Cytaty i parafrazy dla: elastyczno���� cenowa popytu (0 - 8 z 8)
Ward M.,
50 najważniejszych problemów zarządzania,
Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków 1997
- Elastyczność cenowa popytu pokazuje, jak zmienia się popyt w zależności od różnych cen towaru.
(Ward M. 1997, s. 47) Komentarze i źródła pierwotne: Source: Imai M. Kaizen. Key to the competitive success of Japan, Kaizen Institute Poland and MT Business, Warsaw 2007, p. 40.
- Elastyczność cenowa popytu służy właśnie do ustalania, jak wysoką cenę rynek jest w stanie zaakceptować. (...) równanie dla zależności ceny i popytu: Cena * Wielkość sprzedaży = Obroty (P*V=PV)
(Ward M. 1997, s. 48)
Oleński J.,
Ekonomika informacji,
Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2003
- "Elastyczność cenowa popytu na informacje zależy od funkcji, jaką dana informacja spełnia dla nabywcy-użytkownika. Na elastyczność cenową popytu mają wpływ rodzaj informacji i typ użytkownika. Wyróżniamy tu w szczególności:
- Informację jako dobro konsumpcyjne - dla konsumenta,
- Informację jako czynnik produkcji - dla producenta,
- Informację jako element infrastruktury informacyjnej gospodarki i państwa - dla administracji państwowej,
- Informację jako produkt komplementarny związany z innym produktem."
(Oleński J. 2003, s. 256-257)
Garbarski L. (red.),
Marketing,
Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2011
- Elastyczność cenowa popytu — stosunek względnej zmiany popytu do względnej zmiana ceny. Zbadanie poziomu elastyczności cenowej popytu na produkt sprzedawany przez przedsiębiorstwo ułatwia podejmowanie decyzji dotyczących podwyższania lub obniżania poziomu cen. Do oceny elastyczności cenowej popytu można zastosować Wzór na punktową elastyczność cenową popytu, która dotyczy określonego punktu krzywej popytu, lub wzór na łukową elastyczność cenową popytu, która dotyczy odcinka krzywej popytu i jest obliczana przy dużych zmianach cen. Wyróżnia się popyt: doskonałe elastyczny, elastyczny, proporcjonalny, nieelastyczny i sztywny, a także odwrotnie elastyczny.
(Garbarski L. (red.) 2011, s. 193)
Czubała A.,
Jonas A.,
Smoleń T.,
Wiktor J.,
Marketing usług,
Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2006
- Prawo elastyczności cenowej popytu – wzrost ceny na dany rodzaj usług wywołuje spadek popyty, zaś obniżka ceny powoduje wzrost skłonności do ich nabywania.
(Czubała A., Jonas A., Smoleń T., Wiktor J. 2006, s. 32)
Dach Z.,
Podstawy mikroekonomii,
Wydawnictwo Naukowe SYNABA, Kraków 2001
- Stopień reakcji wielkości popytu na określone dobro (usługę) na zmianę ceny tego dobra (usługi) nazywamy prostą cenową elastycznością popytu.
(Dach Z. 2001, s. 35)
- Stopień reakcji popytu na dane dobro na zmiany cen innych dóbr wyraża współczynnik(krzyżowej) elastyczności cenowej popytu.
(Dach Z. 2001, s. 41)
Żurawik B.,
Zarządzanie marketingiem w przedsiębiorstwie,
Państwowe Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 1996
- Przez elastyczność cenową popytu rozumiemy miarę wrażliwości nabywców na zmianę ceny w odniesieniu do danej ilości nabywanego produktu, wyrażoną stosunkiem względnej zmiany ilości nabywanego dobra do względnej zmiany jego ceny.
(Żurawik B. 1996, s. 388) Komentarze i źródła pierwotne: P. Senge, The Fifth Discipline, Harper, Nowy Jork 1990; A.M Weber, Learning for a Change: An Interview with Peter Senge, ,,Fast Company" 1999, maj.