Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
Niektórzy wyrażają pogląd, że należy w sposób szczegółowy zidentyfikować każdy proces jako odrębne działanie i określić szczegółowo wszystkie powiązania pomnięðzy takimi procesami. Inne poglądy wskazują na potrzebę identyfikacji najistotniejszych działań w organizacji.
(Stabryła A. (red.) 2004, s. 139)
Przynależność do grupy społecznej może wynikać z dwóch nieco odmiennych motywów, które wyrażają się w dwóch rodzajach identyfikacji: -Kolektywnej (członek grupy identyfikuje się z nią jako całością, ponieważ do niej należy i uważa ją za atrakcyjną). -Dystrybutywnej ( solidarność jednostki z poszczególnymi członkami grupy, którzy mają podobne interesy lub znajdują się w podobnej sytuacji).
(Sikorski C. 2005, s. 5)
Identyfikacja dystrybutywna występuje w grupach, w których ludzie są ze sobą razem ponieważ się lubią, albo dlatego, że im się to z jakiegoś powodu opłaca. W systemach organizacyjnych wyróżnić można cztery rodzaje grup opartych na identyfikacji dystrybutywnej. Są to: -grupy towarzyskie, -nieformalne grupy interesu, -formalne, niezależne względem organizacji, grupy interesu, -formalne jednostki organizacyjne.
(Sikorski C. 2005, s. 23)
Nadzorowanie projektu- system identyfikacji i dokumentowania postępów oraz wyników w celu ich przeglądu i rozpowszechniania wśród innych osób.
(Davidson J. 2002, s. 128)
Komentarze i źródła pierwotne: Więcej na ten temat na str. 13-15 A. Zatorska, Ku globalizacji? Przemiany w korporacjach transnarodowych i w gospodarce światowej, PWN, Warszawa 1998, str. 156
Istotnym czynnikiem właściwego doboru kotwic identyfikacji jest zatem: - przeanalizowanie i zdefiniowanie misji przedsiębiorstwa, - określenie jego mocnych i słabych stron oraz - rozważenie implikacji docelowego marketingu.
(Altkorn J. 2002, s. 25)
"Interesariusz (stakeholder)oznacza "obiekt" (człowiek, grupa ludzi, podmiot gospodarczy, środowisko naturalne itp.) związany z projektem. Wielkość tego powiązania jest różna dla odmiennych obiektów. (..)Interesariusz to obiekt powiązany określoną stawką z projektem. (..)Interesariusze mogą także mieć odmienny wpływ na realizację projektu. Mogą na przykład uczestniczyć w jego realizacji (interesariusze wewnętrzni) lub będąc pod wpływem projektu korzystać z jego efektów (interesariusze zewnętrzni). Rodzajów klasyfikacji interesariuszy może być wiele."
(Grzeszczyk T. 2006, s. 104-105)
Komentarze i źródła pierwotne: Więcej na ten temat na str.216-217.
Metoda identyfikacji informacyjnych czynników przewagi konkurencyjnej. Celem metody jest ocena systemu informacyjnego przedsiębiorstwa, umożliwiająca rozpoznanie źródeł tworzenia przewagi konkurencyjnej, tkwiących w czynnikach techniczno-organizacyjnych i zasobach ludzkich. Metoda ta przewiduje 5 etapów: Etap pierwszy polega na wyborze i rozpoznaniu obszarów(funkcji) kształtujących wartość dodaną organizacji. Etap drugi polega na rozpoznaniu potencjalnych informacyjnych czynników wartości dodanej. Przeprowadza się je w 3 płaszczyznach: technologicznej, organizacyjnej i kadrowej. Etap trzeci przewiduje diagnozę informacyjnych czynników wartości dodanej w wybranych obszarach funkcjonalnych. Etap czwarty to ocena informacyjnych czynników wartości dodanej. Etap piąty polega na określeniu kierunków usprawnień zarządzania informacjami.
(Czekaj J. 2000, s. 146-149)
(Åobaziewicz) Mapa jest podstawą zrozumienia wzorców działania oraz punktem odniesienia w dyskusji na temat sposobu pracy jednostek organizacyjnych, zespołów i osób zaangażowanych w proces. Podczas opracowywania mapy procesu należy określić stopień jej szczegółowości.
(Nowosielski S. (red.) 2009``, s. 307)
(Stabryła) Identyfikacja procesów to opis oraz interpretacja dotycżąca ich struktury i działań. - dobór metod identyfikacji, - identyfikacja systemu - określenie zakresu formalizacji procesów - identyfikacja konfiguracji procesów - identyfikacja zagrożeń zewnętrznych i niesprawnośći procesów
(Nowosielski S. (red.) 2009``, s. 207)
"Za główne narzędzia identyfikacji ryzyka przyjmuje się: - metody inwentyczne (heurystyczne) - metody portfelowe - analizę szans i ryzyka - systemy wczesnego rozpoznania"
(Romanowska M., Trocki M. 2004, s. 351)
Podstawowym narzędziem kreowania tożsamości rozumianej jako identyfikacja wizualna jest Visual identity mix, składający się według G.R. Dowlinga z nazwy firmy, jej logo lub symbolu oraz kolorystyki i kroju czcionki. Identyfikacja wizualna może obejmować również takie elementy, jak architektura, wystrój wnętrz czy stroje firmowe. (…) Tożsamość przedsiębiorstwa jest relatywnie stała, nie podlega zmianom w krótkim okresie. Wyjątek stanowią sytuacje, gdy- jak ma to miejsce np. w przypadku fuzji czy podziału firm- dochodzi do głębokich i gwałtownych jej zmian. Identyfikacja wizualna jest natomiast bardziej podatna na przekształcenia. Może ona podlegać modyfikacjom, zarówna na skutek oddziaływania czynników zewnętrznych, jak i w wyniku zmian zachodzących w samym przedsiębiorstwie.
(Dąbrowski T. , s. 42)
Podstawową funkcją marki jest odróżnianie produktu firmy od dóbr i usług oferowanych przez inne organizacje
(Altkorn J. 1999, s. 13)
Znaczenia funkcji identyfikacyjnej marki: - identyfikowanie cech produktu, - wskazywanie na funkcjonalne i emocjonalne korzyści, - podkreślanie wartości poszukiwanych przez określony segment nabywców, - sugerowanie osobowości nabywcy i użytkownika produktu, - reprezentowanie określonej kultury technicznej.
(Altkorn J. 1999, s. 13)
"Jednym z podstawowych zagadnień badań systemowych jest identyfikacja parametryczna, czyli określenie wartości parametrów występujących w modelu. w typowym zadaniu praktycznym dysponuje się m niezależnymi pomiarami danego parametru, które są jednak obarczone błędami różnego pochodzenia.Na tej podstawie należy określić wartość, która możliwie najlepiej- z punktu widzenia całości problemu-charakteryzowałaby zjawiska reprezentowane przez ten parametr."
(Kulczycki P. (red.) 2007, s. 96)
Komentarze i źródła pierwotne: W rozdziale napisanym przez Stanisława Piątka.
Identyfikacja (identification) - szczególny rodzaj imitacji, który wynika z chęci i usiłowania bycia jak obserwowany model w odniesieniu do pewnych ogólniejszych cech i przymiotów.
(Baran S., Davis D. 2007, s. 224)
Społeczne uczenie się (social learning) - teoria wykorzystująca koncepcje imitacji i identyfikacji w celu wyjaśnienia tego, jak ludzie uczą się przez obserwację innych w swoim środowisku.
(Baran S., Davis D. 2007, s. 225)
Identyfikacja zwykle nazywana "siłą referencyjną". To skłonienie innych do identyfikowania się z Tobą lub Twoją sytuacją, to przekazywanie empatycznych wibracji, które sprawiają, ze inni czują, iż podzielają Twoje uczucia i aspiracje. To cecha nabyta, wypływająca ze stylu i zachowania. To sposób postępowania inspirujący do kooperacji i szacunku.
(Cohen H. 2006, s. 272)
Innowacja zarządzania to w istocie to wszystko, co w znaczący sposób odmienia zwyczajowe formy organizacyjne firmy i poprzez to przybliża realizację jej celów. Mówiąc prościej, innowacja zarządzania zmienia sposób, by zwiększyła się wydajność organizacji.
(Hamel G. 2008, s. 35)
Komentarze i źródła pierwotne: T. Sztucki, Marketing przedsiębiorcy i menadżera. Agencja Wydawnicza Placent, Warszawa 1996
Początkowym etapem zarządzania procesami jest identyfikacja procesów, która powinna odpowiedzieć na pytanie, jakie procesy są niezbędne w danej organizacji, aby klienci otrzymali oczekiwane świadczenia.
(Bitkowska A. 2009, s. 83)
Identyfikacja i weryfikacja to proces sprawdzania zdolności danej osoby do wykonania konkretnego zadania(aby w ten sposób ocenić konkretną kompetencję). Proces ten winien być realizowany przez akredytowana i upoważnioną instytucję za pomocą specjalnych testów i protokołów oraz w odniesieniu do wspólnego spisu kompetencji;
(Wirkus M. 2013, s. 326)