Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
(cytat, str. 109) Rolą składnicy jest przechowywanie danych postaci jednorodnych kolekcji, grup danych, tworzonych i użytkowanych przez różne procesy w różnym czasie. Zaistnienie składnicy w DPD ma uzasadnienie wówczas gdy przechowywane tam dane służą realizacji co najmniej dwu procesów.
(cytat, str. 52 - 53) AS: - koncentruje się na czynnikach namacalnych, możliwych do ilościowego określenia i ignoruje lub pomniejsza wagę tych czynników, które są nieuchwytne i nie dają się wyrazić ilościowo, - w ogóle nie bierze pod uwagę pewnych "subtelnych" wartości, takich jak na przykład sprawy ekologiczne lub estetyczne, - skupia się na wynikach i w poszukiwaniu prowadzących do nich środków ingoruje zarówno proces kształtowania się preferencji i decyzji, jak i znaczne różnice jakościowe pomiędzy samymi wynikami, - ma tendecje do zamykania swego działania w granicach nakreślonych przez interes i znaczenie klienta, - dążąc do obiektywizmu używa zwodniczo neutralnego i obojętnego języka w sprawach o silnym zabarwieniu moralnym - sztucznie odłącza fakty od ocen wartości, - ma tendencje do przeoczania celów o charakterze dystrybucyjnym na korzyść celów o charakterze sprawnościowym,
(cytat, str. 21) AS: - wprowadza pewną dozę obiektywizmu do procesu, który jest w zasadzie subiektywny, - otwarcie uwzględnia czynnik niepewności, - zagadnienia szczególne rozważa w szerszym kontekście, określając wzajemne powiązania i efekty uboczne, - ma tendencję przesuwania punktu ciężkości dyskusji ze środków działania na jego skutki, - może ujawnić nieprzewidywane następstwa proponowanych działań, - w sposób jednolity i systematyczny ocenia i porównuje możliwe warianty, - odsłania niektóre relacje istniejące pomiędzy celami i wynikami możliwymi do osiągnięcia.
Wady: za pomocą AS osoba podejmująca decyzję może stworzyć sobie: - fasadę eksperyzy dla popierania swych z góry powziętych pomysłów lub zamierzeń, - wymówkę dla braku działania lub opóźnienia działania, - parawan dla swych działań, który trudno jest przeniknąć bez pomocy konkurencyjnej analizy.
AS może być niewłaściwie rozumiana lub może prowadzić do fałszywej informacji, poprzez: - darzenie nieuzasadnionym zaufaniem wyników częściowych lub otrzymanych drogą nadmiernych uproszczeń, - przecenianie znaczenia łatwych do analizy, lecz często nieistotnych aspektów ilościowych przy jednoczesnym lekceważeniu innych cech i wartośći, które są trudno kwantyfikowalne i można je rozważać jedynie przez subiektywny osąd.
(cytat, str. 147) Studium analityczne problemu: - co uznaje się za problem? - dlaczego jest to problem? - jak on powstał? - jakie poprzednie działania do niego doprowadziły? - kto uznaje to za problem? - dlaczego należy go rozwiązań? - jak będzie wykorzystana analiza, jeśli zostanie wykonana? - kto podejmie działanie rekomendowane przez analizę? - jaką postać powinno przyjąć rozwiązanie - jakie rozwiązanie jest aktualnie uznawane za akceptowalne? - jaki rodzaj zmian powinno sugerować rozwiązanie? - częścią jakiego większego problemu jest problem badany? - jaki wpływ miałoby podjęcie innych związanych problemów? - czy istnieje szansa na opłacalność wysiłku włożonego w rozwiązanie problemu? - czy można lepiej wykorzystać potencjał analityczny gdzie indziej?
(cytat, str. 126) Ludzkie postrzeganie to ludzkie rozymienie. To co "widzimy" jest w nieunikniony sposób warunkowane przez język, którego używamy; nasze przestrzenne, czasowe i społeczne usytuowanie (kulturowe, historyczne i statusowe); specyfikę naszego zawodu i zajęcia oraz wiele innych czynników, a zwłaszcza dyscyplinę akademicką, w ramach której prowadzimy badania.
(cytat, str. 160) Notatki terenowe są tym dla obserwacji, czym zapis dla wywiadu: kluczowym rejestrem danych, z którego wyłoni się analiza. Umysł ludzki szybko zapomina o tym, co się wydarzdyło. Zapiski i notatki badaczy mają ogromną wartość, należy zatem zapisywać informacje zaraz po zakończeniu obserwacji.
(cytat, str. 38) Zasadniczym celem badacza est zebranie możliwie najbogatszych danych. Przez bogate dane rozumiemy szeroki i zróżnicotwany zakres informacji gromadzonych w określony i systematyczny sposób przez relatywnie długi okres. Najlepioej, jeśli takie dane umożliwiają uchywycenie znaczeń bezpośrednio związanych z działaniami badanych osób oraz gdy pozwalają zrozumieć konteksty w których one zachodzą.
(cytat, str. 91) Jeżeli coś jest empirycznie interesujące lub/i konceptualnie bądź teoretycznie ważne, to będzie się wielokrotnie powtarzać. ... CZęściowo wynika to z socjologicznego przekonania, że życie społeczne podlega oddziaływaniu okerślonych wzorców i może jest do pewnego stopnia zrutynizowane. Praktyczna wskazówka dotycząca obserwacji wzorców i zrutynizowanych zachowań mówi, że nawet jeśli się je raz przeoczy, i tak pojawi się okazja, by zaobserwować je ponownie.
(cytat, str. 213) JEst kilka powodów dla których warto uwzględniać praktyki ilościowe: - aby uzyskac wiedżę na temat cżęstości, z jaką różne elementy występują w dużych zbiorach danych, - aby uzyskać solidną podstawę dla stwierdzenia, na ile różne wydarzenia czy zachowania są reprezentwoane wśród wyłaniających się kategorii tematycznych; - aby zweryfikować domysł czy hipotezę w sposób bardziej systematyczny, - aby zachować uczciwosć analityczną i chornić wyniki badawcze przed stronniczością.
(cytat, str. 128) Podstawowywmi źródłami danych w badaniach jakościowych są słowa i działania osób, z którymi badacz przeprowadza wywiady i które obserwuje, oraz do pewnego stopnia bezpośrednie doświadczenie. Rejestracja odbywa się m.in. przy pomocy notatek.
(cytat, str. 124) Należy pamięŧać, że proces rejestrowania danych to nie tylko "wspomaganie pamięci" umożliwiające nbadaczowi zapamiętanie niezwykle złożonego zbioru informacji, z którym się zetkną. Choć spełnia on i tę rolę, istota sprawy opiera się na przekonaniu, że proces zapisywania konstytuuje dane. Danymi nie są wspomnienia przechowywane w umyśle badacza, gdyż nie można ich poddać systematycznej analizie. Dane to wszystko co zostało zarejestrowane - materiał, który zostaje następnie poddany uważnej i systematycznej analizie.
(parafraza, str. 7) Zależności między danymi, informacją i wiedzą, przedstawione są w dwuwymiarowym układzie, w którym wymiarami jest: poziom zrozumienia i zależność od kontekstu. Dane -> (Zrozumienie relacji) -> Informacja -> (Zrozumienie wzorców) -> Wiedza
(cytat, str. 107) Modelowanie niezbędnych dla realizacji procesów danych odbywa się w perspektywie danych. Punkt widzenia danych opisuje obiekty informacyjne organizacji oraz zależność między nimi. Modele danych mogą być budowane na różnych poziomach abstrakcji i szczegółowości.Modelowanie danych jest zadaniem w porównywaniu do perspektyw funkcji i organizacji, metodycznie bardziej wymagającym.
(parafraza, str. 254 - 255) Głównym zadaniem redaktora jest sprawdzanie otrzymanych danych z punktu widzenia ich czytelności oraz dokładności. Jego zadaniem jest naniesienie niezbędnych poprawek i uzupełnień tam, gdzie to jest konieczne i możliwe. Do redaktora należy sprawdzanie czytelności i dokładności danych, oto kilka powszechnie spotykanych błędów i braków: -pomiary fikcyjne, -błędne dane, -sprzeczność i niezgodność, -odpowiedzi niekompletne i niejednoznaczne, -odpowiedzi nieadekwatne -brak odpowiedzi na jedno lub kilka pytań, albo brak zgody respondenta na przeprowadzanie pomiaru
(parafraza, str. 255 - 256) Kolejną czynnością po sprawdzeniu danych jest redukcja niezbędnych poprawek i uzupełnień. Oto najważniejsze metody postępowania w przypadkach stwierdzenia błędów i braków: -nie należy wymazywać danych oryginalnych, -sprzeczne lub niezgodne dane należy zmienić lub odrzucić, -w niektórych przypadkach redaktor może określić odpowiedź, -tam, gdzie jest to konieczne, redaktor może wstawić dane szacunkowe, -w przypadkach szczególnie ważnych podejmuje się próby ponownego kontaktu z respondentem, -dodatkowe uwagi lub komentarze, jeżeli podane metody zawiodą, pytanie pozostawia się bez odpowiedzi.
(cytat, str. 136) żródłami informacji o zdarzeniach niekorzystnych dla systemów mogą być: - użytkownicy, administratorzy, inspektorzy bezpiecezństwa, prowadzone przez nich dzienniki zdarzeń, książki uszkodzeń, sporządzane raporty i tym podobne, - inżynierowie odpowiedzialni za infrastrukturę techniczną w budynku, - policja i służba ochrony, - agencje rządowe, centra kryzysowe, biura statystyczne - operatorzy sieci energentycznej, telekomunikacyjnej, - organizacje typu CERT, FIRST, CIRC, - internet.
(cytat, str. 111) sysstem informacji ... to ... określony tematycznie zbiór informacji, ktora będzie dostarczona z odpowiednią częstotliwością oraz będzie posiadać ospowiednią wartość.
(cytat, str. 281) Systemy CRM nie ograniczają możliwości gromadzenia informacji wyłącznie do klientów przedsiębiorstwa. Mogą równie dobrze magazynować dane na temat dostawców, podwykonawców, konkurentów czy też partnerów przedsiębiorstwa,
(cytat, str. 278) Wiper- umożliwia import lub podłączenie się do danych o dowolnej strukturze i utrzymywanych przez wiele systemów bazodanowych (MS Access, MS SQL, Oracle, Paradox, FoxPro, dBase, itp.) lub plików z danymi(Exel, HTML, txt, itp.)
(cytat, str. 13 - 14) Definicja ze Słownika języka polskiego, PWN, 1995:
"marketing - działalność polegająca na kształtowaniu stosunków między producentem a odbiorcą towarów, dotycząca w szczególności ustalania wielkości produkcji, określania cen, metod dystrybucji, usług gwarancyjnych, reklamy i promocji sprzedaży".
Definicja z Podręcznika marketingu pod redakcją Michaela J. Thomasa, PWN, 1999:
"(...) marketing polega na identyfikowaniu oraz spełnianiu oczekiwań klientów (...)" z kontekstu, ale taka była główna myśl autora Jakie dostrzegasz różnice? Pierwsza definicja mówi o zadaniach marketingu, druga natomiast o warunku skuteczności marketingu (zadowolenie klientów). Żadna jednak nie mówi o jego nadrzędnym celu.
Nadrzędnym celem marketingu jest takie zorganizowanie badań, planowania, produkcji, dystrybucji, promocji i sprzedaży produktu, aby uzyskać maksymalny przychód przy minimalnych kosztach.
Warunkiem skuteczności marketingu jest identyfikacja i spełnienie oczekiwań klientów w ich oczach.
Dopiero połączenie celu i warunku skuteczności marketingu daje definicję, która nie pozwala na marnowanie pieniędzy przez artystów w tej branży, np. ludzi, którzy do¬radzają zakup świetnych domen za milion dolarów czy wydają miliony dolarów na "branding bannerowy" lub zalecają inne nieracjonalne ruchy w imię idei spełniania oczekiwań klientów.
Dobrze myśl tę ujął Philip Kotler, definiując marketing jako: Meeting customers needs profitibly (Spełnianie oczekiwań klientów z zyskiem).
Gdybyś chciał spełniać oczekiwania klientów w prosty sposób, nie mógłbyś brać od nich pieniędzy. Twoim zaś celem jest zarobić. A najłatwiej to zrobić wtedy, gdy klient jest zadowolony z tego, za co zapłacił.
Słowa kluczowe:marketing, dane, definicja Komentarze i źródła pierwotne: Więcej w książce.