Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
Wyszukiwarka pełnotekstowa (kliknij)
Cytaty i parafrazy dla: Efekt synergii (0 - 9 z 9)
(cytat, str. 207) Głównym celem integracji pionowej w kanałach dystrybucji jest osiągnięcie efektu synergii, a więc osiągnięcie większej sprzedaży i (lub) większych oszczędności niż w pojedynczym działaniu.
Słowa kluczowe:Efekt synergii Komentarze i źródła pierwotne: źródło pierwotne: Rozporządzenie Ministra Sprawiedliwości z dnia 14 sierpnia 1998 r. w sprawie warunków, jakim powinny odpowiadać instytucje i osoby uprawnione do przeprowadzenia mediacji, zakresu i warunków udostępniania im akt sprawy oraz zasad i trybu sporządzania sprawozdania z przebiegu i wyników postępowania mediacyjnego (DzU z 1998 r. nr 111, poz. 701)
(cytat, str. 194) "Pracując wspólnie, osiągamy najczęściej większe efekty, niż gdybyśmy zsumowali wyniki pracy indywidualnej wszystkich osób. Jest to tzw. efekt synergii."
Słowa kluczowe:Efekt synergii Komentarze i źródła pierwotne: M. Bilińska, A. Pyszczek, "Wybrane aspekty realizacji koncepcji zarządzania zasobami ludzkimi"
(cytat, str. 17) Organizacja to twór społeczno-technologiczny złożony z ludzi, którzy zmierzają do osiągnięcia określonych celów, co wymaga połączenia wspólnych wysiłków. Uzyskanie efektów takiego połączenia (nadwyżki nad sumą wysiłków indywidualnych) nazywanego efektem synergicznym wymaga koordynacji i integracji tych wysiłków. Musi zatem powstać określona struktura działań (procesów) i struktura samego zespołu. Nawet w małych i prostych zespołach pojawia się element kierujący całością (podsystem zarządzania)
(cytat, str. 7) W działalności organizacji występuje zjawisko synergii, definiowane jako nadwyżka korzyści wynikająca z działań zespołowych w porównaniu z sumą działań indywidualnych.
Słowa kluczowe:Efekt synergii Komentarze i źródła pierwotne: *Opory pracowników wynikają z naturalnej obawy przed zwolnieniem w sytuacji, kiedy kierownictwo firmy stwierdza, że dana grupa pracowników w rzeczywistości pracuje jedynie np. 30%-50% ich nominalnego czasu pracy.
(cytat, str. 44) Potencjalne efekty synergiczne między dotychczasową i nowymi działalnościami firmy determinują możliwość sukcesu wejścia do nowych przemysłów.
Słowa kluczowe:Efekt synergii, firma Komentarze i źródła pierwotne: Chapman R., Next move, Computer Weekly 5/22/2007, Computer Weekly, Reed Business Information UK, Ltd.
(cytat, str. 54) Efekt synergii, wynikający z połączenia etyczności działania, zasobów intelektualnych i zasobów ekonomicznych, będzie uzależniony od rodzaju zaangażowanej formy inteligencji ludzkiej i organizacyjnej. Wyzwolenie inteligencji ludzi przedsiębiorstwa, zdaniem T. Buzana i in. (2004), przyniesie takie korzyści, jak: wzrost entuzjazmu pracowników, zwiększenie kreatywności, nasilenie się tendencji do wprowadzania zmian, a nie biernego reagowania, możliwość skorzystania z eksplozji informacyjnej, skuteczne zastosowanie techniki, podział odpowiedzialności za realizację pomysłów i ich skutki.
(cytat, str. 143) Wizerunek można rozpatrywać w odniesieniu do różnych obszarów, związanych z działalnością firmy. Niektóre z nich mogą wywoływać efekt synergiczny, rozumiany jako wzajemne wzmocnienie wizerunków, w stosunku do sytuacji, w której obszary te wykorzystywane są osobno. Takim obszarem może być wizerunek kraju, w którym firma prowadzi działalność lub jest z nim kojarzona. Pisząc o wykorzystaniu wizerunku równoległego w stosunku w odniesieniu do wizerunku kraju można rozpatrywać to w dwóch aspektach: - wizerunku kraju jako wizerunku równoległego w stosunku do kreowanego wizerunku właściwego firmy; - wizerunków równoległych w stosunku do kreowanego wizerunku właściwego kraju.
(cytat, str. 33) Zarządzanie marketingowo-logistyczne opiera się na wykorzystywaniu efektów synergicznych, będących wynikiem jednoczesnego wdrożenia orientacji rynkowej i orientacji na przepływy. Może to stwarzać nowe możliwości w zakresie tworzenia wartości dodanej pożądanej z punktu widzenia klienta, jak i przedsiębiorstwa. Zarządzanie marketingowo-logistyczne jest w tym zakresie wspomagane również przez inne koncepcje i systemy zarządzania, jak reengineering, koncepcja kluczowych kompetencji, organizacja wirtualna, kompleksowe zarządzanie jakością (TQM), efektywna obsługa klienta (ECR), zarządzanie czasem (TBM) czy też benchmarking. Jednym z narzędnych celów tych koncepcji jest tworzenie i realizacja wartości dodanej.
(cytat, str. 56) Efekt synergii występuje wtedy, kiedy dwa lub więcej współpracujących systemów przynosi więcej efektów, niż wynosiłaby łącznie suma efektów każdego z systemów, gdyby pracowały osobno. Typowym przykładem zastosowania efektu synergii są różnego typu powiązania między organizacjami (koncerny, holdingi), w których wykorzystuje się ten efekt.