Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
(cytat, str. 214) struktura społeczna, stanowi jeden z kamieni węgielnych dyscypliny
Okreścla się ją jako wzory interakcji i współzależności, powiązania relacyjne, sieci powiązań, sieci więzi społecznych między jednostkami, grupami, wspólnotami czy narodami, które wprowadzają pewien zakres ładu i porządku. Dokładniej można o niej pomyśleć jako o zorganizowaniu relacji ludzi, grup, wspólnot i/lub narodów w sposób zapewniający pewien stopień przewidywalności i uporządkowania.
(cytat, str. 64) W klasycznym modelu ERM, wykorzystywanym do projektowania systemów informatycznych organizacji, a w koncepcji ARIS zaproponowanym jako metoda opisu danych, konkretne obiekty określane są jako encje, a logiczne powiązania miedzy encjami jako relacje.
(cytat, str. 185) Relacje (związki, więzi, powiązania) miedzy uczestnikami kanału dystrybucji powstają na tle ich współuczestnictwa w procesie udostępniania wytworzonych produktów nabywcom finalnym.
Słowa kluczowe:relacje Komentarze i źródła pierwotne: Żródło: Amos Tversky i Danny Kahneman
(parafraza, str. 59 - 63) Firma nieskutecznie kieruje swoimi relacjami z zainteresowanymi stronami Objawy: - niezadowoleni pracownicy - drugorzędni dostawcy - niezadowoleni dystrybutorzy - niezadowoleni inwestorzy. Rozwiązania: - przejdź od myślenia w kategoriach gry z sumą zerową do gry z sumą dodatnią, - lepiej kieruj pracownikami, - lepiej zarządzaj relacjami z dostawcami, - lepiej zarządzaj relacjami z dystrybutorami i handlowcami - lepiej postępuj z inwestorami.
(cytat, str. 52 - 54) Grzegorczyk Do najprostszych metod oceny postępów w zarządzaniu relacjami z klientami należy wykorzystanie podstawowych wskaźników stopnia zaawansowania relacji z partnerami.
Relacje można analizować na trzech różnych poziomach: - pojedynczych kontaktów z klientami, - procesu relacji z klientem, - ogólnej bazy klientów
(cytat, str. 144) .. struktura społeczna ... sieć relacji włądzy i komunikacji między ludźmi, tworzącymi całośći społęczne.
Struktury społęczne mają charakter dualny, co oznacza, że struktura kształtuje praktyki ludzi, a praktyki te tworzą i reprodukują systemy społczene. Strukturacja opiera się zarówno na elementach działań intencjonalnych, zamirzonych i świadomych, jak i na działaniach nawykowych, podświadomych oraz nieuświadomionych.
(cytat, str. 86) (Oczkowska, śmigielska) Kapital relacyjny można określić jako szczególny rodzaj wzajemnego zaufania, szacunku i przyjaźni, istniejącej na poziomie indywidualnych osób pomiędzy powiązanymi przedsiębiorstwami. Tego typu stosunki rodzą się mięðzy pracownikami zaangazowanymi w sieć relacji, w wyniku wzajemnych kontaktów osobistych, kontynuowanych w ciągu lat współpracy, a ich fundamentem jest zaufanie wywodzące się z osobistych przekonań i norm etycznych pracowników.
(cytat, str. 129) Najważniejsze czynniki wpływające na relacje klient- dostawca to: długość wzajemnych stosunków, rodzaj i znaczenie nabywanych zasobów, siły przetargowe dostawców i nabywców oraz efektywność organizacyjna nabywcy i dostawcy.
(cytat, str. 39) Rodzaje relacji na rynku 1. dostawca- nabywca 2. nabywca- dostawca - konkurent 3. relacje na styku produkcji i działań marketingowych 4. relacje w obrębie kanału dystrybucji 5. relacje wewnętrz przedsiębiorstwa 6. relacje między klientami i personelem pierwszej linii 7. relacje pomiędzy wewnętrznymi i zewnętrznymi klientami firmy 8. relacje w obrębie markeringu wewnętrznego 9. relacje z zewnętrznymi dostawcami usług marketingowych 10. relacje pomiędzy pośrednikami rynkowymi a klientami 11. relacje przedsiębiorstwa z właścicielami 12. relacje klienta a wizerunek firmy, marka 13. relacje klienta jako uczestnika programów marketingkowych 14. relacje z niezadowolonymi nabywcami 15. relacje w ramach aliansów 16. relacje w obrębie megaaliansów 17. relacje wymusxzone trendami ekologicznymi 18. relacje związane z pozyskiwanie wiedzy know-how 19. relacje z mass mediami 20. relacje nieformalne 21. relacje elektroniczne
(parafraza, str. 59 - 60) Prowadzenie badań relacji między firmami umożliwiły identyfikację ich podstawowych cech, w tym zwłaszcza: - kontynuacji powiązań, - wielostronnego charakteru powiązań, - złożoności powiązań, - symetryczności powiązań lub dominacji nabywcy, - nieformalnego charakteru powiązań.
(cytat, str. 80) Partnerzy, cechy: - zależność miedzy firną a partnerem jest zazwyczaj dwystronna, ale nie musi być zrównoważona, - firma może być uzależniona od partnera, który tworzy podstawę jej istnienia, przeżycia, ma nad nią władzę, - partnerzy są uzależnieni od firmy moralnie i prawnie, pozostają pod jej wpływem, - siła zależności między firmą a partnerami podlega zmianom w czasie, - relacje firma-partner mają charakter konraktowy, dążą do równowagi - relacje opieraą sie na uzasadnionych prawem żadaniam, oczekiwaniach, muszą zmierzać w kierunku ich zaspokojenia lub osłabienia.
(cytat, str. 100) Badania przeprowadzone przez Vantage wykazały, że na 70 % sojuszy, które się nie powiodły, w wypadku aż 64 % głównym powodem zerwania umowy była niska jakość zarządzania relacją na co dzień.
Słowa kluczowe:relacje Komentarze i źródła pierwotne: Szczegółowe informacje na ten temat na str. 403-430 oraz na rysunku na str. 403.
(cytat, str. 263) Corporate entertainment czyli rozrywka dostarczana najlepszym klientom firmy nie jest formą korupcji, lecz stanowi dobry sposób na utrzymywanie wzajemnych relacji. Trudniej jest bowiem odmówić sobie, którą dobrze znamy.Istnieją jednak trudne do określenia granice, które łatwo przekroczyć. Należy unikać sytuacji, gdy sprzedający stara się wykorzystać nasze wrodzone instynkty.
Słowa kluczowe:relacje, umowa Komentarze i źródła pierwotne: Współdziałanie interpersonalne. Józef Podgórecki
(cytat, str. 183) wszelkie systemy tworzone przez człowieka, w tym również systemy organizacyjne, posiadaą szereg wzajemnie uzależnionych parametrów decydujących o ich sprawności. Niekiery uzależnienie owo ma charakter kolizyjny z punktu widzenia jednoczesnego doskonalenia szerregu parametrów (np. sprzecznośc między wydajnością a jakością)
(cytat, str. 95) Sposób działania organizacji wiedzy(OW) uzależniony jest od tego, jaka, w jakim zakresie i jaką metodą zostanie wykorzystana wiedza spersonalizowana ludzi w powiązaniu z pozostałymi zasobami organizacji. Ludzie tworzą jednocześnie relacje między sobą wewnątrz organizacji, jak i wykraczające na jej zewnątrz. Konstrukcja i jakość wykształconych relacji pozwala wchodzić w interakcje z podmiotami otoczenia, zawiązywać współpracę i wykorzystywać zasoby nie będące w posiadaniu OW, dzięki czemu wspólnie tworzone są oparte na wiedzy wyrafinowane produkty lub usługi pozwalające maksymalizować wyniki ekonomiczne i wzmacniać pozycję konkurencyjną. Tak więc sposoby zachowania się ludzi w organizacji determinują poziom uzyskiwanych wartości.
(cytat, str. 124 - 125) Diagram przepływu danych jest czymś więcej niż statyczną mapą systemu. JEst także modelem działania, ponieważ wszystkie jego elementy pracują tak samo jak w systemie rzeczywistym. Przepływy danych w modelu odzwierciedlają ruch danych w systemie rzeczywistym, a procesy modelu pracują na tych samych danych wejściowych co w systemie rzeczywistym i produkują te same dane wyjściowe.
(cytat, str. 229) Muiędzy dwiema nazwami mogą zachodzić następujące relacje: - równoznaczności (zamienności) - nadrzędności i podporządkowania - zakres nazwy nadrzędnej jest szerszy i zawiera cały zakres drugiej nazwy - relacja krzyżowania się - zakresy nazw się krzyżują - relacja wykluczania się
(cytat, str. 69) Żadna organizacja opisana w książkach nie mogłaby działać bez nieformalnych struktur, wiadomości przekazywanych po cichu z ust do ust , przyjacielskich relacji, współdziałania ludzi, kameralnych pogawędek na korytarzach itd. Relacje między jednostkami można zobrazować w postaci istniejących między nimi powiązań. Sieci powiązań przyjmują różnorodne formy: niektóre są pożyteczne, inne nieistotne, a jeszcze inne wręcz destrukcyjne. W tych sieciach zachodzą powiązania lub interakcje, które nie mają formy hierarchicznej - to znaczy, że każdy węzeł w sieci prowadzi do kilku lub wielu innych węzłów.