Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
(cytat, str. 60) Zalecenia i opinie nie mają charakteru wiążącego, mają też ograniczone znaczenie prawne. Zalecenie dochodzi do skutku z inicjatywy własnej organu uchwałodawczego, sugerując adresatowi autorytatywne określone rozstrzygnięcie i jest traktowane jako instrument formalnego nacisku na państwo.
(cytat, str. 212) Opinia o zbadanym sprawozdaniu finansowym może być wyrażona jako opinia: bez zastrzeżeń, z zastrzeżeniami, negatywna, lub może też nastąpić odmowa wyrażenia opinii.
(cytat, str. 167) Handlowcu, nie obrażaj się na swojego klienta, kiedy przedstawia Ci nawet bolesną ocenę na temat Twój lub Twojej firmy. Ucz się tolerancji, pozostawiając każdemu prawo do dowolnej opinii. Nie szukaj winnego i nie ustalaj obiektywnej prawdy, bo to niemożliwe. Pamiętaj, że wszelkie negocjacje (także handlowe) dotyczą przyszłości, a nie przeszłości. Nie trać więc czasu na bezproduktywne spory na temat tego, co minęło.
Słowa kluczowe:klient, negocjacje, handlowiec, opinia Komentarze i źródła pierwotne: Przedsiębiorstwo turystyczne na rynku. Pod red. A. Rapacz. Wrocław: AE 1998, s. 19.
(cytat, str. 189) Analizowanie reklamacji i innych form zażaleń jest podstawą zarządzania zażaleniami, obejmującego procedurę odpowiedzi udzielonych poszczególnych klientom w celu odbudowania zadowolenia i zapobieżenia rozprzestrzenianiu się ujemnych opinii o firmie.
(cytat, str. 111) Opinie to myślowy opis jaki człowiek tworzy na dany temat (np. "firma X oferuje najwyższą jakość" lub "wycieczka do Włoch powinna obejmować spotkanie z Papieżem"). Opinie konsumenta wyrażają subiektywne spostrzeżenia dotyczące możliwości wyboru.
(cytat, str. 55) Lider opinii w sferze konsumpcji to jednostka, która nieformalnie, świadomie lub nieświadomie wpływa na motywy i zachowania nabywcze innych, którzy celowo poszukują jej opinii lub do których ta opinia jedynie dociera. Lider przekazuje informacje (wiedzę, opinie) na temat dziedziny, w której się specjalizuje. Przekaz ten bywa sprowokowany przez pytanie zainteresowanego konsumenta, a innym razem może być przejawem celowego oddziaływania lidera
(cytat, str. 55) Podobnym do liderów źródłem oddziaływania interpersonalnego jest tzw. wyrocznia rynkowa (market maven). Wpływ wyroczni rynkowych jest bardzo podobny do funkcji liderów, jednak istnieje między nimi różnica w zakresie oddziaływania, ponieważ wyrocznia dysponuje szerszą wiedzą na temat ogółu produktów, tego, co i gdzie warto kupować oraz na temat innych problemów dotyczących rynku.
(cytat, str. 35) Są elementem formalnego procesu podejmowania decyzji wewnątrz instytucji europejskich. Wydają je różne instytucje, najczęściej Komisja. Parlament oraz Komitet Ekonomiczny i Społeczny. Poza opiniami wymaganymi przez procedury decyzyjne Komisja może wydać Opinie skierowane do państwa Wspólnoty, które narusza prawo. Wynika to z kompetencji Komisji jako strażnika prawa wspólnotowego.
(cytat, str. 73) "Opinie są werbalnym wyrazem postaw, czyli odpowiedzią na postawione pytania dotyczące określonego obiektu. Ich badanie pozwala ocenić wpływ postaw na postępowanie człowieka. Opinii nie można utożsamiać z przekonaniami, gdyż nie zawsze wyraża ona przekonanie, lecz również przypuszczenie lub zwątpienie. Opinia może również zawierać przewidywanie zdarzeń, przybierając postać oczekiwań."