Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
(cytat, str. 72) Standard oznacza typowość działań, która wynika z przyjętego sposobu postępowania, ze stosowanych w okreslonych warunkach procedur lub zwyczają, które zapewnić mają wypełnienie zadań na określonym poziomie i o określonej jakości. Podstawowym wymaganiem kierowanym pod adresem standardu jest, by skutek użycia standardu był zgodny z oczekiwanym, tzn. realizacja zadania zgodnie z wzorcem powinna przebiegać zgodnie z zamierzeniem i żeby efekt działania bykl zgodny z zamierzonym.
(cytat, str. 336 - 337) 1. Standard bazowy - to standard stały niezmienny w czasie - nie jest używany zbyt często, nie uwzględnia zmian w technologii produkcji, organizacji produkcji itp.
2. Standard idealny - to minimalny poziom kosztów, który można osiągnąć w idelanych warunkach tech. i org. - wadą takich standardół, jest fakt, że ponieważ nie mogą być osiągnięte nie mogą również wyznaczać zadań i stanowić podstawy do kontroli i oceny
3. Standard bieżąco osiągalny - to standard, któ¶ego osiągnięcie choć trudne jest jednak możliwe. umożliwia racjonalną analizę odchyleń od wyznaczonych celów.
(cytat, str. 95) Zadania standardów: - prezentują najlepszą, najłatwiejszą i najbezpieczniejszą metodę wykonywania pracy, - stanowią najlepszą metodę zachowania wiedzy i fachowości, - stanowią kryterium pomiaru pracy, - pokazują związek pomiędzy przyczyną a efektem.
(cytat, str. 98) ... standardy nie są niezmienne. Kiedy sytuacja się zmienia, standardy również się zmieniają. Należy zrozumieć, że standardy są po to, by je zmieniać.
Kiedy wdroży się standardy i ich przestrzega, a znajdziemy odchylenie od normy, to znaczy że mamy problem. Potem należy przejrzeć dany standard i albo naprawić odchylenie, albo zmienić standard.
(cytat, str. 28) Jest to norma wypracowana dla poszczególnych sekcji, działów lub dla całej gospodarki na podstawie kilkudziesięcioletnich obserwacji danych historycznych przedsiębiorstw.