Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
Wyszukiwarka pełnotekstowa (kliknij)
Cytaty i parafrazy dla: grupa strategiczna (0 - 10 z 10)
(cytat, str. 86 - 87) Grupy przedsiębiorstw, które budują podobne strategie rozwoju, Porter nazywał grupami strategicznymi. Grupa strategiczna składa się z rywalizujących ze sobą firm, które mają podobne podejście w prowadzeniu walki konkurencyjnej na rynku, tzn.: - oferują produkty porównywalne pod względem jakości, poziomu technologicznego oraz nowoczesności, - używają podobnych kanałów dystrybucji, - w takim samym stopniu są zintegrowane pionowo, - oferują porównywalne usługi, serwis oraz pomoc techniczną, - są nastawione na zaspokojenie potrzeb tych samych grup klientów, - w podobny sposób prowadzą kampanie reklamowe, - stosują identyczne technologie produktu, - oferują produkty po zbliżonych cenach.
Słowa kluczowe:grupa strategiczna Komentarze i źródła pierwotne: Autor opracowywał zagadnienie na podstawie źródła: R. Griffin, Podstawy zarządzania organizacjami, PWN, Warszawa 1996, s.272.
(cytat, str. 177) "Pojęcie grupy strategicznej zaproponowano w celu uwzględnienia tych różnorodnych sytuacji między firmami, będącymi potencjalnymi rywalami, oraz wyjaśnienia systematycznie i trwale zaznaczających się różnic poziomów opłacalności między firmami należącymi prawdopodobnie do tej samej gałęzi przemysłu."
(cytat, str. 140) ,,Grupa strategiczna jest to taka grupra firm w sektorze, która stosuje tę samą lub podobną strategię według wymiarów strategicznych.''
(cytat, str. 141) ,,Grupy strategiczne nie są tożsame z segmentami rynku lub strategią segmentacji, lecz definiuje się je na podstawie szerszej koncepcji postawy strategicznej.''
(cytat, str. 144) Siłę wzajemnego oddziaływania grup strategicznych sektora, konkurujących o klientów, wyznaczają cztery czynniki: - rynkowa współzależność grup, - zróżnicowanie wyrobów osiągnięte przez poszczególne grupy, - liczba grup strategicznych i ich względne rozmiary, - strategiczna odległość między grupami.
(cytat, str. 152) Cechy grupy strategicznej: - wysokość barier mobilności chroniących grupę strategiczną firmy, - siła przetargowa grupy strategicznej firmy wobec klientów i dostawców, - wrażliwość grupy strategicznej firmy na wyroby substytucyjne, - stopień podatności grupy strategicznej na rywalizację ze strony innych grup.
(cytat, str. 64) Grupy strategiczne definiowano na kilka różnych sposobów. Jednak chyba najbardziej użyteczną jest definicja, według której jest to grupa przedsiębiorstw świadomych swojej obecności jako konkurentów na danym rynku i - jako grupa - oddzielonych od innych takich grup barierami mobilności.
(cytat, str. 42) Dokonawszy analizy sił i czynników wpływających na otoczenie konkurencyjne danego sektora oraz przebieg rywalizacji wewnątrz sektorowej, należy przejść do zbadania logiki tej rywalizacji. Badanie takie powinno zmierzać do odkrycia wewnętrznej struktury sektora przez pogrupowanie operujących w nim przedsiębiorstw według kryterium stałego podobieństwa ich cech.
Sposób podziału zysków i popytu między przedsiębiorstwa operujące w danym sektorze, teraźniejsze i przyszłe zachowania tych przedsiębiorstw oraz ich decyzje strategiczne i trwałość ich pozycji rynkowych w znacznym stopniu wyjaśniają charakter walki konkurencyjnej w sektorze. Będzie to zatem analiza grup strategicznych.
(cytat, str. 43) Badanie grup strategicznych i analizę procesów konkurencji wewnątrz sektorowej można rozpocząć opierając się na trzech następujących czynnikach: -warunkach wejścia do sektora; - walce konkurencyjnej między grupami strategicznymi; - rywalizacji wewnątrz każdej grupy strategicznej.
(cytat, str. 185) Grupa strategiczna składa się z firm, które rywalizują ze sobą, ale mają podobne cechy: - oferują porównywalne produkty ze względu na jakość, - oferują porównywalne produkty ze względu na cenę, - używają podobnych kanałów dystrybucji, - są nastawione na zaspokajanie potrzeb podobnego segmentu klientów, - prowadzą podobną politykę marketingową.