Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
(cytat, str. 287) "Odpowiedzią na odnowioną Strategię lizbońską jest Program na rzecz konkurencyjności i innowacji 2007 - 2013 (CIP). Program ten ma na celu miedzy innymi stymulację konkurencyjności małych i średnich przedsiębiorstw, rozwój i promocję innowacji ekologicznych, efektywności energetycznych i odnawialnych źródeł energii oraz przyspieszenie rozwoju społeczeństwa informacyjnego."
(cytat, str. 18) "Odpowiednia informacja jest dobrem bardzo rzadkim, a jej pozyskiwanie procesem zwykle trudnym i bardzo kosztownym. Zasoby informacji odgrywają ważną rolę w projektowaniu przyszłości. Trzeba je widzieć w kontekście toczącej się walki konkurencyjnej i tworzących się układów integracyjnych i destrukcyjnych".
(cytat, str. 69) "Zaistnienie wśród konkurencji określa potrzeby, które stają się główną wytyczną rezultatów, jakie trzeba osiągnąć poprzez rozwiązywanie problemów".
(cytat, str. 28) Zakresy i intensywność konkurencji - uzależnione od cech strukturalnych przemysłu, takich jak liczba konkurentów, ich siła (udział rynkowy, wielkość, reputacja), różnorodność konkurencji, stopień zmian czynników konkurencyjności, cykl życia przemysłu, stopień wykorzystania mocy produkcyjnych i inne. Zwiększona konkurencja z reguły powoduje zmniejszenie rentowności i zysków.
(cytat, str. 75) Sektory konkurencyjne to takie, które wytwarzają produkty lub usługi substytucyjne. Należy analizować je, uwzględniając: 1. zdolność produktu do substytucji - ile brakuje substytutowi do zaspokojenia tych samych wymagań klientów, które zaspokaja oryginalny produkt lub usługa, 2. kluczowe kompetencje firm w sektorze, 3. liczbę i rozmiar firm w sektorze.
(cytat, str. 62 - 63) Pamiętaj, że przejmowanie klienta od konkurencji to bardzo delikatna sprawa. Nie możesz przekonywać klienta i liczyć na to, że łatwo przejdzie do Ciebie. Za dużo ma do stracenia i nie chce ponosić niepotrzebnego ryzyka. Przejmowanie klienta to długotrwały proces, więc Twoim zadaniem jest zdobycie przyczółka.
Słowa kluczowe:klient, konkurencja, zdobywanie klienta Komentarze i źródła pierwotne: Rozdział 1 Zatrudnienie i rynki pracy w warunkach społeczeństwa informacyjnego Autor: Zenon Wiśniewski Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
(cytat, str. 109) Dopóki klient w rozmowie z Tobą narzeka na Twój produkt i wychwala konkurencję, oznacza to, że masz coś, czego on potrzebuje. Twoim handlowym zadaniem jest odkryć, na czym tak bardzo mu zależy. Inaczej przecież przerwałby rozmowę i odszedł szybko do "wspaniałej" konkurencji.
Słowa kluczowe:klient, konkurencja, handlowiec Komentarze i źródła pierwotne: W.W. Gaworecki: Turystyka. Warszawa: PWE 1997, s. 201-203
(cytat, str. 44) Konkurencja substytucyjna - firmy oferujące różne od oferowanych przez przedsiębiorstwo wyrobów lub usług, ale zaspokajające te same lub podobne potrzeby.
(cytat, str. 229) Nie należy przejmować się konkurencją. Lepiej ją zignorować i skupić się na kliencie. Wybrać się na wycieczkę do jego umysłu. Im lepiej to potrafisz zrobić, tym łatwiej będzie ci przewidzieć jego reakcję. Następna rzecz jest nieco trudniejsza: musisz być wystarczająco twórczy albo mieć sporo intuicji, by wpaść na nowy pomysł, który skusi klientów już samą koncepcją. Tu zaczyna się kreatywność. Tu zaczyna się oryginalność. "Kreatywność i oryginalność" to niebezpieczne słowa. Nie ma słów bardziej nadużywanych, ponieważ często rozumie się je jako synonimy "odmienności". A bycie odmiennym to nic trudnego. Każdy głupi może być odmieńcem.
(cytat, str. 256 - 257) W najczystszej formie wygrywanie staje się środkiem służącym do ulepszenia siebie i swojej konkurencji, a nie celem samym w sobie. By ulepszyć świat, firmy mają moralny obowiązek grać o zwycięstwo i zmuszać każdego do gry na najwyższym poziomie. Wygrywanie to także środek pozwalający grać dalej. Życie nie zbadane może nie być warte przeżycia, ale życie nie przeżyte nie jest warte badania. Nagrody za zwycięstwo - pieniądze, władza, satysfakcja i pewność siebie - nie powinny być zmarnowane. Ostatecznie, poza grą o wygraną masz jeszcze jeden ważny obowiązek: stanąć do ponownej rywalizacji i walczyć z całego serca i duszy. Ostatecznie największą konkurencją dla siebie jesteś ty sam.
(cytat, str. 255) W biznesie gra o wygnaną oznacza prowadzenie biznesu w taki sposób, by jak najbardziej utrudnić konkurencji przejęcie twoich klientów albo zdobycie nowych. Gra o wygraną to najlepsza rzecz, jaką można robić w biznesie. Pozwala na wykorzystanie całego potencjału firmy. Pozwala klientom polepszyć swe życie i rozwinąć wysokie oczekiwania co do wszystkich firm, z którymi mają do czynienia. Pomaga twej konkurencji działać na najwyższym szczeblu.
(cytat, str. 65) Poznanie konkurencji -Badanie konkurencji rozpoczyna się na najwyższym szczeblu. Nie należy pozostawiać go jedynie niższym działom, ani też konsultantom. W wielu firmach panuje mylne przekonanie, że im bliższy i częstszy ma się kontakt z konkurencją (albo klientem!), tym niższy ma się status. [] -Najlepszym badaczem jest często osoba, która potrafi wykorzystać zebrane informacje przy podejmowaniu decyzji. Osoba ta dostrzega niuanse i pułapki, które umykają innym. Ponadto osoba podejmująca decyzje dysponuje o wiele szerszym spojrzeniem, niż wyspecjalizowany analityk. Badając na przykład ceny, może wpaść na pomysł zrobienia oryginalnej wystawy. -Badanie konkurencji nie jest ani ciężkie, ani nie musi być kosztowne. Dla wielu kompanii oznacza po prostu konieczność wstania z krzesła, wejścia do samochodu albo na pokład samolotu i przyjrzenia się temu, co robi konkurencja. Zdrowy rozsądek i zadanie sobie trudu są ważniejsze niż pieniądze.
(parafraza, str. 254 - 255) Dążenie do rozwścieczenia konkurencji może okazać się nieetyczne, jeśli celem stanie się pozyskiwanie wrogów, a nie zadowalanie klientów. Żeby się przed tym uchronić, przestrzegaj poniższych pięciu reguł. 1. Postępuj zgodnie z prawem lub własnym poczuciem etyki, w zależności od tego, co jest bardziej surowe. 2. Myśl jak członek społeczeństwa, a nie tylko jak pracownik swej firmy. 3. Wejdź w skórę konkurencji. 4. Przeczytaj Everyday Ethics (Etyka na co dzień) napisaną przez Joshuę Halberstama (Penguin Books, 1993). 5. Jeśli wszystko inne zawiedzie, poradź się swej drugiej połowy.
(parafraza, str. 71 - 72) Techniki potrzebne do poznania przeciwnika -Sprawdź sam Udawaj, że jesteś klientem i zobacz, jak konkurencja prowadzi marketing, sprzedaje produkt i jak prowadzi obsługę. -Zostań klientem konkurencji Da ci to okazję przyjrzenia się, jak rywal dba o klienta po sprzedaży i jak prowadzi usługi. -Zainwestuj w konkurencję Jeśli konkurencja jest notowana na giełdzie, to najłatwiejszym sposobem zdobycia informacji na jej temat jest kupienie udziałów. Jako inwestor dostaniesz przeznaczone dla inwestorów informacje, takie jak raporty kwartalne i roczne. -Rozpytuj wśród klientów konkurencji Klienci konkurencji są kopalnią informacji. Nie przekrocz jednak granic przyzwoitości i nie wyciągaj tajnych informacji, nawet jeśli ci to ktoś zaproponuje. -Czytaj, co tylko się da Czytaj, co tylko wpadnie ci w ręce na temat twojej dziedziny i konkurencji w książkach, czasopismach i ulotkach. Czytaj gazety lokalne z miejsc, gdzie działa konkurencja. Czytaj czasopisma naukowe, ponieważ możesz w nich znaleźć specjalistyczne informacje. -Bierz udział w konferencjach, targach handlowych i spotkaniach Większość ludzi lubi zabłysnąć na takich imprezach i niektóre informacje mogą przecieknąć. -Zasięgnij informacji w różnych źródłach rządowych Konkurencja musi być w rejestrze władz lokalnych, wojewódzkich i centralnych. Takie rejestry zwykle są ogólnie dostępne i zawierają informacje na temat celów, strategii i technologii firmy. -Skorzystaj z pomocy bibliotekarza Wykorzystując różne książki i programy komputerowe do przeszukania lokalnych gazet, profesjonaliści mogą zrobić więcej w ciągu 5 min, niż ty sam w ciągu całego dnia.
(cytat, str. 241 - 242) Przewidywana obrona, uprzednio zaplanowana jako część ofensywnej strategii, jest jedynym rodzajem obrony mającym znaczenie dla rozwścieczenia konkurencji. Obrona reakcyjna - odpowiedź na ofensywę konkurencji - nie spełnia żadnej roli, chyba że jesteś dużą firmą, jak Procter & Gamble. Wówczas możesz zrealizować trzy rodzaje taktyki defensywnej []: -Podnoszenie barier strukturalnych poprzez pozyskanie firm, zablokowanie dostępu do dystrybucji, podnoszenie kosztów zmiany produktu, podnoszenie kosztów testowania produktu i zwiększenie wymogów kapitałowych. -Wzmożenie spodziewanego odwetu poprzez wyrażanie gotowości do reakcji, dopasowanie wysiłków ofensywnych wet za wet, tworzenie związków z innymi organizacjami w ramach przygotowań do kontraktu, gromadzenie i wystawianie sił zbrojnych, przygotowanie sporu. -Obniżenie atrakcyjności ataku poprzez zredukowanie zyskowności rynku i spełnienie oczekiwań wobec niego.
(cytat, str. 27) Co to znaczy "doprowadzić konkurencję do szaleństwa"? ... Jest to wywołanie zamieszania na rynku w celu stworzenia nowych korzyści dla siebie i zmniejszenia korzyści konkurencji".
(parafraza, str. 64 - 65) Nie należy lekceważyć swojego konkurenta, gdyż lekceważenie prowadzi do niestaranności a ta z kolei może powodować poważne straty. Powinno się również wystrzegać publicznej oceny kroków konkurenta, powściągliwość w tej kwestii popłaca. Natomiast warto obserwować i słuchać tego, co on mówi o naszej firmie, choć należy mieć na uwadze, że mogą być to wypowiedzi ułożone przez dział marketingowy, bynajmniej nie zawsze szczere i prawdziwe.