Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
Andrzej Balicki,
Analiza rynku. ,
Wydawnictwo Wyższej Szkoły Zarządzania w Gdańsku, Gdańsk 2002, ISBN: 83-913162-1-1 (34+0)
(cytat, str. 94) Wartość wskaźnika elastyczności dochodowej popytu może być użyta do oceny stopnia pilności potrzeb, co do którego przyjmuje się, że jest odwrotnie proporcjonalny do stopnia ich zaspokojenia.
(cytat, str. 27) Potrzeby to pewne satysfakcje (przedmioty), których pozbawienie powoduje u człowieka "chorobę" niedostatku, a które powiązane ze sobą składają się na motywację.*
(cytat, str. 32) Potrzeby konsumpcyjne można rozumieć jako dążenie do dysponowania dobrem lub usługą w celu usunięcia uczucia dyskomfortu lub osiągnięcia wrażeń pozytywnych, satysfakcjonujących konsumenta.
(cytat, str. 35) Odpowiedź zasadnicza na pytanie, dlaczego ludzie kupują pewne towary, jest oczywista: podstawowym czynnikiem są obiektywne potrzeby ludzi. Cała produkcja zmierza do zaspokojenia tych potrzeb i główne działy produkcji (przemysł spożywczy, odzieżowy, meblowy, kosmetyczny, artykułów użytku kulturalnego itd.) oparte są na istnieniu różnych potrzeb ludzkich.
(parafraza, str. 27 - 28) Podłożem kształtowanie się różnorodnych zachowań konsumentów są potrzeby i ich hierarchia. Z jednej strony podaż towarów i usług na rynku może przyczyniać się do kształtowania potrzeb czy też ich hierarchii lub preferowania jednych produktów a odrzucania innych. Z drugiej, zachowanie w procesie konsumpcji wpływa na przekształcanie się potrzeb w popyt na określoną ilość i jakość dóbr.
(cytat, str. 22) Skutnik naszych deczyji oceniami w odniesieniu do stopnia zaspokojenia naszych potrzeb, te zaś wyrażają się na poziomie języka potocznego w abstrakcyjnych, niesprzecznych ze soba kategoriach takich jak: szczęście, dobro, satysfakcja, samorealizacja.
(parafraza, str. 32 - 33) Zadania wykonywane przez samorząd terytorialny dzielą się na zadania własne i zlecone. Zadania własne samorząd wykonuje we własnym imieniu i na własną odpowiedzialność. W zakresie tych realizacji jest on niezależny. Można je podzielić na: obligatoryjne i fakultatywne. Z kolei zadania zlecone samorząd wykonuje na zlecenie administracji rządowej, dlatego otrzymuje na ich realizację dotacje celowe. Zadania zlecone dzielimy na dwie grupy: zlecone na mocy ustaw i zlecone powierzone (z porozumienia).
(cytat, str. 15) Tworzenie i rozdysponowywanie zasobów finansowych sektora publicznego, którego organami są organy samorządowe, powinno służyć zaspokajaniu potrzeb ludności w zakresie dóbr publicznych oraz - po części - w zaspokajaniu dóbr pożądanych.
(cytat, str. 16) Decentralizacja rozumiana jest jako proces przekazywania zadań przez organy centralne jednostkom administracyjnym niższego szczebla, łącznie z rozszerzaniem zakresu ich uprawnień do samodzielnego podejmowania rozstrzygnięć, głównie w dziedzinie ekonomicznej, społecznej i administracyjnej; również zespół elementów organizacyjnych charakteryzujących sytuację prawną jednostek państwowych powstałą w wyniku tego procesu.
(cytat, str. 23) Z definicji samorządu terytorialnego wynika, iż jest on formą przekazywania zadań i środków finansowych na niższe szczeble administracji publicznej. Oznacza to, że samorząd jest formą decentralizacji.
(cytat, str. 23) O decentralizacji można mówić wtedy, gdy organ lokalny przejmujący kompetencje od administracji rządowej podejmuje swoje decyzje w sposób niezawisły.
(cytat, str. 23) Decentralizacja jest antonimem pojęcia "centralizacja", które oznacza proces skupiania uprawnień do podejmowania decyzji w organach centralnych, przy równoczesnym ograniczaniu w tym zakresie uprawnień organów lokalnych.
(cytat, str. 25) Samodzielność organów lokalnych nie może być rozumiana jako autonomia, czyli całkowita niezależność od organów centralnych, wszak samorządowe jednostki są integralną częścią struktur organizacyjnych państwa.
(cytat, str. 54) Budżet samorządowy jest aktem normatywnym uchwalanym przez organ władzy samorządowej na okres jednego roku budżetowego, którym jest rok kalendarzowy lub okres kolejnych 12 miesięcy; zazwyczaj od 1 kwietnia do 31 marca.
(parafraza, str. 196 - 198) Główne etapy ciągłego uczenia się potrzeb klienta: 1. Nakierowanie wszystkich działań na odkrywanie i zaspokajanie potrzeb klientów. Dzięki takiej filozofii wszystkie procesy, wszystkie osoby są nastawione na to, aby wykorzystać każdą okazję dla rozpoznania, czego oczekuje klient. 2. Zasada wykorzystywania każdej okazji do rozpoznawania potrzeb klientów. 3. Określenie grupy docelowej klientów. Grupa docelowa to grupa klientów określona pod względem jednej lub większej liczby charakterystycznych cech. 4.Ustalenie sposobu badania potrzeb klienta. 5. Badanie satysfakcji klienta ze współpracy z naszą organizacją.
(cytat, str. 114) Pamiętaj o tym, że klient może zapomnieć o wielu swoich ważnych interesach. Ty, jako ekspert, musisz je zidentyfikować. Pytaj więc o potrzeby, które nie pojawiłyby się w rozmowie, a wiesz, że bywają ważne dla klientów z tej branży.
Słowa kluczowe:klient, handlowiec, potrzeby Komentarze i źródła pierwotne: Strategia rozwoju krajowego produktu turystycznego Polski. Raport końcowy. Warszawa: Urząd Kultury Fizycznej i Turystyki 1997, s. 30-33