Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
(parafraza, str. 320) 1. Wdrożenie cyklicznych badań opinii klienta - analiza potrzeb oraz dotychczasowej satysfakcji; zróżnicowana forma badań (nie tylko ankiety) 2. Zaangażowanie wybranych osób z działów sprzedaży i obsługi klienta w prace badawczo-rozwojowe. 3. Odpowiednie przeszkolenie pracowników działów sprzedaży i obsługi klienta. 4. Przeszkolenie pracowników nie mających kontaktu z odbiorcami, w zakresie rozumienia owych klientów i ich potrzeb. 5. Przeprowadzenie analizy przyczyn najczęściej pojawiających się reklamacji, działania prewencyjne. 6. Jeśli konieczne, uproszczenie struktury organizacyjnej obiegu informacji oraz upoważnienie do podejmowania decyzji pracowników na niższych szczeblach. 7. Zmiana systemu motywacyjnego - tak by na premię miała wpływ opinia klienta.
(cytat, str. 80) Jeżeli sprzedasz mu produkt, który będzie mu dobrze służył i na który będzie go stać, z całą pewnością będzie szczerze zadowolony. Jeżeli natomiast sprzedasz klientowi coś, na co go nie stać, za jakiś czas będzie się on na Ciebie wściekał i obwiniał Cię o wszystko. Tak więc pamiętaj. Jeżeli sprawisz, że klient podejmie dobrą decyzję, sam też dobrze na tym wyjdziesz.
(cytat, str. 41) Klient - to osoba pozostająca pod wpływem produktu. Klientów dzieli się na wewnętrznych oraz zewnętrznych. Klient zewnętrzny jest to osoba, na którą oddziałuje produkt, nie będąca członkiem organizacji odpowiedzialnej za jego wytworzenie. Klientem zewnętrznym może być nie tylko bezpośredni nabywca produktu, ale także w niektórych przypadkach organ władzy, społeczeństwo, środowisko naturalne itd. Z drugiej strony w organizacji występuje szereg sytuacji, w których poszczególne działy i osoby dostarczają sobie wzajemnie dany produkt - odbiorcy ci często określani są jako klienci wewnętrzni, pomimo że nie są klientami sensu stricte.
(parafraza, str. 84 - 87) Jak osiągnąć wysoki procent odpowiedzi? List przewodni - wyjaśniający - otrzymana pocztą ankieta jest zazwyczaj pierwszym kontaktem respondenta z przeprowadzającym badania, a więc załączony do niej list przewodni musi poinformować adresata o celu badania, sposobie wypełnienia ankiety, a także umiejętnie zachęcić go do udzielenia odpowiedzi. koperta zwrotna - jest oczywiste, że aby uzyskać wysoki procent odpowiedzi, nalezy dostarczyc respondentowi kopertę zwrotną zaadresowaną do Ciebie i odpowiednio opłaconą poufność i anonimowość - respondenci chętniej odpowiadają na ankietę, jeśli mają poczucie, że wypełnione przez nich ankiety są traktowane jako poufne, co między innymi oznacza, że nie można oglądając je dowiedzieć się, kto je wypełniał listy przypominające - jedną z najwazniejszych, a może najważniejszą netodą uzyskania dużej liczby odpowiedzi na ankietę pocztową jest wysyłanie listów przypominających.
(parafraza, str. 100 - 105) Kilka dodatkowych sposobów nakłonienia respondentów do odpowiedzi na ankietę zaczhęty - sposób oddziaływania zachęt na respondentów jest prosty: zaoferuj coś respondentowi w zamian za wypełnienie ankiety. Istnieje wielka ilość rzeczy, materialnych i niematerialnych któych można tu użyć. Ponadto scenariusz ich przekazania też może być zróżnicowany nagrody poieniężne - najprostszą i najbardziej bezpośrednią metodą nagradzania respondentó jest przekazanie im pewnej sumy pieniędzy nagrody rzeczowe - mogą być i często są: długopisy, kubki, bilety do kina i tak dalej. Oddziaływanie prezentó rzeczowych na respondentó jest posobne do działąnia pieniędzy. Chodzi o pokazanie respondentowi tego, że doceniamy jego wysiłęk i że chcemy mu podziękować za udział w badaniach
Słowa kluczowe:klient, respondent, odpowiedź Komentarze i źródła pierwotne: Opracowanie na podstawie rysunku 3.1 na str 51.
(cytat, str. 105) Funkcje badania satysfakcji klienta w organizacji: 1. rozpoznanie potrzeb klientów - eliminacja pojedynczych przypadków niezadowolenia klienta - funkcja korekcyjna 2. ocena percepcji oferty organizacij i jej poszczególnych komponentów - funkcja korygująca, uczenia się, polegająca na tym, aby z zaistniałych błedów wyciągnąc wnioski, tak aby te błedy nie powtórzyły się w przyszłości, 3. dostarczenie informacji o ofercie konkuentów - funkcja bodźcowa, dostarczają informacji, które można wykorzystać przy motywowaniu pracownikwó.
(cytat, str. 23) Klient przyszłości chce mieć udział w kształtowaniu produktów, chce wnosić swoje doświadczenia, chce dialogu. Krótko mówiąc - on po prostu nie chce już konsumować, chce prosumować. Chce brać i dawać.
Słowa kluczowe:klient Komentarze i źródła pierwotne: Makro- i mikroekonomia, podstawowe problemy, S. Marciniak (red.), Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1998, s.118.
(cytat, str. 69) Musicie się uwolnić od myślenia, które zakłada, że każdy klient jest jednakowo ważny. Jeżeli jeszcze tego nie dokonaliście, pomoże Wam reguła Pareto, która mówi, że 20% nakładów przynosi około 80% wyników. Możemy również powiedzieć, że 20% klientów przynosi około 80% obrotów i odwrotnie.
Słowa kluczowe:klient, reguła Pareto Komentarze i źródła pierwotne: Kompendium wiedzy o turystyce, op. cit., s. 67.
(cytat, str. 113 - 114) Według naszych doświadczeń, dotyczących wszystkich branż bez wyjątku, potrzeba dziś siedmiokrotnego kontaktu, aby osobę dotychczas niezainteresowaną nakłonić do zakupu lub podjęcia współpracy. Mówiąc najogólniej istnieją trzy drogi,aby zdobyć klienta: - siedem razy nakłonić klienta do przyjścia do Was lub siedem razy udać się do niego samemu, - siedem razy skontaktować się z nim przez telefon, - przeprowadzić siedem akcji reklamy pocztowej. Każda z tych dróg potraktowana z osobna jest mało efektywna. Decydujące pytanie brzmi: jaką optymalną kombinację siedmiu elementów wybrać z dwudziestu jeden możliwości?
Słowa kluczowe:klient Komentarze i źródła pierwotne: Turystyka. Zarys wykładu, A. Panasiuk (red.), Fundacja na rzecz Uniwersytetu Szczecińskiego, szczecin 2001, s.40
(cytat, str. 103) No client - no company, nie ma klienta - nie ma firmy, to powiedzenie dotyczy każdej transakcji sprzedaży. Od kiedy istnieje przedsiębiorstwo, istnieje podstawowa zasada w obcowaniu z klientem: sam muszę dostarczyć korzyści, aby odnieść korzyść. Tylko kiedy mogę zaoferować klientowi jakąś korzyść, możliwe jest uzyskanie jakiejś korzyści dla mnie samego i dla mojej firmy.
Słowa kluczowe:klient, sprzedaż Komentarze i źródła pierwotne: www.wikipedia.org
(cytat, str. 231) Bezpośrednie cyfrowe dialogi koncentrują się na trzech dziedzinach: informacji, szkoleniu i komunikacji. Cyfrowe dialogi oznaczają dialogi elektroniczne z klientem. Wasz klient musi mieć możliwość reagowania na Wasze przedsiębiorstwo, na wszystkie zmiany, jakie w nim zachodzą i na nowe produkty.
Słowa kluczowe:klient Komentarze i źródła pierwotne: ,,Nowe metody organizacji i zarządzania" pod red. Z. Martyniaka, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Kraków 1988, s.32.
(cytat, str. 116) (...) budowanie więzi z klientem, jest inwestycją na przyszłość, ponieważ koszty utrzymania kontaktów w stosunku do obrotów są z reguły niższe niż koszty akwizycyjne zdobywania nowych klientów, a im trwalsze i bardziej intensywne wiążą ich układy, tym wyższa najczęściej bywa także wysokość dokonywanych zakupów.
Słowa kluczowe:klient Komentarze i źródła pierwotne: (Leksykon podstawowych pojęć1988 s.103)
(parafraza, str. 129) Profesor Werner Corell lub Rolf W. Schrim dokonali klasyfikacji ludzi ze względu na rodzaj motywacji dokonywania zakupów i ustalili na tej podstawie następujące wzory zachowania: - typ poszukujący prestiżu: podoba mu się to, czego inni jeszcze nie mają; produkt musi być unikalny lub rewolucyjny więc trzeba mu go zaprezentować jako wyjątkowy, jako coś całkiem szczególnego; ten typ człowieka często rozpoznaje się już po ubiorze; - typ poszukujący bezpieczeństwa: jego hasło to: "Byle nie zrobić czegoś, co rzucałoby się w oczy", kupuje tylko rzeczy sprawdzone, jest mało otwarty na nowości, przekonują go dowody w postaci referencji, nieograniczone czasowo prawo do zwrotu lub przedłużona gwarancja; - typ poszukujący zysku: "człowiek liczb", rachunek rentowności, ustalanie wysokości zwrotu nakładów inwestycyjnych - to jego ulubione tematy, jest najbardziej racjonalnym spośród wszystkich typów motywacyjnych, potrzebuje wciąż zagłębiać się w szczegóły i poznawać fakty, duże szanse ma sprzedawca, który odpowiada jego "prostolinijności"
Słowa kluczowe:klient, typologia klientów Komentarze i źródła pierwotne: A. Banaszewska, "Wrażliwość systemów opieki zdrowotnej na potrzeby pacjenta", w: Piąta Ogólnopolska Konferencja "Jakość w opiece zdrowotnej", Kraków 12-14 kwiecień 2000 r., s.24.
(cytat, str. 316) Perspektywa wewnętrznych procesów biznesowych ma ukazywać konieczność ich poprawiania w celu skrócenia czasu niezbędnego do wprowadzenia produktu na rynek- czasu potrzebnego na identyfikację, wytworzenie i dostarczenie produktu zaspokajającego oczekiwania klientów (time to market).
(cytat, str. 310) Podstawą zapewniającą przedsiębiorstwu przetrwanie w trudnych okresach i rozwój w sprzyjającym otoczeniu jest strategia wywodząca się z misji firmy. Precyzuje się w niej sposób, w jaki firma chce być postrzegana przez swoich klientów i konkurentów.
(cytat, str. 178) Kryterium wyodrębnienia musi być na tyle wyraźnie, aby nie dochodziło do "bratobójczych" walk pomiędzy centrami w postaci składania konkurencyjnych ofert temu samemu klientowi- muszą istnieć mechanizmy koordynujące działania.
(cytat, str. 210) W rzeczywistości satysfakcja klienta jest bowiem zjawiskiem psychologicznym, a nie faktycznym, mimo że ma wyrażać stopień zaspokojenia oczekiwań klienta przez badane produkt lub usługę.
(cytat, str. 271) Bez wiedzy o klientach nie uda się wdrożyć jakiegokolwiek programu CRM. Nie trzeba martwić się o zapasy, nawet jeśli firma w ogóle nie zna swoich klientów, i nie posiada centralnego miejsca, w którym przechowywane są informacje na ich temat.Wiedza o nich z pewnością rozproszona jest w wielu miejscach.
(cytat, str. 277) Jednym z podstawowych problemów w przypadku danych w systemie CRM jest tak zwana duplikacja, czyli powtarzające się zapisy dotyczące tych samych klientów, ale zapisane w nieco innej formie.
(cytat, str. 209) Identyfikacje procesów biznesowych najlepiej wykonać metodą "mapa klientów" (lub "model klientów"), która zakłada, że u zarania każdego procesu jest klient. Skoro klient jest początkiem i końcem procesów, tam zatem można rozpocząć poszukiwanie procesów biznesowych.