Cytaty i parafrazy dla: ebiznes (0 - 4 z 4)
Stabryła A. (red.),
Doskonalenie systemów zarządzania w społeczeństwie informacyjnym,
Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Kraków 2006
- (Gach)
Modele ebiznesu:
- model pośrednika
- model reklamowy
- model pośrednika informacyjnego
- model kupca
- model producenta
- model partnerski
- model abonencki
- model taryfowy
(Stabryła A. (red.) 2006, s. 208-210)
Kasperek M.,
Elektroniczne systemy transakcyjne,
, 1999
- Cechy elektronicznego pieniądza:
- niezależność - od innej materialnej formy
- bezpieczeństrwo
- prywatność
- możliwośc zawierania transakcji off-line,
- przenoścność
- podzielność
(Kasperek M. 1999, s. 168-169)
Olszak C.,
Ziemba E. (red.),
Strategie i modele gospodarki elektronicznej,
Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2007
- 1. Upraszczacze (simplifiers) - doświadczeni, szykający wygody internauci, którzy choć spędziają stosunkowo niewiele czasu on-line mają duży udział w całości transakcji dokonywanych w cygerprzestrzenie,
2. Surferzy - stosonkowo niewielka grupa internatutów, spędzających sporo czasu on-line, lubiących nowinki i kontrolę nad całością przebiegu transakcji,
3. Szukający okazji (bargainers) - klienci emocjonujący się wyszukiwaniem okazji cenowych, dla których witryna internetowa jest atrakcyjna na poziomie racjonalnym i emocjonalnym,
4. Åączący się (connectors) osoby dopiero zaczynające korzystać z interneto, używające go przede wszystkich po to, aby kontaktować się z innymi, szukający w cyberprzestrzeni głównie wsparcia i więzi duchowej
5. Rutyniarze (routiners) - osoby o określonych nawykach, odwiedzający regularnie jedynie kilka witryn, którym jednak poświęcają znaczną ilość czasi
6. Sportowcy (sportsters) - osoby spędzające niewiele czasu on-line, które koncentrują się głównie na kwestiach związanych ze sportem i rozrywką.
(Olszak C., Ziemba E. (red.) 2007, s. 58)
Stabryła A. (red.),
Zarządzanie rozwojem organizacji w społeczeństwie informacyjnym,
Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, Kraków 2008
- (światowiec)
Jako pierwzszy pojęcia e-business użył prezes IBM Lou Gerstner w 1997 r.
(Stabryła A. (red.) 2008, s. 505)