Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
(cytat, str. 52 - 53) AS: - koncentruje się na czynnikach namacalnych, możliwych do ilościowego określenia i ignoruje lub pomniejsza wagę tych czynników, które są nieuchwytne i nie dają się wyrazić ilościowo, - w ogóle nie bierze pod uwagę pewnych "subtelnych" wartości, takich jak na przykład sprawy ekologiczne lub estetyczne, - skupia się na wynikach i w poszukiwaniu prowadzących do nich środków ingoruje zarówno proces kształtowania się preferencji i decyzji, jak i znaczne różnice jakościowe pomiędzy samymi wynikami, - ma tendecje do zamykania swego działania w granicach nakreślonych przez interes i znaczenie klienta, - dążąc do obiektywizmu używa zwodniczo neutralnego i obojętnego języka w sprawach o silnym zabarwieniu moralnym - sztucznie odłącza fakty od ocen wartości, - ma tendencje do przeoczania celów o charakterze dystrybucyjnym na korzyść celów o charakterze sprawnościowym,
(cytat, str. 36) Słabe strony procesów: - brak integracji danych - brak integracji procesów - zbyt długie czasy przezbrojeń, oczekiwnaia, transportu, przetwarznaia danych - zbyt długie czasy realizacji procesów - wielokrotne wykonywanie tej samej funkcji - zbyt wiele sprzężeń zrotnych - zbyt wysokie koszty - mało przejrzyste, skompliowane procesy - brak odpowiedzialnego za cały proces - zbyt dużo funkcji niedodających wartości - zbyt dużo czasu nie dodającego wartości - częste zmiany jednostek org. w ramach procesu - brak systemu mierzenia efektywności - brak wiedzy o tym jakie infomraceje podlegają przetwarzania. - niewłaściwe interfejsy do innych procesów.
(cytat, str. 83) Aspekty jakościowe nie są na ogół mierzalne i być może nie poddają się nawet formalnemu opisowi. Okazuje sie jednak, że ex post istnieje naturalna miara ich efektu odzwierceidlona ilościowo w kolejnych propozycjach ostatecznej ceny. TA obserwacja leży u podstaw modelowania procesu negocjacji. Modelowanie takie choć skazane na zajmowanie się czynnikami nieuchwytynymi ilościowo, może jednak operować wymiernymi często efektami tych czynników i symulować te efekty za pomocą na przykład funkcji użyteczności lub modeli teorii gier.
(cytat, str. 50) Złożonośc ich może być wynikiem następujących okoliczności: 1. decyzję ma podjąc nie jedna osoba, lecz zespół osóâ€, 2. decydenci podejmują decyzję, ale inni wprowadzają ją w życie, 3. decyzja może wywierać wpływ na innych, którzy moga reagować na nią w sposób wpływający na ich wydajność, 4. Problem może dotyczyć więcej niż jednego celu, a cele te mogą być sprzeczne 5. liczba możliwych sposobów działania może być bardzo duża, w zasadzie może ich być nieskończenie wiele.
(parafraza, str. 452 - 453) Do głównych czynników mających wpływ na zachowanie konsumentów zaliczamy: - czynniki kulturowe; - czynniki społeczne; - czynniki personalne; - czynniki psychologiczne.
(cytat, str. 129) Najważniejsze czynniki wpływające na relacje klient- dostawca to: długość wzajemnych stosunków, rodzaj i znaczenie nabywanych zasobów, siły przetargowe dostawców i nabywców oraz efektywność organizacyjna nabywcy i dostawcy.
(cytat, str. 127) Obecnie decydując o rozpiętości kierowania uwzględnia się między innymi następujące uwarunkowania: - stopień profesjonalizmu podwładnych - to znaczy, do jakiego stopnia można spodziewać się, że będą w stanie funkcjonować niezależnie, bez ścisłego nadzoru, - stopień wyszkolenia i fachowości podwładnych - im posiadają więcej umiejętności i są lepiej wyszkolenie, tym szersza może być rozpiętość, - prostota zadania - im nadzorowane zadania mająbardziej rutynowy charakter, tym rozpiętość kontroli może być większa, - rozmieszczenie w przestrzenie - im bardziej odległa jest lokalizacja poszczególnych działań, tym węższa powinna być rozpiętość, - istnienie norm i procesur - im mniej istnieje norm i procedur, tym większa jest potrzeba kontroli i koordynacji ze strony kierownictwa.
(cytat, str. 36) Do makroekonomicznych czynników otoczenia firmy usługowej można zaliczyć: - czynniki demograficzne, - czynniki prawno-administracyjne (o charakterze regulacyjnym), - czynniki ekonomiczne, - czynniki technologiczne, - czynniki społeczno-kulturowe.
(cytat, str. 37) Czynniki prawno-administracyjne (regulacyjne) wynikają z obowiązujących przepisów prawa. Usługodawcy muszą dostosowywać swoją działalność i ofertę usług do przepisów prawnych obowiązujących w danym kraju lub w UE. Szczególne znaczenie dla rynku usług mają regulacje prawne dotyczące m.in.: zatrudniania pracowników (wyznaczające elastyczność rynku pracy), dopuszczalności prowadzenia niektórych form działalności usługowej (koncesje i zezwolenia niezbędne do prowadzenia banków, oferowania usług turystycznych, edukacyjnych, zdrowotnych, gastronomicznych, transportowych, detektywistycznych,ochroniarskich czy handlowych).
(cytat, str. 490) Czynniki decydujące o zasięgu kierowania: - złożonośc zadań - ważdność waajemna zadań - różnorodnosść pracy - względna trwałośc struktur organizacyjnych - przestrzenne rozmieszczenie zespołu - środki łaczności - równomierność tempa pracy - technika przetwarzania materiału informacyjnego - cechy osobowości kierownika i podwładnych - istnienie lub brak pozytywnie nastawionych grup nieformalnych.
(cytat, str. 107) Czynniki wpływające na czas analizy: - umiejętności analityka, - umiejętności użytkowników, - dostępność użytkowników, - podobieństwo do innych systemów, - stopień zbiurokratyzowania w przedsiębiorstwie, - porozumienie wewnątrz kierownictwa przedsiębiorstwa, - fachowość zarządzania projektem, - stopień zgrania się zespołu realizującego projekt - geograficzny rozrzut zespołu - środki techniczne i organizacyjne będące do dyspozycji
(cytat, str. 345) 1. kompetencje przełożonych i podwładnych 2. fizyczne rozproszenie podwładnych 3. zakres pracy menedżerea innej niż nadzorcza 4. stopień pożadanych interakcji 5. zakres występowania standardowych procedur 6. podobieństwo nadzorowanych zadań 7. częstośc występowania problemów 8. preferencje przełożonych i podwładnych
(cytat, str. 102) .. w potencjalnej rozpiętości kierownaia można wymienić pięć podstawowych grup czynników. Sa one związane z: charakterem zadań, organizacją, systemem informacyjnym, cechami osobowościowymi i ze stosunkami społecznymi.
(parafraza, str. 224) uSTRATEGIE KOMUNIKACJI MARKETINGOWEJ WYODRĘBNIANE ZE WZGLĘDU NA UWARUNKOWANIA STOSOWANIA/u Strategie komunikacji marketingowej stosowane przez przedsiębiorstwo mają wiele uwarunkowań, które mogą się wzajemnie nakładać i być od siebie zależne. bNajważniejsze czynniki wpływające na wykorzystywaną strategię komunikacji marketingowej:/b - cykl życia produktu, - fazę rozwojową rynku, - pozycję rynkową przedsiębiorstwa i formę rynku, - rodzaj nabywcy, - rodzaj produktu i charakter (osobowość) marki, - wielkość przedsiębiorstwa i posiadane zasoby, - rodzaj konkurencji stosowanej przez przedsiębiorstwo, - strategie komunikacji marketingowej stosowane przez konkurentów rynkowych.
(cytat, str. 392) Liczba i różnorodność składników otoczenia powoduje, że nie wszystkie w jednakowym stopniu wpływają na przedsiębiorstw. Poza tym, waga każdego z czynników nie jest stąła, wraz z upływem czasu oddziaływanie pewnych determinant staje się słabsze, innych silniejsze. Złożonośc i zmiennośc są tymi cechami otoczenia, które wymuszają na przedsiębiorstwie rozwijanie zdolności przystosowawczych, czyli elastyczności adaptacyjność.
(cytat, str. 128 - 129) (Czubasiewicz) Czynniki sprawności komunikowania się wynikające z udziału w tym procesie człowieka: - intelektualne możliwości uczestników procesu, - cech osobowych: przywódczych, stosunku do ludzi, poczucia wartości, itp. - modelu roli w organizacji wynikającego z kultury organizacyjnej - uwarunkować psycho-socjologicznych procesu komunikowania się: złudzenie perspektywy, emocjonalne, rzutowanie własnego interesu, uprzedzenia, mylenie faktów i wniosków
(cytat, str. 75) Analiza PEST: 1. Czynniki polityczne - światowa org. handlu, ustawodastwo antymonopolowe, ochrona środowiska, polityka podatkowa, przepisy, prawo pracy, stabilność władzy, integracja europejska 2. Czynniki społeczno-kulturowe - demografia, rozłożenie dochodów, moblinośc społeczna, zmiany stylu życia, konsumpcyjny styl życia, poziom wykształcenie 3. Czynniki ekonomiczne - cykle koniunktury gospodarczej, tendencje w zakresie pkb, stopy procentowe, podać pieniaðza, inflacja, bezrobocie, dochód dyspozycyjny, dostępność i koszt nośników energii, cykle handlowe 4. Czynniki technologiczne - wydatki na badania, skupienie władzy oraz branży, nowe odkrycia, wydarzenia w technologii, szybkość transferu technologii, wiek technologii
(cytat, str. 650 - 651) Na rozpiętość kierowania wpływają: - czynniki związane z zadaniami (ważkość, trudność, różnorodność, możliwość powstania faktów nieodwracalnych) - czynniki związane z osobą kierownika (zakres samodzielności, personel pomocniczy, styl kierowania, kwalifikacje), - czynniki związane z podwładnymi (kwalifikacje, integracje, postawy, grupy nieformalne, fluktuacja) - czynniki o charakterze techniczno-organizacyjnym (szczebel, rozmieszczenie w terenie, technka przetwarzania informacji, równomierność pracy)