Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
Wyszukiwarka pełnotekstowa (kliknij)
Cytaty i parafrazy dla: system warto��ci (0 - 6 z 6)
(cytat, str. 83) Nie ma łatwego sposoby na wprowadzenie zmienionego systemu wartości. Nowe wartości trzeba określić, a następnie stosować się do nich w każdej sytuacji.
(cytat, str. 18 - 19) ... system wartości na podstawie którego można oceniać etykę działalności gospodarczej trzeba traktować jako kategorię względną. Dla konkretnej działalności gospodarczej trzeba więc określać systemy wartości i kodeksy etyczne dostosowane do specyficznych uwarunkowań, a uwzględniające normy prawne, moralne i reguły obyczajowe.
Słowa kluczowe:system wartości, działalność gospodarcza Komentarze i źródła pierwotne: Instytucjonalizacja konfliktu przemysłowego Autor rozdziału: Rafał Towalski
(parafraza, str. 19) Podstawy wyboru systemu wartości w zarządzaniu przemysłem
SYSTEMY WARTOŚCI
1. Kryteria ideologiczne - religie - filozofia - socjologia i psychologia - ekologia - polityka - ekonomia 2. Tradycje narodowe i społeczne - indywidualne - rodzinne - grupowe - narodowe - państwowe 3. Systemy prawne - konstytucja - układy międzynarodowe - ustawy - rozporządzenia - standardy 4. Systemy gospodarcze - człowiek, pracownik, pracodawca - przedsiębiorstwa - grupa przedsiębiorstw - jednostka administracji gospodarczej - jednostka administracji terenowej - instytucja publiczna ("non profit") - jednostka komunalna
Słowa kluczowe:system wartości Komentarze i źródła pierwotne: Sołoducho-Pelc L., Wpływ globalizacji na strategie małych przedsiębiorstw, [w:] Z. Dworzecki, M. Romanowska (red.), Strategie przedsiębiorstw w otoczeniu globalnym, SGH, Warszawa 2008, s.314.
(cytat, str. 192) Trendy można określić jako automatyczne ruchy poszukiwawcze i wyrównawcze, które niezauważalnie dopasowują wartości do systemu nowych wymagań*.Mogą one być wskazówką albo pomocą w poznawaniu zmian w systemach wartości. Należy pamiętać, że to system wartości wpływa na system celów i potrzeb potencjalnego konsumenta, a przez to jest elementem procesów podejmowania decyzji nabywczych, w tym nabywania dóbr i usług turystycznych.
(cytat, str. 58) System wartości jest przecież odpowiedzialny za zmianę sposobu podejścia do pracy, za inne oczekiwania i wyobrażenia zatrudnionych odnośnie ich sytuacji w pracy. Najistotniejsze są tu: - pragnienie samorealizacji i rozwoju oraz dostatniego życia - chęć współdecydowania, możliwości swobodnego działania, partycypowania, informacji i przejrzystości sytuacji - coraz mniejsza akceptacja sytuacji, w której praca jest zredukowana do bezwarunkowego wykonywania obowiązków - wzrastająca potrzeba pracy przynoszącej satysfakcję.