Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
(cytat, str. 73) Karta wyników łączy ze sobą, wydawałoby się odmienne obszary konkurencyjności firmy: orientację na klienta, szybki czas reakcji, poprawę jakości, pracę grupową, czas wprowadzania nowych produktów, długoterminowe podejćie.
(cytat, str. 73) Wdrożenie karty wyników, wymaga od menedżerów skonkretyzowania i wyrażenia celów dotyczących czasu, jakości, efektywności i poziomu usług, a następnie przełożeniu tych celów na konkretne mierniki.
(cytat, str. 75) Systemy informatyczne odgrywają nieocenioną rolę pomagając kieronikom w dezagregacji mierników sumarycznych. Kiedy nieoczekiwany sygnał pojawi się na karcie wyników, kierownicy mogą wykrozystać system informacyjnych do zadania pytania o źródło problemu.
początkowa propozycja, dzisiaj już klasyczna, wyróżniała 4 wymiary 9finansowy, wewnętrznych procesów, klientów i edukacyjno-innowacyjny), które uznawano za kompletny model mierzenia sprawności przedsiębiorstwa,
propozycja z przełomu wieków kładzie nacisk na zagadnienia formułowania celów strategicznych przedsiębiorstwa i z wykorzystaniem map strategii karta pozwala na definiowanie środków realizacji celów i strategii przez kwantyfikowanie zadań na czterech albo większej liczbie wymiarów
propozycja z początku XXI wieku pozwalająca łączyć cele długookresowe z krótko i średniookresowymi i dzięki temu staje się możliwe skupienie wszelkich działań w przedsiębiorstwie wokół celów i strategii z zachowaniem zależności przyczynowo-skutkowych między podejmowanymi działaniami i osiąganymi wynikami.
(cytat, str. 19) BSC kłądzie nacisk na fakt, iż finansowe i nie finansowe miary muszą być częścią systemu informacyjnego na potrzebt wszystkich pracowników na każdym szczeblu organizacji. Karta wyników powinna tłumaczyć misję i strategię organizacji na konkretne cele i miary.
(cytat, str. 23) Proces ustalenia celów nie jest objęty techniką BSC, jest to szablon nie zawierający konkretnych przykładów i zasad postępowania. Każdy może rozbudować szablon aby pasował do konkretnej sytuacji.
(cytat, str. 23) Kaplan i Norton sugerują, iż stosowanie zachęt finansowych dla zespołow i pracowników może spowodować problemy przy wdrażaniu strategii długoterminowych, ponieważ zespoły i pracownicy będą kierować się na realizację celów krótkoterminowaych i taktycznych.