Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
(cytat, str. 122) Logo marki odgrywa podobną rolę jak jej nazwa. Jest wynikiem potrzeby szybkiego komunikowania się i sterowania decyzjami nabywców. Powinno pomagać w rozpoznawaniu i sponsorowaniu oferty oraz stanowić jej znak gwarancyjny
(parafraza, str. 121) Logotyp to nazwa firmy lub jej skrót, zapisane w charakterystyczny sposób, czyli specyficznym krojem pisma, literami w firmowych kolorach, z wyróżnieniem niektórych liter, albo najczęściej spójna kompozycja nazwy, grafiki i kolorystyki. Logotypem może być także faksymile sponsora marki.
(cytat, str. 136) Im logotyp jest łatwiejszy do zapamiętania, tym większe są szanse na to, że przywoła markę, do której należy. Cechy logotypów, które sprzyjają ich zapamiętywaniu, to: -naturalność, czyli stopień, w jakim logotyp odzwierciedla wygląd obiektów powszechnie doświadczanych, -harmonia, czyli symetria lub równowaga elementów, -powtarzalność elementów składowych.