Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
1. Regularne zebrania kierowników działów. Przeszkolenie w zakresie prowadzenia zebrań. 2. Wprowadzenie "zebrań stanowisk współpracujących", tematycznie dopasowanych do codziennych czynności i procesów. 3. Powołanie osoby odpowiedzialnej za nadzór nad komunikacją wewnętrzną. 4. Stworzenie lub zmodyfikowanie narzędzi komunikacji, tak by odpowiadały potrzebą firmy. 5. Wyjazdy integracyjne, nastawione na integrację między działami. 6. Powoływanie zespołów projektowych złożonych z pracowników różnych działów. 7. Rotacja czasowa - zamiana ról na kilka dni w roku, by zrozumiana została idea i rola każdego ze stanowisk powiązanych.
(Szczepanik R. 2010, s. 292)
Szacuje się, że w Polsce po integracji rynku kredytowego, z 2004 do 2015 roku kredyty hipoteczne mogą osiągnąć wartość nawet 35,3 % PKB.
(Adamska M. (red.) 2008, s. 151)
Integracja rynku kredytów hipotecznych musi iść w parze z podnoszeniem świadomości konsumentów.
(Lepczyński B. 2006, s. 31)
O ile poziom zróżnicowania oprocentowania kredytów w poszczególnych krajach członkowskich jest relatywnie niski, to poziom sprzedaży transgranicznej jest minimalny i oscyluje wokół 1% ogółu sprzedaży kredytów hipotecznych w Europie. Powyższa sytuacja wynika z szeregu czynników, wśród których kluczową rolę odgrywają narodowe przepisy prawne, różnice kulturowe oraz wpływ regulacji rządowych rozumianych jako system zachęt fiskalnych dla konsumentów (np. możliwość odliczania od podatku wpłat dla kas mieszkaniowych).
(Lepczyński B. 2006, s. 30)
Silniejsza integracja detalicznego rynku finansowego w UE będzie dla podmiotów działających na rynku consumer finance oznaczała wzrost poziomu konkurencji.
(Lepczyński B. 2006, s. 17)
Działanie na rzecz stworzenia jednolitego rynku finansowego w UE realizowane są w ramach Strategii Lizbońskiej. Harmonogram i kierunki integracji rynków finansowych zostały szczegółowo rozpisane w ramach Financial Services Action Plan (FSAP).
(Lepczyński B. 2006, s. 19)
Likwidacja barier w świadczeniu transgranicznych usług finansowych powinna umożliwić konsumentom dostęp do szerszej gamy produktów oraz bardziej innowacyjnych i konkurencyjnych usług.
(Lepczyński B. 2006, s. 20)
Ochrona konsumenta na jednolitym rynku finansowym ma za zadanie niwelowanie utrudnień w dostępie do transgranicznych usług finansowych miedzy innymi: - zobowiązanie instytucji finansowych do dostarczania konsumentom rzetelnej i pełnej informacji o produktach, - umożliwienie konsumentom dochodzenia roszczeń w stosunku do instytucji finansowej poprzez stworzenie sieci pozasądowych organów rozpatrujących spory.
(Lepczyński B. 2006, s. 20)
Ostatnią z wymienionych jest integracja lub współpraca zdywersyfikowana. Może ona występować między przedsiębiorstwami działającymi w różnych branżach. W tym przypadku oczekiwane korzyści to przede wszystkim kumulowanie marek i dostęp do środków finansowych.
(Stabryła A. (red.) 2009, s. 335)
Integracja jest procesem zespalania elementów w całość. W odniesieniu do kanałów dystrybucji termin ten może oznaczać proces łączenia celów, funkcji, działań, zasobów, struktur organizacyjnych przedsiębiorstw uczestniczących w transferze określonych produktów z miejsc ich wytwarzania do miejsc zakupu przez nabywców finalnych. W procesie integracji mogą uczestniczyć przedsiębiorstwa prowadzące niezależną działalność na tym samym szczeblu kanału (integracja pozioma) lub też działające na różnych jego szczeblach (integracja pionowa).
(Czubała A. 2001, s. 192)
Tylko za pomocą integracji, różnorodne procedury mogą być zestandaryzowane (jako powtarzające się cykle) za pomocą efektu "transmisyjnego" oprogramowania. Dzięki temu mogą być powtarzalne i oddwarzane bez wysiłku w każdym wypadku.
(Schmitzek P. 2004, s. 4)
Korzyści integracji oprogramowania: - wszystkie istotne dane występują w systemie jednokrotnie (ograniczenie nadmiarowości i uzyskanie efektu "taka sama informacja dla każdego") - eliminacja konieczności dwu lub trzykrotnego wprowadzania danych i tym samym zmniejszenie okazji do błędu - eliminacja negatywnego wpływu "wyspowych" systemów informatycznych - umożliwienie przetwarzania "on-line" istotnych danych biznesowych - usprawnienie procesów koordynacji w organizacji we wszystkich obszarach funkcjonalnych i jednostkach organizacyjnych - zwiększenie efektywności działań menedżerskich i planistycznych
(Schmitzek P. 2004, s. 73)
Stopień integracji pionowej - którego analiza jest pomocna w ocenie cyklu życia przemysłu, jego problemów, rentowności, itd.
(Nasiechowski W. 1995, s. 30)
Integracja pozioma polega na łączeniu, albo poprzez połączenie (merger), albo wykupienie (acquisition) przedsiębiorstw działających w tej samej branży.
(Nasiechowski W. 1995, s. 55)
Zasada integracji wymaga ścisłego przestrzegania przyjętej w państwach UE polityki proekologicznej i jej konsekwentnej realizacji we wszystkich trzech sektorach gospodarki - w rolnictwie, przemyśle i usługach. Oznacza więc konieczność prowadzenia spójnej polityki proekologicznej w tych trzech obszarach. Jednocześnie krajowe programy ekologiczne w UE powinny być zawsze, w związku z tą zasadą, skoordynowane z długoterminowymi programami Wspólnoty.
(Wąsowicz M. (red.) 2011, s. 78)
Integracja polega na połączeniu elementów składowych za pomocą wzajemnych relacji, tak by zapewniały określone funkcjonowanie zdefiniowanej strukturalnie całości. ... rozróżniamy integrację: - projektowoą - ujednolicenie norm, kodów, haseł itp. - techniczną - współpracujący ze soba sprzęt - organizacyjną - optymalizacja przetwarzania informacji, koordynacja funkcji i celów, - kontrsukcyjno-technologiczną - skojarzenie poprzednich 3 rodzajów.
(Kubiak B., Korowicki A. (red.) 1997, s. 161)
Integracja systemów zarządzania może opierać się na kilku ramach teore-rvcznych:
PAS 99 - Pierwsza edycja specyfikacji PAS 99 “Specification of common management system requirements as a framework for integration” została opracowana w 2006 roku przez British Standard Organization (BSI), aby uprościć wdrożenie zintegrowanych systemów zarządzania oraz aby ułatwić integrację wdrożonych już przez integrację systemów.
PAS 99 dostarcza ogólnych ram integracji procesów, procedur, praktyk oraz :zlałań w celu wdrożenia jej polityki zintegrowanego systemu zarządzania.
Specyfikacja PAS 99:2006 została opracowana /godnie / ISO (iuide 72:2001 „Guidelines for the justification and development <>! management system standar ds” czyli wytycznych, według których do 2012 roku skonstruowane są wszystkie normy odnoszące się do systemów zarządzania.
PAS 99:2006 jest opracowany zgodnie z Cyklem Deminga - PDCA, dodatkowo został wzbogacony o element redukcji ryzyka (rysunek 5). W 2012 została opracowana nowa wersja specyfikacji PAS 99:2012, która je*a według autorów rozwiązaniem rewolucyjnym. Nowa wersja PAS 99 nie opiera się im ISO Guide 72:2001 lecz na ISO Guide 83:2011 „High level structure and identic a I text for management system standards and common core management system tei nr. and definitions” („Wysoki poziom struktury i spójne wymagania redakcji tekstów norm dotyczących systemów zarządzania, wspólnych podstawowych wymogów zarządzania systemem i definicji”28). Tabela 2 przedstawia w pierwszej kolumnie strukturę jednego z pierwszych dokumentów opartych na ISO Guide 83 IW* 99:2012.
W PAS 99:2012 zgodnie z Guide 83 pojawiły się nowe elementy, w szczególno ści, większy nacisk odnosi się obecnie do roli najwyższego kierownictwa, oczek u (
się tutaj, że najwyższe kierownictwo będzie liderem, a nie sekundantem rozwo|u systemów zarządzania. Uzupełnieniu nareszcie uległ klasyczny model PDCA, gd dodano wymóg zrozumienia kontekstu organizacji; zrozumienia potrzeb i oc/» I i wań zainteresowanych stron oraz promocji z „działań zmierzających do wyelimi nowania zagrożeń” odnoszących się do „celów i planów ich osiągnięcia” (można !
» utożsamiać z zarządzaniem ryzykiem). Nie da się planować bez określenia „p<»i i
i klientów”, zrozumienia szerszych realiów działania organizacji oraz przeprowadź* nia procesu analizy wrażliwości. Ogólna struktura PAS 99:2012 przedstawia su; na stępująco: 1) Zakres; 2) Odniesienia normatywne; 3) Terminy i definicje; 4) Konh I i organizacji; 5) Przywództwo; 6) Planowanie; 7) Wsparcie; 8) Operacje; 9) Oien i pracy; 10) Doskonalenie. Tabela 2 przedstawia korelację specyfikacji wymop* w odniesieniu do systemu zarządzania zintegrowanego PAS 99:2012 z PAS 9(>:200h
(Wysokińska-Senkus A., Senkus P. 2012, s. 145)
Integracja metodologiczna polega na przyjęciu w projektowanym systemie jednolitych pojęć, definicji, haseł, klasyfikacji, nazw dokumentów. Głownym celem procesu integracyjnego jest usunięcie konieczności wielokrotnego tworzenia, gromadzenia, wprowadzania, przechowywania danych, likwidacji dublujących się operacji przetwarzania oraz wyprowadzania nie zintegrowanego wolumenu informacji dla potrzeb zarządzania.
(Ochman J. 1992, s. 41)
Integrowanie zespołu pracowniczego Ważnym czynnikiem mającym wpływ n innowacyjność i kreatywność zespołu jest wykazywany przez niego poziom wiedzy, umiejętności i zdolności do pracy zespołowej – umiejętności rozwiązywania konfliktów, wprowadzania efektywnych strategii negocjacji, ustalania celów itd. (M.A. West, 2002). Jeżeli organizacje pragną zachęcać zespoły do innowacyjności i większej kreatywności, powinny przestrzegać następujących zasad: - zadanie zespołu powinno być postrzegane jako znaczące dla całej organizacji i stanowiące przed każdym z członków wyzwanie; zespół powinien mieć dużo swobody w czasie wykonywania pracy; - na początku procesu innowacyjnego zespół powinien mieć czas, nie powinno się na nim wywierać presji ani wymuszać twórczych rozwiązań; - na późniejszym etapie procesu innowacyjnego, gdy zespół czuje się niepewnie i ma poczucie zagrożenia, członkowie łatwiej przyswoją zmiany, jeśli zagrożenie pochodzi ze strony czynników zewnętrznych, a nie wewnątrzgrupowych; - członkowie powinni indywidualnie i wspólnie opanować umiejętności pracy jako zespół i wzmacniać procesy jego integracji poprzez: wspólne wyjaśnianie celów, wymianę informacji, regularne interakcje grupowe i równomiernie rozłożony wpływ na wszystkich członków.
(Kożusznik B. 2005, s. 197)