Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
(cytat, str. 41) Nawet jeśli rozmówca w odpowiedzi na Twoje pytanie będzie mówił rzeczy, z którymi się głęboko nie zgadzasz, nie dyskutuj z nim. Daj sobie czas, wysłuchaj go i zrób parafrazę jego interesów; Przestrzeganie tej zasady uchroni Cię przed destrukcyjnymi zachowaniami wobec klientów.
Słowa kluczowe:klient, rozmowa, Parafraza Komentarze i źródła pierwotne: Szczepankowski P. (2005), Kontrola i controlling, w:Koźmiński A.K., Piotrowski W. (red.) (2005), Zarządzanie - teoria i praktyka, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa
(parafraza, str. 31) Stosowanie parafraz pomaga unikną błędów w rozumieniu rozmówcy czy niejednoznacznych interpretacji. Parafraza to najlepszy sposób upewnienia się, że zostało się dobrze zrozumianym. Lepiej wydawać polecenia typu: "Teraz niech Pan własnymi słowami powtórzy, co ma zrobić.", niż pytania zamknięte, jak na przykład bardzo popularne: "Rozumie Pan?".
(cytat, str. 74) ,,Parafrazowanie, w tym przypadku, oznacza podsumowanie: jak zrozumiałeś wypowiedź drugiej strony i powtórzenie tego własnymi słowami.Pamiętaj o zachowaniu ich punktu widzenia. Parafrazowanie daje drugiej stronie poczucie, że została zrozumiana, a także satysfakcję z poprawienia cię . Daje ci szansę sprawdzenia czy zrozumiałeś ich przekaz.
Jest to dokładne powtórzenie najważniejszych kwestii partnera z obszaru jego interesów (potrzeb). Parafraza nie może dotyczyć stanowiska lub być interpretacją, która zniekształca intencje i motywy rozmówcy.
Słowa kluczowe:Parafraza Komentarze i źródła pierwotne: Więcej na ten temat na str. 195-197
(cytat, str. 116) - Parafraza pomaga sprawdzić, czy dobrze rozumiemy naszego współpracownika. - Parafraza skłania nas do słuchania, powstrzymując przed polemiką i pochopnymi wnioskami. - Parafraza potrzeb to najlepszy sposób skłonienia kogoś do dalszego mówienia o ważnych sprawach, bo jest sygnałem, że robisz wysiłek zrozumienia istoty tego, co mówi do Ciebie Twój rozmówca. - Parafraza pozwala zapamiętać kluczowe momenty i tematy rozmowy.
Słowa kluczowe:Parafraza Komentarze i źródła pierwotne: Rysunek 1.1 na stronie 13 przedstawia klasyfikację źródeł informacji dla analizy ekonomicznej w przedsiębiorstwie.
(cytat, str. 47) "Do podstawowych technik dobrego słuchania należą: parafraza, odzwierciedlenie i prowadzenie. Parafraza polega na tym, ze własnymi słowami powtarzamy sformułowania partnera, sprawdzając w ten sposób, czy właściwie go zrozumieliśmy. Odzwierciedlenie z kolei jest techniką skutecznego słuchania polegającą na pewnym dostosowaniu się do nastroju, temperamentu partnera komunikacji."