Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
(cytat, str. 149) Najważniejszą przyczyną łagodzenia polityki kredytowej jest wzrost presji konkurencyjnej, zarówno ze strony banków, jak i niebankowych instytucji finansowych CF.
(cytat, str. 31) Pomiar konkurencyjny to porównywanie z zewnętrznymi konkurentami organizacji. Szczegółowe porównanie najważniejszych wskaźników i procesów jest w tym wypadku bardzo trudne, ponieważ organizacje niechętnie dzielą się informacjami.
(cytat, str. 120) Najskuteczniejszym sposobem ograniczenia konkurencji na rynku właściwym przez organizatora porozumień dystrybucyjnych jest narzucenie dystrybutorom cen odsprzedaży.
(cytat, str. 13) ,,konkurencję w biznesie zwykle postrzega się jako walkę między przedsiębiorstwami o zdobycie jak największej liczby klientów, osiągnięcie możliwie dużej sprzedaży, możliwie najtańszego zaopatrzenia, najlepszych pracowników i kapitału.''
(parafraza, str. 125) Porozumienia pionowe mogą ograniczać konkurencję, ale są traktowane przez organy antymonopolowe z zastosowaniem reguły rozsądku i wyważania korzyści dla konsumentów oraz strat spowodowanych osłabieniem konkurencji na rynku.
(cytat, str. 17) ,,Konkurencja potencjalna onzacza możliwość wejścia na ten rynek nowych sprzedawców w wyniku uruchomienia przez nich produkcji towarów takich samych lub ich bliskich substytutów (wejście do sektora) albo w wyniku importu tych towarów (import konkurencyjny jako metoda wejścia na rynek).''
(cytat, str. 17) Silniejsza integracja detalicznego rynku finansowego w UE będzie dla podmiotów działających na rynku consumer finance oznaczała wzrost poziomu konkurencji.
(cytat, str. 15) Niezależni pośrednicy kredytowi muszą się liczyć z coraz silniejszą konkurencją ze strony banków o klientów z tzw. rynku drugorzędnego, którzy charakteryzują się relatywnie mniejszą wiarygodnością kredytową i niższym statusem materialnym.
(cytat, str. 97) Inna płaszczyzną walki konkurencyjnej banków na rynku kredytów mieszkaniowych, oprócz oprocentowania, są innowacje kredytowe. Do innowacyjnych rozwiązań zaliczyć należy m.in. kredyt ze spłata balonową na koniec okresu kredytowania, który polega na tym, że klient płaci regularnie jedynie odsetki, a kapitał zostaje spłacony jednorazowo z sumy ubezpieczenia na życie lub z innych dochodów kredytobiorcy. Inna innowację jest kredyt z kilkuletnią karencją spłaty.
(parafraza, str. 15) Rynek kredytów konsumpcyjnych jest mocno skoncentrowany, dlatego kredyt konsumpcyjny w Polsce jest relatywnie drogi. Niska konkurencja widoczna jest szczególnie na rynku kredytów gotówkowych, pomimo silnego rozwoju firm udzielających tego typu kredytów.
(cytat, str. 386) Brak konkurencji i sankcji wobec administracji publicznej może powodować, że nacisk na podniesienie efektywności jest zbyta mały, by można było je usprawnić poprzez poprawienie koordynacji całego systemu.
(cytat, str. 82) Zdywersyfikowana firma jest dużym drzewem.
Można pominąc siłę konkurencji poprzez obserwację tylko jej końcowych produktów, podobnie jak nie można zobaczyć siły drzewa patrząc tylko na jego liście.
(cytat, str. 87) Dziwne jest, że kierownicy jednostek biznesowych konkurują w walce o pieniadze firmy, ale nigdy nie konkurują w walce o kluczoweych pracowników.
(cytat, str. 138) Zamiast się zamartwiać istnieniem konkurencji, skoncentruj swoja uwagę na jej wadach, które zmuszają klienta do korzystania z właśnie z twoich usług . Może klient miał złe doświadczenie z twoim konkurentem. Może firma konkurencyjna nie jest w stanie sprostać terminom wyznaczonym przez klienta, może ma złą opinię na rynku, może nie gwarantuje serwisu. Spróbuj ustalić jak najwięcej elementów, które uniemożliwiają twojemu klientowi współ pracę z konkurencją.
(parafraza, str. 51 - 54) Firma powinna lepiej definiować i obserwować swoich konkurentów Objawy: - firma nadmiernie skupia uwagę na najbliższych konkurentach, a nie dostrzega dalszych konkurentów i destrukcyjnych technologii, - firmie brakuje systemu zbierania informacji o konkurentach. Rozwiązania: - wyznacz osobę lub biuro ds. wywiadu o konkurencji, - zatrudnij pracowników konkurentów, - obserwuj wszystkie nowe technologie, które mogłyby zaszkodzić firmie, - przygotuj oferty podobne do ofert konkurentów.
(parafraza, str. 124) Dwubiegunowy podział strategii Mastenbroeka według aktywności i stopnia współpracy: Strategia I aktywno-kooperacyjna Strategia II aktywno-konkurencyjna Strategia III pasywno-kooperacyjna Strategia IV pasywno-konkurencyjna
(cytat, str. 75) Konkurencja to walka przedsiębiorstw o korzyści osiągane ze sprzedaży towarów i usług oraz walka o rynki zaopatrzenia i zbytu, a także o zasoby rynku pracy.
(cytat, str. 75) Konkurencję należy rozpatrywać jako proces, za pomocą którego uczestnicy rynku, dążąc do realizacji swoich interesów, próbują przedstawić korzystniejsze od innych oferty pod względem ceny, jakości lub innych charakterystyk wpływających na decyzję zawarcia transakcji.