Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
(cytat, str. 55) W przeszłości handlowców wiązało z klientami wspólne pochodzenie etniczne. Irlandzki sprzedawca miał irlandzkich klientów, sprzedawca żydowski obsługiwał Żydów i tak dalej. Obecnie ten mechanizm już nie działa.
(cytat, str. 70) Dobry handlowiec to taki, w którym klienci widzą nie sprzedawcę, ale zaufanego i niezastąpionego doradcę i asystenta, który (na szczęście dla nich) jest na liście płac kogoś innego. Praca handlowca wymaga energii i samodyscypliny.
Słowa kluczowe:handlowiec Komentarze i źródła pierwotne: C.H.Gudnason,O rozszerzonym pojęciu jakości wyrobu,"Problemy jakości" 1977,nr 2.
(cytat, str. 38) Każda, nawet najatrakcyjniejsza, propozycja spotyka się z obiekcjami. Dlatego dobrzy handlowcy stwarzają sytuacje, w których klient sprzedaje produkt sam sobie, nie mając przy tym żadnych obiekcji.
Słowa kluczowe:halo efekt, propozycja, handlowiec Komentarze i źródła pierwotne: L.J.Lijewski,L.P.Ritzman,Operations Management:strategy and analysis,Massachusetts 1998,s.213.
(cytat, str. 127) Chcąc ułatwić sobie badanie klienta, handlowiec zachowuje się jak ankieter, to znaczy stara się być możliwie jak najbardziej neutralny, aby jego rozmówca mógł wypowiedzieć się bez zahamowań. Podczas rozpoznania handlowiec przede wszystkim słucha. Natomiast w trakcie argumentacji i aż do końca rozmowy handlowiec, śledząc w dalszym ciągu z uwagę reakcje rozmówcy, powinien wykazać inicjatywę i w czasie dyskusji użyć wszelkiego rodzaju nacisków, aby wpłynąć na klienta.
Słowa kluczowe:klient, argumentacja, handlowiec Komentarze i źródła pierwotne: Białasiewicz M. (red.), Rozwój przedsiębiorstw. Zarządzanie i diagnoza, Wyd. Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin, 2004, s. 15.
(cytat, str. 201) Wielu handlowców, aby "ułagodzić" klienta (w rzeczywistości z powodu świętej zgrozy, jaka budzi w nich moment, kiedy trzeba poruszyć ten problem) popełnia błąd, podając niską cenę. Stawiają się oni w położeniu wymagającym podjęcia znacznego wysiłku, aby proponowana przez nich słuszna cena została nareszcie przyjęta. W klient okazuje w tym czasie niezadowolenie, widząc jak pojawiają się "zwiększenia wartości", "dodatki", "zwyżki ceny" itd. Mamy do wyboru kilka taktyk. Wszystkie opierają się na podaniu wysokiej ceny. - Pierwsza taktyka, która wykorzystuje zasadę zapobiegania zarzutowi: ubiegnij pytanie klienta, uprzedzając na wstępie o wysokiej cenie (bez podawania liczb). () -Druga taktyka: podać cenę najdroższej oferty, kiedy klient żąda informacji o "możliwej cenie" na początku rozmowy
Słowa kluczowe:klient, Taktyka, cena, handlowiec Komentarze i źródła pierwotne: R. Brady, E. Forrest, R. Mizerski, Marketing w internecie, PWE, Warszawa 2002, s. 217.
(cytat, str. 99) Coraz bardziej rozpowszechniona wśród handlowców informatyzacja, której niezbędnym atrybutem stał się laptop, dostęp do sieci komputerów o zwiększonej pojemności pamięci i prędkości przetwarzania danych umożliwiają rozszerzenie zakresu zbierania informacji gromadzonych w bazach danych, które są aktualizowane w miarę pozyskiwania nowych informacji. (...) Bazy danych pozwalają na zapisywanie informacji ilościowych, a także jakościowych, użytecznych w pierwszym okresie dla handlowca, a następnie, poprzez analizę danych, dają możliwość wyjaśnienia decyzji zakupu i niepowodzeń niektórych negocjacji
Słowa kluczowe:handlowiec, informatyzacja Komentarze i źródła pierwotne: W. Masłowski, Niektóre sytuacje konfliktowe w procesie masowego przekazu, Zeszyty Prasoznawcze 1970, nr.3, s. 49-58. Omówienie przyczyn na str.21-22
(cytat, str. 13) Mianem techniki sprzedaży określa się zwykle organizację konstruktywnych negocjacji, w trakcie których handlowiec i klient bronią swych interesów, uczestniczą w produktywnej wymianie i starają się dojść do porozumienia.
Słowa kluczowe:klient, handlowiec, techniki sprzedaży Komentarze i źródła pierwotne: K.Sowa, Strategie konkurencji korporacji ponadnarodowych, Difin, Warszawa 2006, s. 116-188
(cytat, str. 41) Użytkownik jest klientem, który uzyskuje określone korzyści z faktu posiadania produktu. Do grup użytkowników zalicza się nie tylko ostatecznych odbiorców, którzy mają prawo nieograniczonego wykorzystywania produktu, ale także handlowców dokonujących zakupu i sprzedaży produktów oraz organizacje stosujące je jako część składową własnego procesu wytwórczego.
(cytat, str. 127 - 128) Podstawowe zasady HPN, wskazujące zarazem kompetencje negocjatorów, są następujące: - Nie targuj się o stanowiska, formułujemy problemy do rozwiązania i cele do osiągnięcia. Spieranie się na temat stanowiska nie daje mądrych porozumień, jest nieefektywne i pogarsza wzajemne relacje. Jeżeli stron jest wiele, to przetarg pozycyjny jest jeszcze gorszy. - Oddzielajmy ludzi od interesów. Stosujemy zasadę: twardo do interesów, miękko do ludzi, mierzymy się z problemem, nie z człowiekiem. Dyskutujemy na temat wzajemnego postrzegania się. - Koncentrujemy się na interesach, nie na stanowiskach. Bądźmy konkretni, ale elastyczni. - Ujawniajmy emocje i pozwólmy na to drugiej stronie. Nie reagujmy silnie na wybuchy emocjonalne, gdyż dopiero taka relacja stwarza prawdziwe zagrożenia dla naszych rokowań. - Komunikujemy się często i otwarcie. Nie ma negocjacji bez komunikowania się. - Starajmy się znaleźć rozwiązania dające korzyści obu stronom, prowadzące do rozstrzygnięcia ,,wygrany-wygrany''. - Nalegajmy na stosowanie obiektywnych kryteriów przy ocenie poszczególnych propozycji i stosujmy uczciwe procedury. - Ułatwiajmy drugiej stronie podjęcie decyzji. - Nigdy nie poddawajmy się presji, chrońmy samych siebie (przede wszystkim ustalając granic możliwego porozumienia z punktu widzenia jego ekonomicznego sensu). - Nie brońmy jedynie swoich pomysłów, zapraszajmy do krytyki i rady. Zamieniajmy atak na nas w atak na problem. - Nie bądźmy ofiarami.