Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
(cytat, str. 247) "Na podstawie badań wyłoniliśmy 17 błędów, które polscy szefowie popełniają najczęściej. Dla czytelności podzieliliśmy je na dwie kategorie: -twarde (związane zn decyzjami menedżerskimi i strategią działania firmy -miękkie (związane z kierowaniem ludźmi i kulturą organizacyjną). Uporządkowaliśmynlistę błędów od najczęściej do najrzadziej zauważanych. Błędy najczęstsze odnoszą sie do ponad trzech czwartych badanych szefów. Najrzadsze popełnia kilkanaście procent menedżerów."
(parafraza, str. 285) 1. Opracowanie i realizowanie strategii. 2. Upowszechnienie strategii w całej firmie, stworzyć listę zadań dla każdego stanowiska. 3. Kontrolować wdrażanie strategii. 4. Zatrudnić doradcę, jako wsparcie.
(cytat, str. 23) Tworzenie strategii można rozpocząć od nie uporządkowanych idei, ale efektem musi być zdyscyplinowane działanie.
Słowa kluczowe:strategia Komentarze i źródła pierwotne: Rozwinięte na rysunku na str. 19.
(cytat, str. 19) Nabyte umiejętności nie gwarantują sukcesu strategii przedsiębiorstwa, jednak mogą znacznie obniżyć ryzyko porażki.
Słowa kluczowe:strategia Komentarze i źródła pierwotne: Czarniewska-Joerges B. (1992c), Exploring Complex Organizations: A Cultural Perspective, Newbury Park-London-New Delphi, Sage, s. 32.
(cytat, str. 43) Globalizacja jest jednak strategią niezwykle kosztowną. Wysokie jej koszty wiążą się z dużym ryzykiem wchodzenia na nowe rynki i tendencjami regionalistycznymi w wielu krajach.
(cytat, str. 51) Warunkiem sukcesu jest dostosowanie strategii wejścia i konkurowania na rynku do jego specyfiki, a przede wszystkim do jego otwartości i lokalności.
(cytat, str. 25) Strategia jest zbiorem kryteriów i reguł decyzyjnych kształtujących funkcjonowanie i rozwój organizacji w zmieniającym się otoczeniu (H. I. Asoff)
(cytat, str. 155) Określenie strategii zasobów ludzkich nie polega na spisaniu na kartce papieru wielu pięknie brzmiących słów. Oficjalny dokument jest oczywiście ważny, strategia wymaga jednak czegoś więcej musi wpływać na każdą decyzję podejmowaną codziennie w organizacji.
(cytat, str. 207) Wszystkie zmiany trzeba przeprowadzać w ramach strategii. Benchmarking nie będzie efektywny jeśli podejmie się próbę zastosowania takich samych rozwiązań do różnych problemów. Trzeba przemyśleć, w jaki sposób zmiana w jednym obszarze wpłynie na sprawność w innych obszarach działania. Konieczne jest również rozważenie skutków kulturowych i finansowych.
(cytat, str. 40) Powodzenie strategii rynkowej uzależnione jest od następujących działań przedsiębiorstwa: - rozpoznanie potrzeb odbiorców, - kreowanie nowych potrzeb odbiorców przez wprowadzenie nowych produktów na rynek, - ułatwianie dostępności produktów prze rozwój kanałów dystrybucji, - monitorowanie działania konkurentów krajowych i zagranicznych na rynkach właściwych - reagowanie na istniejącą konkurencję, - rozpoznanie możliwości wejścia nowych sprzedawców na rynki właściwe - reagowanie na konkurencję potencjalną.
(cytat, str. 64) Strategię należy określać zawsze długoterminowo, przynajmniej na okres trzech lat, przy czym za strategiczny wymiar czasu uznaje się pięć lat, w przeciwieństwie do taktyki, która powinna dotyczyć krótkich odcinków - do trzech lat.
Słowa kluczowe:strategia, Taktyka Komentarze i źródła pierwotne: Kompendium wiedzy o turystyce, G. Gołembski (red.), Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa-Poznań 2002, s.58.
(cytat, str. 252) Kierownictwo centrum zależy od centralnego zarządu, ponieważ to zarząd określa sposoby postępowania, zasady rachunkowości, strategiczne cele do realizacji, ustala globalną strategię oraz ma w swej dyspozycji środki personalne w stosunku do kierownictwa obszaru (możliwość jego wyboru i odwołania czy motywacji).
(cytat, str. 310) Podstawą zapewniającą przedsiębiorstwu przetrwanie w trudnych okresach i rozwój w sprzyjającym otoczeniu jest strategia wywodząca się z misji firmy. Precyzuje się w niej sposób, w jaki firma chce być postrzegana przez swoich klientów i konkurentów.
(cytat, str. 66) Strategia informuje, w jaką działalność się angażować, jak korzystać z możliwości twórczej współpracy (synergii) pomiędzy różnymi jednostkami i w jaki sposób rozdysponować wśród nich zasoby.
(cytat, str. 274) Zatwierdzony oraz przyjęty do realizacji budżet staje się normatywem, którego przestrzeganie i kontrola przez monitorowanie odchyleń i ustalanie przyczyn ich występowania gwarantują realizację założonej strategii przedsiębiorstwa.
(cytat, str. 23) Controlling strategiczny jest podsystemem, w którym podejmuje się decyzje dotyczące najważniejszych zagadnień związanych z tym, co przedsiębiorstwo zamierza robić oraz jak chce to osiągnąć. Controlling ten opiera się na długookresowych prognozach, które stanowią podstawę do zaplanowania, w jaki sposób przedsiębiorstwo chce osiągnąć założone cele. Tak więc controlling strategiczny jest realizowany przez zarządzanie oparte na prognozach.
(cytat, str. 25) Kontrola strategiczna polega na systematycznym weryfikowaniu planów strategicznych pod względem ich aktualności oraz stopnia realizacji.
(cytat, str. 184) Controlling personalny strategiczny zajmuje się obserwacją, analizą i przewidywaniem jakościowych czynników i efektów zarządzania zasobami ludzkimi. Natomiast controlling personalny operacyjny dotyczy ukierunkowania operacyjnych działań z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi na konkretne cele przedsiębiorstwa.
(parafraza, str. 171) Przy tworzeniu strategii wykorzystuje się wybrane modele, np.: - macierz zgodności strategicznej - macierz BCG - macierz dystrybucji projektów - model wzrostu i przetrwania - kategorie inwestycyjne projektów.
Słowa kluczowe:strategia Komentarze i źródła pierwotne: P. Nowacki: Inwestycje w nieruchomości a wartość przedsiębiorstwa. W: Współczesne kierunki inwestowania-formy i efekty. Red. H. Henzel, Katowice 2005, s. 292 E. Gostomski: Fundusze nieruchomości jako instrument rozwoju rynku finansowego. W: Zarządzanie finansami. T.1. Materiały z Międzynarodowej Konferencji Naukowej, Kołobrzeg 2001, red. D. Zarzecki, Warszawa 2001, s. 271
(cytat, str. 86) Kontrola na kluczowymi produktami jest istotna. Dominująca pozycja na rynku głownych produktów firmy, pozwala na kształtowanie ich rozwoju oraz rynków końcowych.