Cytaty i parafrazy dla: foresight korporacyjny (0 - 4 z 4)
Borodako K.,
Foresight w zarządzaniu strategicznym,
C.H. Beck, Warszawa 2009
- Foresight korporacyjny – dotyczy różnorodności sektorów, kultur przedsiębiorstw, specyfiki produktu, a także zasięg geograficzny działalności przedsiębiorstwa warunkują aktywność związaną z wykorzystaniem foresightu, a głównie jego elementów i zakresu działań.
(Borodako K. 2009, s. 33)
- Foresight korporacyjny można zdefiniować jako proces o charakterze komunikacyjnym mającym takie właściwości, jak ciągłość i systematyczność. Ma za zadanie przedstawić spojrzenie na przyszłość z punktu widzenia nauki, technologii, rynku, klientów oraz społeczeństwa.
(Borodako K. 2009, s. 136)
- Rozpatrując foresight korporacyjny z organizacyjnego punktu widzenia, można wyróżnić następujące jego rodzaje:
- Poziom korporacyjny – głównie realizowany przez dział badawczy firmy lub zespół wyłoniny z działu odpowiedzialnego za jego rozwój
- Poziom średniego szczebla – z reguły zależny od oddziałów, centórw technologicznych lub jednostek ekonomicznych
- Poziom zespołów – związany z działaniami tymczasowo powołanych zespołów zadaniowych, które tworzą specjaliści z różnych działów.
(Borodako K. 2009, s. 137)
- Budowa foresightu korporacyjnego:
1) Uruchomienie
2) Partnerstwo
3) Badania
4) Konsensus
5) Implementacja
(Borodako K. 2009, s. 139-140)