Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
(cytat, str. 17) "Istnieją cztery kluczowe umiejętności związane z zarządzaniem firmą, które każdy przedsiębiorca powinien zdobyć. Możesz spojrzeć na nie jak na cztery ściany tworzące twój dom. Na pewno wiesz, że niemożliwe jest wybudowanie domu na słabych albo źle wykonanych fundamentach. Owszem, budowę można ukończyć, ale taki dom nie postoi długo. Niezależnie od tego, czy sprzedajesz lemoniadę, czy jesteś właścicielem Microsoft, o sukcesie firmy decydują: -Nastawienie na sukces i wizja. -Prowadzenie księgowości. -Zarządzanie finansami. -Planowanie i działania strategiczne."
(parafraza, str. 160) Powiązanie wynagrodzeń z efektami pracy stanowi również jeden z głównych celów zarządzania współczesnymi organizacjami, w tym szczególnie zarządzania zasobami ludzkimi. Takim celem jest zachęcanie pracowników do zachowań, które przyczynią się do realizacji zadań organizacji z nastawieniem na maksymalizację efektów oraz minimalizację kosztów. Zdaniem M. Armstronga, nie można podejmować żadnej inicjatywy w zakresie wynagradzania, jeśli nie przyczyni się do zwiększenia wartości dodanej (Armstrong 2003, s. 504). Podobnie T. Oleksyn stwierdza, że z punktu widzenia właściciela firmy zwiększenie zarobków ma sens o tyle, o ile zwiększa dochody w bliższej lub odleglejszej przyszłości (Oleksyn 1998, s. 19). (...) Armstrong zwraca jednak uwagę, że nie ma wymiernych zależności między stopniem motywacji a poziomem efektywności, tzn. nie można oczekiwać, że pracownik bardziej zadowolony z otrzymywanego wynagrodzenia będzie osiągał wyższą wydajność od mniej zadowolonego.