Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
Wyszukiwarka pełnotekstowa (kliknij)
Cytaty i parafrazy dla: koszt utraconych mo��liwo��ci (0 - 4 z 4)
(cytat, str. 129) Koszty utraconych możliwości sprzedaży ( zwane też kosztami utraconych korzyści, kosztami utraconych potencjalnych przychodów, kosztami ukrytymi) powstają w wyniku niesprawności obsługi dystrybucyjnej. Nie znajdują one odzwierciedlenia w rachunku kosztów i wyników uczestników kanału dystrybucji, chociaż niekiedy znacznie determinują ich wielkość.
(cytat, str. 16) W gospodarce rynkowej optymalny koszt własny staje się więc celem. Sprawne przedsiębiorstwa właśnie w tym celu stosują tzw. koncepcje kosztów uzasadnionych (obiektywnych).
Słowa kluczowe:koszt utraconych możliwości, koszt uzasadniony, Gospodarka rynkowa Komentarze i źródła pierwotne: J. Kodz, H. Harper, S. Dench, Work-Life Balance: Beyond the Rhetoric, "IES Report", 2002, nr 384, Institute for Employment Studies, Brighton.
(cytat, str. 43) Koszty utraconych możliwości kapitału (ang. opportunity cost of capital lub hurdle rate lub discount rate). Obrazowo rzecz ujmując, koszt utraconych możliwości (będziemy oznaczać go przez r) jest to dochód (np. oprocentowanie w banku), z którego rezygnujemy na rzecz dochodu z tytułu inwestycji (np. zakupu akcji lub wybudowania dodatkowej linii produkcyjnej).
(cytat, str. 126) "Koszty straconych korzyści powodują utratę przychodów wynikającą ze zmniejszenia się liczby klientów, niemożności pozyskania nowych klientów lub niemożności rozwinięcia firmy ze względu na złą jakość. Przykładem może tu być utrata klienta na rzecz konkurencji z powodu terminów realizacji zamówień".