Cytaty i parafrazy dla: badania jako��ciowe (0 - 5 z 5)
Mruk H.,
Marketing,
Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2012
- Do badan ilościowych zalicza się:
- badania ankietowe oparte na kwestionariuszach,
- badania panelowe.
W ramach badań jakościowych wyróżnia się:
- wywiady zogniskowane (focus groups),
- wywiady pogłębione,
- obserwacje,
- eksperymenty,
- oceny ekspertów,
- wizyty u klientów,
- badania jakości usługi (SERVQUAL),
- metodę „tajemniczego klienta” (mystery shopper),
- techniki projekcyjne,
- metody biometryczne (EEG, fMRI, eyetracking, PET).
(Mruk H. 2012, s. 91)
Frąckiewicz E.,
Marketing internetowy,
Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2006
- Badania marketingowe w sieci dzieli się według tych samych kryteriów jak badania tradycyjne. Najpowszechniej stosuje się ich podział na badania wtórne i pierwotne (według rodzaju źródła) oraz ilościowe i jakościowe (według rodzaju otrzymywanych informacji). Ich zakres może dotyczyć opinii, postaw, preferencji konsumentów, otoczenia przedsiębiorstwa i jego konkurencji, narzędzi marketingowych (produktu i opakowania, ceny, dostępności, promocji, jakości obsługi) oraz efektów działalności przedsiębiorstwa.
(Frąckiewicz E. 2006, s. 77)
- Badania jakościowe są rzadziej przeprowadzane on-line niż badania ilościowe. Do cech odróżniających badania w sieci do badań tradycyjnych należą brak bezpośredniego kontaktu z respondentem (brak możliwości zebrania spostrzeżeń niewerbalnych) oraz duże znaczenie czynników technicznych. Skutki mogą być pozytywne i negatywne; brak bezpośredniego kontaktu może prowadzić do spowolnienia tempa lub ograniczyć kontrolę nad przebiegiem. Zarówno przeprowadzający badanie jak i badany muszą znać obsługę komputera. Z drugiej strony eliminuje się efekt aureoli, sprzyja wypowiedziom, dając Internautom poczucie bezpieczeństwa.
(Frąckiewicz E. 2006, s. 83-84)
Kłeczek R.,
Kall J.,
Sagan A.,
Zarządzanie marką,
Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2006
- Techniki pomiaru wizerunku marki- badania jakościowe:
1)technika swobodnych skojarzeń,
2)technika wolnych list i analiza dziedziny w badaniach wizerunku marki,
3)analiza struktury wizerunku marki,
4)techniki drabinowe w badaniach wizerunku marki.
(Kłeczek R., Kall J., Sagan A. 2006, s. 37-61)
Stabryła A. (red.),
Zarządzanie rozwojem organizacji w społeczeństwie informacyjnym,
Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, Kraków 2008
- (Grzybowska)
Badania jakościowe różnią się znaczanie od badań ilościowych. Badania jakościowe metodą zogniskowanego wywiadu grupowego "to dyskusja prowadzona przez tzw. moderatora, w której uczestniczy jednocześnie kilka osób". Pozyskane z badania dane jakościowe "mają te same wady co często słowne opisy. Na przykład bogactwo znaczeń ... często są funkcją wieloznaczności". Są one jednak jak najbardziej użyteczne i uprawnione. Badania jakościowe służą też innym celom. Ich zadaniem jest zrozumienie rzeczywistości. Prowadzenie ich jest eksploracją badanego problemu.
(Stabryła A. (red.) 2008, s. 409)