Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
(cytat, str. 266) (Zemke) Rozróżnienie pomiędzy zmiennymi kontrolowanymi i normami ma istotne znaczenie, bowiem elementy zbioru celów kontrolowanych mogą mieć zarówno cechy mierzalne jak i jakościowe. Koncepcja funkcjonowani systemu zarządzania ryzykiem, zakłada, że miary zmiennych kontrolowanych porównywane sa z wzorcami tych zmiennych, natomiast zmienne kontrolowane niemierzalne porównywane miałby być z normami zdefiniowanymi w wystemie. "Uruchomienie" instrtumentów ochrony przed skutkami ryzyka, z założenia następuje w przypadkach wystąpienia różnic pomiędzy monitorowaną zmienną kontrolowaną a jej wzorcem (normą).
(cytat, str. 271 - 272) ... operacyjna definicja pomiarów nie powinna być tak skonstruowana, by z samej definicji wynikało, że dane będą miały rozkład normalny.
(cytat, str. 531) w wielu przypadkach trudno jest, a nawet często jest niemożliwe zgromadzenie danych koniecznych do zmierzenia produktywności. Przykładowe w przypadku pracy profesjonalistów lub ekspertów. Ich praca jest związana z intensywnym wykorzystaniem wiedzy, zaś nakłady i rezultaty nie są łatwo policzalne. Dlatego tradycyjne miary produktywnosći nie dają się tu zastosować. W takim przypadku konieczne jest wykorzystanie miar subiektywnych.
(cytat, str. 571) (Kowalewski) Złożonosc strategicznej karty wyników sprawia, że ludzie nie mogą się we właściwy sposób skoncentrowac na kilku kluczowych sprawach. Badania wykazują, że człowiek jest w stanie myśleć jednocześnie o najwyżej siedmiu różnych rzeczach, dlatego ponad dwadzieścia wskaźników efektywnośći zgrupowanych w kilku kategoriach powoduje, że skupienie pracownika na jednym zagadnieniu lub nawet na niewielkim ich zbiorzee jest utrudnione. Przy tak wielu wskaźnikach i pomiarach łatwo po prostu wszystko zignoroważ, nie mogąc panowaćjednocześnie nad dużą liczbą różnych czynników.
(cytat, str. 572) (Kowalewski) System pomairu efektywności powienien: - określać precyzyjnie zjawiska dotyczące organizacji, - uwzglęðniać oczekiwania interesariuszy, - brać pod uwagę przede wszystkim te obszary, na które organizacja ma wpływ i których analiza umołżiwi wystarczaącą szerokośc pomiaru efektywności, - wspomagać planowanie poprzez określanie kierunku, w którym organizacja zmierza, - wspierać proces doskonalenia organizacji na każdym poziomie, tworzenie strategii oraz sprzyjać odpoweidzialności, - w prosty sposób być odzwierciedleniem wizji, misji i celów strategicznych, - zawierać ograniczoną do minimum liczbę wskaźników, opartych na właściwych dla organizacji definicjach, regułach, modelu działalności gospodarczej, kulturze i filozofii, - składać się ze wskaźników o stosunkowo ogólnych charakterze ukierunkowanych na sukces jednostki.