Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
(cytat, str. 90) Napływ różnych informacji, pomysłów i idei z róznych źródeł najczęsciej prowadzi do konfliktół, gdyż pozyskane informacje zaprzeczają dotychczasowym poglądom, a nowe pomysły burzą ustalony porządek.
Gromadzone przeciwieństwa są katalizoatorem dyskusji, zmuszającym do zastanowienia się nad dotychczasowymi działaniami. W rezultacie prowadzą do zmiany dotychczasowych przekonań, strategii, preferowanych technologii czy obsługiwanych segmentów.
(cytat, str. 69) Ład organizacyjny określić można jako porządek niezbędny do osiągania celów organizacyjnych. Cele, te w wymiarze strategicznym oznaczają osiąganie przewagi konkurencyjnej i wrost wartości firmy na rynku, w wymiarze marketingowym - dostarczenie wartości klientom, a w wymiarze personalnym - satysfakcjonowanie personelu organizacji. Ład organizacyjny budowany jest na podstawie strategii, struktury firmy i kompetencji pracowników, a zwłaszcza kadry menedżerskiej odpowiedzialnej za koordynację działań i monitoring procesów organizacyjnych. W praktyce, ład organizacyjny opiera się na ciągłym przywracaniu równowagi organizacyjnej zakłócanej przez zmiany.