Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
Wyszukiwarka pełnotekstowa (kliknij)
Cytaty i parafrazy dla: badania jako��ciowe (0 - 5 z 5)
(cytat, str. 91) Do badan ilościowych zalicza się: - badania ankietowe oparte na kwestionariuszach, - badania panelowe. W ramach badań jakościowych wyróżnia się: - wywiady zogniskowane (focus groups), - wywiady pogłębione, - obserwacje, - eksperymenty, - oceny ekspertów, - wizyty u klientów, - badania jakości usługi (SERVQUAL), - metodę „tajemniczego klienta” (mystery shopper), - techniki projekcyjne, - metody biometryczne (EEG, fMRI, eyetracking, PET).
(cytat, str. 77) Badania marketingowe w sieci dzieli się według tych samych kryteriów jak badania tradycyjne. Najpowszechniej stosuje się ich podział na badania wtórne i pierwotne (według rodzaju źródła) oraz ilościowe i jakościowe (według rodzaju otrzymywanych informacji). Ich zakres może dotyczyć opinii, postaw, preferencji konsumentów, otoczenia przedsiębiorstwa i jego konkurencji, narzędzi marketingowych (produktu i opakowania, ceny, dostępności, promocji, jakości obsługi) oraz efektów działalności przedsiębiorstwa.
(parafraza, str. 83 - 84) Badania jakościowe są rzadziej przeprowadzane on-line niż badania ilościowe. Do cech odróżniających badania w sieci do badań tradycyjnych należą brak bezpośredniego kontaktu z respondentem (brak możliwości zebrania spostrzeżeń niewerbalnych) oraz duże znaczenie czynników technicznych. Skutki mogą być pozytywne i negatywne; brak bezpośredniego kontaktu może prowadzić do spowolnienia tempa lub ograniczyć kontrolę nad przebiegiem. Zarówno przeprowadzający badanie jak i badany muszą znać obsługę komputera. Z drugiej strony eliminuje się efekt aureoli, sprzyja wypowiedziom, dając Internautom poczucie bezpieczeństwa.
(parafraza, str. 37 - 61) Techniki pomiaru wizerunku marki- badania jakościowe: 1)technika swobodnych skojarzeń, 2)technika wolnych list i analiza dziedziny w badaniach wizerunku marki, 3)analiza struktury wizerunku marki, 4)techniki drabinowe w badaniach wizerunku marki.
(cytat, str. 409) (Grzybowska) Badania jakościowe różnią się znaczanie od badań ilościowych. Badania jakościowe metodą zogniskowanego wywiadu grupowego "to dyskusja prowadzona przez tzw. moderatora, w której uczestniczy jednocześnie kilka osób". Pozyskane z badania dane jakościowe "mają te same wady co często słowne opisy. Na przykład bogactwo znaczeń ... często są funkcją wieloznaczności". Są one jednak jak najbardziej użyteczne i uprawnione. Badania jakościowe służą też innym celom. Ich zadaniem jest zrozumienie rzeczywistości. Prowadzenie ich jest eksploracją badanego problemu.