Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
(cytat, str. 20) Deska rozdzielcza pokazuje mierniki efektywności w czasie rzeczywistym (względnie), karta wyników natomiast pokazuje mierniki efektywności względem zdefiniowanych celów w określonym okresie.
(cytat, str. 381) Prognozowanie różni się od budżetowania tym że: - prognoza może ale nie musi być określona w jednostce pienięznej, - może dotyczyć dowolnego okresu czasu, - prognozujący nie przejmuje odpowiedzialnośći za prognozowane rezultaty, - prognozy nie musza być zatwierdzane na wyższym szczeblu, - prognozy sa aktualizowane po otrzymaniu dodatkowych informacji o zmianie warunków, - odchylenia od prognoz nie są formalnie analizowane i wyjasniane.
(cytat, str. 163) 1. Sprawozdaczość - teraz: sprawozdania finansowe (sporządzane według potrzeb przygotowujących je osób i wymogów prawa) - jutro: firmowa baza danych w formie elektronicznej biblioteki (raporty dopasowane do potrzeb osób przygotowująycch oraz użytkoników, sporządzane w zależności od konkretnych zapotrzebowań) 2. Przedmiot zainteresowania - t: wartość zrealizowana - j: wartość stworzona oraz zrealizowana 3. Przedmiot pomiaru - t: aktywa rzeczowe i finansowe - j: wszystkie aktywa materialne i niematerialne 4. Źródło informacji - t:dane wewnętrzne - j:zintegrowane dane wewnętrzne i zewnętrzne 5. Sposób pomiaru i komunikowania - t:głównie gwedług kosztów historycznych - j:według wartości rzetelnej. Kluczowe wskaźniki wyników trudnych do zmierzenia aktywnów niematerialnych 6. Miejsce dostarczenia - t:dystrybucja w formie fizycznej i ograniczona dystrybucja elektroniczna - j: stanowiska komputerowe i inne urządzenia dostępne wszędzie tam, gdzie są potrzebne 7. Dostępnośc danych - t:okresowa - j:ciągła 8. Format - t:liczby i słowa - j:liczby, słowa, wizualizacje graficzne, struktury interaktywne 9. Adresaci sprawozdań - t:wybrane podmioty grupy - j: wszystkie podmioty i grupy związane z firmą i zainteresowane jej działalnością 10. Informacje dodatkowe - t:ograniczone - j:zarządzanie ryzykie, strategia, itp.
(cytat, str. 10) Problemy nauk społecznych w porównaniu z przyrodniczymi wynkają z: - mnogości czynników wpływających na badane zjawisko, - niepowtarzalności zjawisk, - kłopotów z predykcją - problematyczności pomairu.
Ani ekonomia ani żadna z nauk społecznych nie dysponuje niezmiennymi liczbami wyrażającymi relacje między mierzonymi wielkościami, tzn. stałymi liczbowymi jak stała Plancka, stała Coulomba czy masa protonu.
(cytat, str. 52) Porównanie kultur Europejskiej, amarykańskiej, japońskiej:
Jakość: E - Zgodność ze specyfikacją A - Satysfakcja użytkownika J - Wszystko co jeszcze można poprawić
Wada: E - Niezgodność ze specyfikacją A - Niespełnienie oczekiwań użytkownika J - Każdy mankament, który jeszce można poprawić
Kryteria jakości: E - Obiektywnie mierzalne kryteria techniczne A - Subiektyne niemierzalne oceny użytkownika J - Subiketywne i obiektywne oceny i kryteria
System jakości: E - Specyfikacja i badania kontrolne, testowanie, nadzorowenie procesu produkcji, standaryzacja A - Analiza wymagań, badania konkurencji i marketingowe, ocena satysfakcji klientów J - System kompleksowy, obejmujący całą firmę, kultura jakości, koła jakości, ciągłe doskonalenie
Odpowiedzialni za jakość: E - producent A - Dla każdego klienta w innym stopniu - producent J - Każdy
OCeniajacy jakość: E - producent, ekspert A - klient, użytkownik, laik J - Każdy
(cytat, str. 153) Procedura porównywania dwóch pojęć obejmuje następując eetapy: - określenie treści każżego pojęcia osobno - określenie zakresów każdego pojęcia osobno - określenie łączności treściowej między pojęciami, tzn. wyznaczenie granic zbioru wspólnego dla obu pojeć oraz wyznaczenie granic rozłączności między pojęciami, - wyznaczenie zakresu deysgnatów wspólnych dla obu pojęć, - określenie stosunku logicznego występującego między porównywanymi pojeciami.