Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
(cytat, str. 139) Jeżeli osoby wiodące spór pozwolą, aby nabrał on charakteru osobistego, szansa porozumienia zacznie się coraz bardziej oddalać. Wówczas zwykle stosuje się jedną lub więcej z następujących metod: Agresja: otwarty atak Manipulacja: atak skryty Kapitulacja: rezygnacja jednej ze stron
(cytat, str. 138) Konflikt może mieć charakter pozytywny lub negatywny, ale jeżeli jest źle zarządzany, może prowadzić do naprawdę dużych kłopotów. Negatywne konflikty paraliżują organizację.
(cytat, str. 138) W uproszczeniu, konflikt to niezgoda między dwoma osobami. (...) Niebezpieczeństwo tkwiące w takich konfliktach polega na tym, że stają się one coraz bardziej osobiste, podczas gdy podstawowe kwestie schodzą na drugi plan albo są nawet zapomniane. Takie konflikty są nierozwiązywalne.
(cytat, str. 219) Z powodu nie wielkiej liczby zależności i kontaktów pomiędzy profit centres w ramach przedsiębiorstwa konieczność "dogadywania się" i uzgadniania się znacznie maleje, co prowadzi do mniejszej liczby konfliktów wewnątrz przedsiębiorstwa, niż mato miejsce w organizacji funkcjonalnej.
(parafraza, str. 497 - 498) Zarządzanie konfliktami ma zawsze dwa aspekty: idywidualny i społeczny. Pierwszy z nich polega na zarządzaniu (kierowaniu) własnym zachowaniem się w sytuacji konfliktowej i ma wyraźnie charakter psychologiczny. Drugi aspekt zarządzania konfliktami ma charakter społeczny, często organizacyjny i z reguły jest rozpatrywany w kontekście konkretnej społecznej lub/i organizacyjnej sytuacji.
(cytat, str. 13) Jeśli więc w konflikcie spostrzegamy partnera jako wroga - dążymy do zniszczenia go, a nie do rozwiązania problemu, który wywołał konflikt.
(cytat, str. 76) Podstawowy problem każdych negocjacji nie polega na przeciwstawnych stanowiskach, lecz na konfliktowych interesach między potrzebami, dążeniami, oczekiwaniami, obawami a tym wszystkim, co istotne dla każdej ze stron.
Słowa kluczowe:konflikt, negocjacje Komentarze i źródła pierwotne: Analiza ekonomiczna przedsiębiorstwa jako narzędzie zarządzania zamianami o charakterze restrukturyzacji - R.Borowiecki,E.Wysłocka
(cytat, str. 54) Konflikt tkwi nie w obiektywnej rzeczywistości, lecz w umysłach ludzi.
Słowa kluczowe:konflikt Komentarze i źródła pierwotne: Społeczeństwo informacyjne. Europa przygotowuje się do ery informacji. Biuro projektów społeczeństwa informacyjnego. Propononowanie inicjatywy europejskiej "Dialog Europejski" 1997 nr 7.
(cytat, str. 52) Negocjacje pozycyjne prowadzą do konfliktu między stosunkami wzajemnymi a meritum.
Słowa kluczowe:konflikt, negocjacje Komentarze i źródła pierwotne: Analiza ekonomiczna przedsiębiorstwa jako narzędzie zarządzania zamianami o charakterze restrukturyzacji - R.Borowiecki,E.Wysłocka
(cytat, str. 9) Konflikt stosuje się zarówno do opisania różnic między ludźmi, jak i sposobów ich likwidacji.
Słowa kluczowe:konflikt Komentarze i źródła pierwotne: Więcej w książce.
(cytat, str. 9) Konflikt to zderzenie, sytuacja sprzeczności, której uczestnicy próbują narzucić sobie nawzajem swoją wolę.
Słowa kluczowe:konflikt Komentarze i źródła pierwotne: Potoczności w komunikacji i dialogu edukacyjnym. Danuta Opozda
(cytat, str. 216) Konflikt w kanale dystrybucji oznacza sytuację, w której jeden z uczestników kanału uznaje, że zachowanie drugiego współdziałającego z nim podmiotu przeszkadza lub uniemożliwia mu osiągnięcie zamierzonych celów. Innymi słowy, uznaje, że jego interesy są naruszane.
Słowa kluczowe:konflikt Komentarze i źródła pierwotne: Bąbiński C.: Elementy nauki o projektowaniu, WNT, Warszawa 1969, str.67
(cytat, str. 47) Ujawnianie pojawiających się konfliktów można ... wykorzystywać do usuwania słabości i rozbudowy siły, dla uzyskiwania consensusu lub dla tworzenia "strategii rozwiązywania konfliktów" dla przyszłych zespołów decydentów.
Słowa kluczowe:konflikt Komentarze i źródła pierwotne: na podstawie: D.I.Cleland, W.R.King, System Analysis and Project Management, McGraw-Hill, New York 1983
(parafraza, str. 254 - 255) Klasyczne posunięcia przy uśmierzaniu konfliktów: 1. Przede wszystkim uspokój się, wsłuchaj w swoje uczucia i wyraź je. 2. Wykaż chęć załatwienia sporu raczej przez omówienie jego przedmiotu niż przez podsycanie go większą agresją. 3. Przedstaw swój punkt widzenia językiem neutralnym, a nie kłótliwym tonem. 4. Staraj się znaleźć sposoby rozwiązania sporu możliwe do przyjęcia dla ciebie i dla drugiej strony.
(cytat, str. 194) Negocjacje są najlepszym sposobem rozwiązywania konfliktu, choć trzeba pamiętać, iż nie zawsze jest sens je podejmować. Dzieje się tak, gdy nie mamy do czynienia z wzajemną zależnością stron (w takim przypadku jedna z nich nie ma nic do zaoferowania drugiej). Negocjacje podejmujemy wówczas, gdy możemy coś uzyskać, zarazem i wtedy, gdy nie mamy pewności co do powodzenia naszych zamiarów (jeśli taką pewność mamy, po prostu stawiamy drugiej stronie określone warunki).
Słowa kluczowe:konflikt, negocjacje Komentarze i źródła pierwotne: I. Kurcz, Uczenie się i pamięć. W: Psychologia, PWN, Warszawa 1976, s.271.
(cytat, str. 193) Konflikt, który znajduje się u źródeł negocjacji, nie zawsze jest możliwy do uniknięcia, co więcej: niejednokrotnie może się okazać, iż prowadzi on do twórczych rozwiązań; ważne jest przy tym, iż próby siłowego rozwiązywania konfliktów zazwyczaj kończą się jedynie eskalacją problemu, rosnącą wrogością czy otwartą walką stron (podobnie zresztą kończy się unikanie rozwiązywania sytuacji konfliktowych)
Słowa kluczowe:konflikt Komentarze i źródła pierwotne: L. Garbarski, I. Rutkowski, W. Wrzosek, Marketing. Punkt zwrotny nowoczesnej firmy, PWE, Warszawa 2001, s. 130.)
(cytat, str. 107) Nierenberg i Calero w znakomitej książce "How to Read a Person Like a Book" stwierdzają, że ich "przeświadczenie o znaczeniu komunikacji niewerbalnej było produktem ubocznym rozwijania i nauczania sztuki negocjacji () Komunikacja werbalna nie działa w próżni, lecz jest złożonym procesem, w którym oprócz słów dużą rolę odgrywają ruchy ciała. Dopiero uwzględniając wszystkie te elementy, można śledzić postępy negocjacji."