Cytaty i parafrazy dla: reklamacja (0 - 9 z 9)
Haman W.,
Gut J.,
Handlowanie to gra,
Kontrakt, Warszawa 2000
- Zasady postępowania wobec uzasadnionej reklamacji klienta:
-Uważnie, życzliwie i bez przerywania wysłuchaj zdenerwowanego klienta.
-Okaż mu swoje zrozumienie i szacunek dla jego uczyć. Przeproś w imieniu swoim i firmy.
-Ustal wspólnie z klientem sposób i tryb naprawienia błędu
-Zapytaj klienta, jakie możesz dać mu zadośćuczynienie za zaistniałe komplikacje
-Podziękuj za wytknięcie błędu.
(Haman W., Gut J. 2000, s. 158-159) Komentarze i źródła pierwotne: Por. G. Głowacki, J. Kramer, L. Żabińska: Analiza rynku. Warszawa: PWE 1981, s. 12
Kolman R.,
Cisewski J. (red.),
Jakość usług,
Oficyna Wydawnicza Ośrodka Postępu Organizacyjnego Sp. z o. o., Bydgoszcz 1996
- Postępowanie z reklamacjami- to jeden z istotnych elementów sprzedaży oraz systemu zapewnienia jakości organizacji usługowej. Reklamacje są bardzo ważnym składnikiem analizy jakości świadczonych usług, wskazując na niezgodność systemu z jego celami i zasadami.
(Kolman R. 1996, s. 130)
Kienzler I.,
Korespondencja handlowa w języku polskim. Wzory pism, umów i innych dokumentów,
IVAX, Gdynia 1996
- Reklamacje to pisma wysyłane w sytuacji, gdy ilość lub jakość otrzymanych towarów nie odpowiada ilości lub jakości towarów zamawianych.
Towary dostarczane nabywcy nie zawsze odpowiadają wymogą kontraktu. Czasami przyczyną jest różna interpretacja warunków umowy, która nie została do końca wynegocjowana poprawnie.
(Kienzler I. 1996, s. 148)
Mazurek-Łopacińska K.,
Orientacja na klienta w przedsiębiorstwie,
Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2002
- Analizowanie reklamacji i innych form zażaleń jest podstawą zarządzania zażaleniami, obejmującego procedurę odpowiedzi udzielonych poszczególnych klientom w celu odbudowania zadowolenia i zapobieżenia rozprzestrzenianiu się ujemnych opinii o firmie.
(Mazurek-Łopacińska K. 2002, s. 189)
Długosz S.,
Zawieranie kontraktów w handlu zagranicznym,
Instytut Organizacji Przemysłu Maszynowego, Warszawa 1993
- Z praktycznego punktu widzenia należy przyjąć, że reklamacja jest to wniesienie konkretnego roszczenia przez jedną ze stron umowy kupna-sprzedaży, z powodu niedotrzymania przez drugą stronę przyjętych i potwierdzonych umową uzgodnień...
(Długosz S. 1993, s. 79)
- Zgłaszając reklamację należy udokumentować fakt, że jest ona składana we właściwym terminie. Najskuteczniejszym, bo w miarę obiektywnym argumentem przy przedkładaniu reklamacji jest świadectwo jakościowe, wystawione przez poważne towarzystwo kontroli jakości. Zgłaszając postulat rekompensaty, należy zachować umiar, to znaczy zgłaszać pretensję w takiej wielkości, która może być rozsądnie uzasadniona.
(Długosz S. 1993, s. 80)
- Składanie reklamacji pozornych wynika najczęściej z "grzech kardynalnego" jaki popełnia kupiec, wychodząc w interesy z partnerem, którego nie zna lub zaniedbując właściwe zabezpieczenia swoich interesów.
(Długosz S. 1993, s. 81)
- Składając reklamacje - zawsze w możliwie jak najkrótszym terminie od nadejścia towaru - należy pamiętać o tym, aby reklamowany towar szczególnie dobrze zabezpieczyć, tak aby do momentu badania go przez rzeczoznawcę lub przez przedstawiciela dostawcy, pozostał w stanie niezmiennym w stosunku do tego jaki został stwierdzony w momencie nadejścia.
(Długosz S. 1993, s. 83)
- W przypadku widocznych uszkodzeń, choćby na opakowaniu zewnętrznym, należy domagać się obecności przy odbiorze przedstawicieli przewoźnika, który przesyłkę dostarczył kupującemu i sporządzenia odpowiedniego protokołu.
(Długosz S. 1993, s. 83)