Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
Wyszukiwarka pełnotekstowa (kliknij)
Cytaty i parafrazy dla: Postrzeganie (0 - 11 z 11)
(cytat, str. 102) uwaga jest procesem: 1. najpierw wzmaga się nasza czujność, kiedy nieoczekiwanie usłuszymy nasze imię. Wzrata szybkość reakcji i myślenia, a także uwrażliwienie na ewentualne dalsze informacje. 2. wyławiamy z gwaru głos, który wymówił nasze imię, aby usłuszeć do szczególnie wyraźnie. Także wzrok może skierować się w stronę mówiącego. Zawdzięczamy to funkcji orientacji. 3. wreszczcie wszystkie inne myśli w głowie ulegają stłumieniu przynajmniej przez parę sekund. Jesteśmy teraz nastawieni tylko na to, co mogą o nas mówić. Zapewnia to funkcja wybiórczości,t ak zwana wybiórcza uwaga. Fukcje uwagi: czujność, orientacja i wybiórczość.
(cytat, str. 14) Postrzeganie przez klienta produktu lub usługi najczęściej oparte jest na trzech grupach czynników, które określić można w następujący sposób: - charakterystyki produktu, które zaspokajają potrzeby klienta, - charakterystyki produktu, których klient nie oczekiwał, a są uznane przez klienta za atrakcyjne, - możliwości wystąpienia braków, awarii produktu.
(cytat, str. 65) "Ludzie mający przewagę postrzegania doznaniowego charakteryzują sami siebie jako osoby praktyczne. Domagają się faktów, wierzą w nie i zapamiętują realne i rzeczywiste zdarzenia o wiele łatwiej niż relacje pomiędzy nimi i ukryte w nich możliwości. Opierają się na doświadczeniu - swoim lub w szerszym tego słowa znaczeniu, na przykład historycznym - i widzą w nim model postępowania we współczesnej rzeczywistości. Stoją mocno na ziemi, opierają się na faktach."
(cytat, str. 46) Na procesy postrzegania wpływają: - struktura organizmu ludzkiego -bodźce, których działaniu nabywca jest nieustannie poddany -charakterystyka psychiczna konsumenta
(parafraza, str. 48) O postrzeganiu firmy przez odbiorców zewnętrznych decydują następujące czynniki: 1)personel- przedsiębiorstwo jest organizacją złożoną z ludzi, a zachowania jej członków mają zasadniczy wpływ na ich działania operacyjne, 2)antropomorfizm- ludzie instynktownie przejawiają tendencje do nadawania ludzkich atrybutów jednostkom niebędącym ludźmi, 3)zwyczajny język- naturalną tendencją ludzi jest używanie prostych, skróconych form językowych do opisu i komunikacji, 4)wizualna tożsamość- jest uważany za bardzo ważny aspekt korporacyjnej komunikacji.
(parafraza, str. 181) "Moja twarz" to sposób, w jaki chcemy być postrzegani przez innych. Chodzi o to, jak chcemy być widziani publicznie. Jeżeli zależy nam na tym, aby zachować twarz podczas trudnych negocjacji, musimy mieć pewność, że nasza pozycja, którą postrzegamy przez pryzmat prestiżu, wartości, godności i szacunku, nie zostanie osłabiona. Natomiast "wyobrażenie o sobie" dotyczy tego, jak dana osoba postrzega samą siebie w prywatności swojego umysłu. Inaczej mówiąc, za kogo się uważa. Jest to nasza własna koncepcja tego, kim jesteśmy, jakie mamy umiejętności, jaka jest nasza wartość i rola."
(cytat, str. 52) Percepcja wyraża sposób postrzegania przez człowieka otaczającej go rzeczywistości. Stanowi jedną z głównych jego czynności poznawczych. Natura i prawidłowości spostrzegania sytuują je w zespole podstawowych uwarunkowań zachowań rynkowych, związanych z osobą nabywcy.
Mechanizm i naturę percepcji każdego człowieka określa kilka cech:
> pole percepcji, > szybkość i trwałość postrzegania, > zainteresowanie i nastawienie, > sposób uczenia się (poznawania).
(cytat, str. 175) Pewien doświadczony nauczyciel doszedł do wniosku, że zdecydowana mniejszość uczniów dostrzega coś nowego samodzielnie - zwykle konieczne jest wyraźne zwrócenie na to uwagi przez wykładowcę. Nowe zauważane jest zrazu tylko przez niewielu, także wtedy, gdy je się uczniom pokazuje. Wpierw muszą się nauczyć je widzieć.
Pomimo to właśnie owo "patrzenie" którego trzeba się dopiero nauczyć, składa się na postęp każdej nauki, która tym sposobem uzyskuje wciąż nowe znamię społeczne.
(cytat, str. 56) Postrzeganie jest to proces, za pośrednictwem którego ludzie organizują i interpretują swoje zmysłowe odczucia,, aby nadawać sens .swojemu otoczeniu.
(cytat, str. 162) W kształtowaniu wyobrażeń o produkcie najważniejszą rolę odgrywa postrzeganie. Jest to suma wewnętrznych wrażeń jednostki na temat produktu.
Słowa kluczowe:Postrzeganie Komentarze i źródła pierwotne: L. Hawkins, M. Hudson, R. Cornall, Prawnik jako negocjator, czyli jak efektywnie negocjować zagadnienia prawne, Dom Wydawniczy ABC, Warszawa 1994, s.23.
(cytat, str. 176) Postawa negocjatorów jest efektem postrzegania przez nich przeszłych sytuacji oraz bieżących zachowań. Postrzeganie jest procesem łączącym jednostki z otoczeniem. Proces przypisywania znaczenia otrzymywanym wiadomościom jest w ogromnym stopniu uzależniony od aktualnego nastroju odbiorcy, znaczenia i zrozumienia wcześniejszej komunikacji.