Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
(cytat, str. 145) Systemy informacyjne zarządzania firmą odgrywają bardzo ważną rolę w procesie zarządzania marketingowego. Systemy księgowe dostarczają dwie podstawowe grupy informacji, a mianowicie informacje dotyczące zrealizowanych zamówień oraz informacje dotyczące ponoszonych przez firmę kosztów. Porównanie danych o wielkości sprzedaży oraz o wielkości kosztów produkcji pozwalają ocenić jej rentowność.
(cytat, str. 36) Rzeczywistym problemem przedsiębiorstw jest konieczność dostosowania się, poprzez zmiany organizacyjne, do dynamicznych procesów, jakie zachodzą w ich otoczeniu. Skutecznym środkiem wywołującym procesy dostosowawcze do zmian zachodzących w otoczeniu przedsiębiorstw, może być zastosowanie nowoczesnych systemów informacyjnych. Jednak systemy informacyjne same nie czynią potrzebnych dla organizacji zmian.
(cytat, str. 57) System wspomagania decyzji marketingowych łączy doświadczenie kierowników z technologią komputerową. Dostarcza on również podstawę do podejmowania szybszych i trafniejszych decyzji marketingowych niż w klasycznych marketingowych systemach informacyjnych.
Słowa kluczowe:decyzja, systemy informacyjne Komentarze i źródła pierwotne: W rozdziale napisanym przez Stanisława Piątka.
(cytat, str. 100) Firma handlowa, wdrażając i wykorzystując systemy i technologie informacyjne, stanowiące o jej pozycji konkurencyjnej na rynku, może przyciągnąć nowych klientów oraz szybciej reagować na zmiany potrzeb klientów, oferując im lepszą jakość obsługi oraz dostosowaną do popytu nabywców ofertę asortymentową.
Słowa kluczowe:technologia informacyjna, oferta, systemy informacyjne Komentarze i źródła pierwotne: Wrycza S. (1999), Analiza i projektowanie systemów informatycznych zarządzania, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, s. 11
(cytat, str. 157) Metody projektowania systemów informacyjnych są to sposoby postępowania, które mają na celu otrzymanie projektu systemu. Każda z metod posługuje się pewną liczbą swoistych technik projektowania. Technika projektowania jest to szczególny sposób postępowania, który służy konkretnemu rozwiązaniu w projektowaniu systemu informacyjnego.
(cytat, str. 81) Systemy informacyjne, które wspomagają wszystkie szczeble zarządzania nazywamy systemami kompleksowymi. Przykładami będą systemy wspomagające zarządzanie klasy ERP ( Enterprise Resource Planning - Planowanie Zasobów Przedsiębiorstwa).
(cytat, str. 268) Wrogie działania przeciwko systemom informacyjnym określamy następującymi terminami: - Hacking - przełamywanie systemów ochrony, ale zazwyczaj te działania nie wyrządzają większych szkód. - Cracking - przełamywanie systemów ochrony zwykle związane z wyrządzaniem szkód. - Phreaking, dialing - podszywanie się pod numer dostępowy innego użytkownika i wykorzystanie go do własnych celów. - Sniffing - podsłuchiwanie systemu przesyłania informacji w celu przechwycenia haseł - Phishing - fałszywe e-maile z żądaniem potwierdzenia danych, fałszywe strony (np. banków). - Web.hijacking - przekierowywanie klientów na strony fałszywych sklepów, banków.
(cytat, str. 94) Typologia dokumentacyjnych systemów informacyjnych: 1. Klasa systemów tradycyjnych: - systemy tradycyjne manualne, - systemy tradycyjne komputerowe: systemy offline i online. 2. Klasa systemów inteligentnych: - systemy inteligentne nie-uczące się, - systemy inteligentne uczące się.
(cytat, str. 23) Interakcja zachodząca między użytkownikiem systemu informacyjno - wyszukiwawczego a tym systemem jest procesem złożonym, w którym równoczesnej aktywacji musi podlegać wiedza o różnych obszarach odniesienia związana z różnymi umiejętnościami warunkującymi skuteczność wyszukiwania.
(cytat, str. 39) System monitoringu ma charakter celowy. Cel systemu monitoringu jest zbieżny z celami monitoringu ekonomicznego i systemu informacyjnego. Cel ten można zdefiniować jako odpowiednio częstotliwe generowanie raportów dostosowanych do potrzeb użytkowników, obrazujących im z możliwą rzetelnością monitorowaną rzeczywistość gospodarczą.
(cytat, str. 133) Systemy informacyjne rozwijają się na podstawie systemów ewidencyjnych. Charakterystyczna dla niech jest selekcja i adresowanie informacji wynikowych dostosowanych do potrzeb różnych użytkowników systemu, zainteresowanych wybraną dziedziną działania obiektu.
(cytat, str. 406) Korzyści, płynące ze stosowania wspomaganych komputerowo systemów informacyjnych, polegają na: - zmniejszeniu prac biurowych i obiegu papierów, - skróceniu czasu dostępu do danych, - zwiększeniu dokładności, - uzyskiwaniu danych aktualnych, - skróceniu czasu oczekiwania na odpowiedź, - silniejszych powiązaniach z partnerami handlowymi, - poprawie obsługi klientów w postaci: - szybszego wydawania z magazynów, - zmniejszenia pomyłek w dostawach, - dostępie do danych o stanie realizacji zamówienia, - lepszym wykorzystaniu ludzi i sprzętu, - poprawie planowania i kontroli.
(cytat, str. 34) Każda rozgłośnia radiowa, niezależnie od wielkości i profilu programowego, jest wspomagana przez wyspecjalizowane systemy informacyjne. Są one niezbędne w dobie narastającej konkurencji oraz optymalizacji kosztów, nowych technik odtwarzania, nagrywania i transmisji, zmian w nadawaniu programów i zmieniających się przepisów prawa medialnego i autorskiego.
(cytat, str. 35 - 36) Podstawowe obszary zastosowania systemów informacyjnych w rozgłośni radiowej to: - planowanie struktury i czasu emisji programów i audycji - wiadomości - archiwum muzyczne - rotacja muzyczna - montaż audio
(cytat, str. 26) Zakres zastosowania poszczególnych systemów informacyjnych uzależnione jest od poziomu organizacyjnego firmy,w tym szczególnie stanu zaawansowania komputeryzacji,wyszkolenia personelu i dysponowanych nakładów na ten cel.
(cytat, str. 63) Rozważania dotyczące użytkowników informacji gospodarczej są szczególnie ważne dlatego, że od rozpoznanej charakterystyki użytkowników, wyartykułowanych potrzeb, ale też od (często nieuświadomionych) oczekiwań, przyzwyczajeń i nawyków, a także od swego rodzaju przesądów, skłonności do ulegania przejściowym modom i innym presjom środowiskowym , zależy kształt projektowanych systemów informacyjnych, sposób ich eksploatacji i droga rozwoju. Od tych czynników zależy także przebieg procesów specjalizacji zasobów informacyjnych oraz zjawisko alokacji tych zasobów.
(cytat, str. 93) Istotę nowoczesnego systemu informacyjnego marketingu stanowią ludzie, którzy korzystając z nowoczesnych środków technologii informatycznej i telekomunikacyjnej uczestniczą w procesach zarządzania marketingowego. Podstawą tych procesów jest przepływ informacji marketingowej, pozwalający na rozwiązywanie napotykanych problemów decyzyjnych i generowanie odpowiednich decyzji.
(cytat, str. 16) W wyniku przetwarzania danych powstają informacje. Informacji jest mniej niż danych, ale mają one większą wartość, gdyż na ich podstawie można już dokonywać ocen aktualnej sytuacji i podejmować decyzje - na przykład w procesie wnioskowania.