Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
(cytat, str. 139) Niektórzy wyrażają pogląd, że należy w sposób szczegółowy zidentyfikować każdy proces jako odrębne działanie i określić szczegółowo wszystkie powiązania pomnięðzy takimi procesami. Inne poglądy wskazują na potrzebę identyfikacji najistotniejszych działań w organizacji.
(parafraza, str. 5) Przynależność do grupy społecznej może wynikać z dwóch nieco odmiennych motywów, które wyrażają się w dwóch rodzajach identyfikacji: -Kolektywnej (członek grupy identyfikuje się z nią jako całością, ponieważ do niej należy i uważa ją za atrakcyjną). -Dystrybutywnej ( solidarność jednostki z poszczególnymi członkami grupy, którzy mają podobne interesy lub znajdują się w podobnej sytuacji).
(cytat, str. 23) Identyfikacja dystrybutywna występuje w grupach, w których ludzie są ze sobą razem ponieważ się lubią, albo dlatego, że im się to z jakiegoś powodu opłaca. W systemach organizacyjnych wyróżnić można cztery rodzaje grup opartych na identyfikacji dystrybutywnej. Są to: -grupy towarzyskie, -nieformalne grupy interesu, -formalne, niezależne względem organizacji, grupy interesu, -formalne jednostki organizacyjne.
(cytat, str. 128) Nadzorowanie projektu- system identyfikacji i dokumentowania postępów oraz wyników w celu ich przeglądu i rozpowszechniania wśród innych osób.
Słowa kluczowe:identyfikacja, nadzorowanie projektu, dokumentowanie Komentarze i źródła pierwotne: Więcej na ten temat na str. 13-15 A. Zatorska, Ku globalizacji? Przemiany w korporacjach transnarodowych i w gospodarce światowej, PWN, Warszawa 1998, str. 156
(cytat, str. 25) Istotnym czynnikiem właściwego doboru kotwic identyfikacji jest zatem: - przeanalizowanie i zdefiniowanie misji przedsiębiorstwa, - określenie jego mocnych i słabych stron oraz - rozważenie implikacji docelowego marketingu.
(cytat, str. 104 - 105) "Interesariusz (stakeholder)oznacza "obiekt" (człowiek, grupa ludzi, podmiot gospodarczy, środowisko naturalne itp.) związany z projektem. Wielkość tego powiązania jest różna dla odmiennych obiektów. (..)Interesariusz to obiekt powiązany określoną stawką z projektem. (..)Interesariusze mogą także mieć odmienny wpływ na realizację projektu. Mogą na przykład uczestniczyć w jego realizacji (interesariusze wewnętrzni) lub będąc pod wpływem projektu korzystać z jego efektów (interesariusze zewnętrzni). Rodzajów klasyfikacji interesariuszy może być wiele."
Słowa kluczowe:identyfikacja, interesariusz Komentarze i źródła pierwotne: Więcej na ten temat na str.216-217.
(parafraza, str. 146 - 149) Metoda identyfikacji informacyjnych czynników przewagi konkurencyjnej. Celem metody jest ocena systemu informacyjnego przedsiębiorstwa, umożliwiająca rozpoznanie źródeł tworzenia przewagi konkurencyjnej, tkwiących w czynnikach techniczno-organizacyjnych i zasobach ludzkich. Metoda ta przewiduje 5 etapów: Etap pierwszy polega na wyborze i rozpoznaniu obszarów(funkcji) kształtujących wartość dodaną organizacji. Etap drugi polega na rozpoznaniu potencjalnych informacyjnych czynników wartości dodanej. Przeprowadza się je w 3 płaszczyznach: technologicznej, organizacyjnej i kadrowej. Etap trzeci przewiduje diagnozę informacyjnych czynników wartości dodanej w wybranych obszarach funkcjonalnych. Etap czwarty to ocena informacyjnych czynników wartości dodanej. Etap piąty polega na określeniu kierunków usprawnień zarządzania informacjami.
(cytat, str. 307) (Åobaziewicz) Mapa jest podstawą zrozumienia wzorców działania oraz punktem odniesienia w dyskusji na temat sposobu pracy jednostek organizacyjnych, zespołów i osób zaangażowanych w proces. Podczas opracowywania mapy procesu należy określić stopień jej szczegółowości.
(cytat, str. 207) (Stabryła) Identyfikacja procesów to opis oraz interpretacja dotycżąca ich struktury i działań. - dobór metod identyfikacji, - identyfikacja systemu - określenie zakresu formalizacji procesów - identyfikacja konfiguracji procesów - identyfikacja zagrożeń zewnętrznych i niesprawnośći procesów
(cytat, str. 351) "Za główne narzędzia identyfikacji ryzyka przyjmuje się: - metody inwentyczne (heurystyczne) - metody portfelowe - analizę szans i ryzyka - systemy wczesnego rozpoznania"
(cytat, str. 42) Podstawowym narzędziem kreowania tożsamości rozumianej jako identyfikacja wizualna jest Visual identity mix, składający się według G.R. Dowlinga z nazwy firmy, jej logo lub symbolu oraz kolorystyki i kroju czcionki. Identyfikacja wizualna może obejmować również takie elementy, jak architektura, wystrój wnętrz czy stroje firmowe. (…) Tożsamość przedsiębiorstwa jest relatywnie stała, nie podlega zmianom w krótkim okresie. Wyjątek stanowią sytuacje, gdy- jak ma to miejsce np. w przypadku fuzji czy podziału firm- dochodzi do głębokich i gwałtownych jej zmian. Identyfikacja wizualna jest natomiast bardziej podatna na przekształcenia. Może ona podlegać modyfikacjom, zarówna na skutek oddziaływania czynników zewnętrznych, jak i w wyniku zmian zachodzących w samym przedsiębiorstwie.
(cytat, str. 13) Znaczenia funkcji identyfikacyjnej marki: - identyfikowanie cech produktu, - wskazywanie na funkcjonalne i emocjonalne korzyści, - podkreślanie wartości poszukiwanych przez określony segment nabywców, - sugerowanie osobowości nabywcy i użytkownika produktu, - reprezentowanie określonej kultury technicznej.
(cytat, str. 96) "Jednym z podstawowych zagadnień badań systemowych jest identyfikacja parametryczna, czyli określenie wartości parametrów występujących w modelu. w typowym zadaniu praktycznym dysponuje się m niezależnymi pomiarami danego parametru, które są jednak obarczone błędami różnego pochodzenia.Na tej podstawie należy określić wartość, która możliwie najlepiej- z punktu widzenia całości problemu-charakteryzowałaby zjawiska reprezentowane przez ten parametr."
Słowa kluczowe:system, identyfikacja, badania Komentarze i źródła pierwotne: W rozdziale napisanym przez Stanisława Piątka.
(cytat, str. 224) Identyfikacja (identification) - szczególny rodzaj imitacji, który wynika z chęci i usiłowania bycia jak obserwowany model w odniesieniu do pewnych ogólniejszych cech i przymiotów.
(cytat, str. 225) Społeczne uczenie się (social learning) - teoria wykorzystująca koncepcje imitacji i identyfikacji w celu wyjaśnienia tego, jak ludzie uczą się przez obserwację innych w swoim środowisku.
(cytat, str. 272) Identyfikacja zwykle nazywana "siłą referencyjną". To skłonienie innych do identyfikowania się z Tobą lub Twoją sytuacją, to przekazywanie empatycznych wibracji, które sprawiają, ze inni czują, iż podzielają Twoje uczucia i aspiracje. To cecha nabyta, wypływająca ze stylu i zachowania. To sposób postępowania inspirujący do kooperacji i szacunku.
(cytat, str. 35) Innowacja zarządzania to w istocie to wszystko, co w znaczący sposób odmienia zwyczajowe formy organizacyjne firmy i poprzez to przybliża realizację jej celów. Mówiąc prościej, innowacja zarządzania zmienia sposób, by zwiększyła się wydajność organizacji.
Słowa kluczowe:identyfikacja, innowacja zarządzania Komentarze i źródła pierwotne: T. Sztucki, Marketing przedsiębiorcy i menadżera. Agencja Wydawnicza Placent, Warszawa 1996
(cytat, str. 83) Początkowym etapem zarządzania procesami jest identyfikacja procesów, która powinna odpowiedzieć na pytanie, jakie procesy są niezbędne w danej organizacji, aby klienci otrzymali oczekiwane świadczenia.
(cytat, str. 326) Identyfikacja i weryfikacja to proces sprawdzania zdolności danej osoby do wykonania konkretnego zadania(aby w ten sposób ocenić konkretną kompetencję). Proces ten winien być realizowany przez akredytowana i upoważnioną instytucję za pomocą specjalnych testów i protokołów oraz w odniesieniu do wspólnego spisu kompetencji;