Cytaty i parafrazy dla: strategia produktu (0 - 7 z 7)
Kosińska E. (red.),
Marketing międzynarodowy Zarys problematyki,
Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2008
- "Wybór strategii produktu zależy od charakteru i rozwoju danego rynku zagranicznego,tj. od wielkości i struktury potrzeb nabywców, od pozycji danego produktu na rynku, stopnia konkurencji, preferencji konsumentów oraz innych czynników."
(Kosińska E. (red.) 2008, s. 201)
Wojciechowski T.,
Marketingowo-logistyczne zarządzanie przedsiębiorstwem,
Difin, Warszawa 2011
- Strategie koncertujące się na produkcie dotyczą najczęściej przygotowania i wprowadzenia na rynek nowych produktów lub asortymentów, niekiedy przy jednoczesnym wycofaniu innych, które osiągnęły już wiek dojrzały, ustępują produktom konkurencyjnym, w ogóle nie cieszyły się powodzeniem - w każdym razie popyt na nie nie ulega zmniejszeniu.
(Wojciechowski T. 2011, s. 89)
Mruk H.,
Rutkowski I.,
Strategia produktu,
Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2001
- Strategia produktu to proces dostosowywania produktu do obecnych oraz przyszłych potrzeb i wymagań odbiorców. Elementami tej strategii są: produkt, marka i opakowanie. Strategia produktu, jeśli ma być skuteczna, musi wspierać strategię marketingową firmy i być skoordynowana z pozostałymi strategiami, zwłaszcza ceny, dystrybucji i reklamy.
(Mruk H., Rutkowski I. 2001, s. 13)
Baran R.,
Strategie marketingowe,
Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2012
- uSTRATEGIE PRODUKTU SKIEROWANE NA NOWE RYNKI:/u
1. Strategia ekspansji geograficznej
2. Strategia ekspansji poprzez modyfikacje produktu
3. Strategia ekspansji poprzez innowacje produktowe
(Baran R. 2012, s. 206-214)
Rutkowski I.,
Strategie produktu,
Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2011
- Produktem jest wszystko to, co można zaoferować klientom konsumpcji, użytkowania lub dalszego przerobu.
Strategia produktu to okres decyzyjny, mający doprowadzić do osiągnięcia określonych celów, obejmujący działania zgodne z opracowanymi założeniami, w ramach którego następuje dostosowanie oferty produktowej firmy do obecnych oraz przyszłych potrzeb i wymagań odbiorców zarówno indywidualnych, jak i instytucjonalnych.
(Rutkowski I. 2011, s. 17)
Żurawik B.,
Zarządzanie marketingiem w przedsiębiorstwie,
Państwowe Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 1996
- Strategia produktu jest to proces dostosowywania produktu nowego lub istniejącego do obecnych oraz przyszłych potrzeb i wymagań nabywców.
(Żurawik B. 1996, s. 237) Komentarze i źródła pierwotne: M. Neale, M.H. Bazerman, Cognition and rationality in negotiation, Free Press, New York, 1991.
Kall J.,
Sojkin B. (red.),
Zarządzanie produktem - wyzwania przyszłości,
Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań 2006
- Strategia produktowa, prowadząca do budowania trwałej przewagi różnicującej, musi opierać się na doskonaleniu wiedzy zarówno o nabywcach, jak i strategiach konkurentów oraz wykorzystaniu tej wiedzy w działaniach rynkowych. (...) możliwe jest stosowanie wielu strategii, prowadzących do przewagi różnicującej.(...)
1. Strategia technicznej nowości produktu - dostarczanie produktów wyższej jakości dla klientów zainteresowanych nowymi rozwiązaniami, nawet gdy wiąże się to z dodatkowymi kosztami. W przyszłości może przynieść wymierne korzyści.
2. Strategia wyjątkowej obsługi nabywców - sprzedaż dodatkowych produktów/usług, które zwiększą wartość głównego produktu.
3. Strategia dopasowania oferty do indywidualnych potrzeb nabywcy - wymaga znajomości gustów klienta oraz możliwości produkcyjnych i finansowych ich zaspokojenia.
4. Strategia reputacji marki - dobra renoma marki umożliwia większą sprzedaż nawet nowego produktu.
5. Strategia oferowania korzyści ekonomicznych - obniżenie kosztów posiadania i użytkowania produktu.
6. Koncepcja wartości dla akcjonariuszy a strategie produktowo-rynkowe przedsiębiorstw
(Kall J., Sojkin B. (red.) 2006, s. 51)