Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
(cytat, str. 75) Ocena koncentruje się na dwóch rzeczach: na ile prognoza odpowiada stanowi obecnemu oraz jaka była skuteczność kontroli podczas realizacji planu.
(cytat, str. 167) Zarządzanie polega na przetwarzaniu zasobów w wyniki w procesie dodawania wartości albo dodawania wartości społecznej. Niezależnie od tego, jak wiele wiemy o sztuce zarządzania, i tak oceniamy samych siebie według tego, na ile umiemy przekuć zasoby w wyniki, czyli na ile dobrze umiemy zarządzać procesem dodawania wartości lub dodawania wartości społecznej.
(cytat, str. 162) Teoria równowagi idiosynkrazji - wskazuje, iż ocena lidera zazwyczaj dokonywana jest dopiero po upływie pewnego okresu, gdy można ocenić efekty podejmowanych przez niego działań. Każdy odnoszony sukces poprawia bilans wiarygodności, natomiast każda porażka ujemnie wpływa na ten bilans. Przywództwo - według M. Kostera i S. Kownackiego to rodzaj społecznego wpływu, który pojawia się wówczas, gdy osoba - przywódca - jest zdolna do powodowania pożądanego przez siebie zachowania kogoś innego, kto ulega jej z powodu więzi, jaka ich łączy oraz z powodu społecznego stosunku, jaki zachodzi między nimi.
(cytat, str. 71) To co mierzysz, to otrzymujesz. Naczelne kierownictwo organizacij rozumie, iż system pomiarowy ich organizacji w istotny sposób wpływa na zachowania kierownictwa i pracowników.
(cytat, str. 22) Skutnik naszych deczyji oceniami w odniesieniu do stopnia zaspokojenia naszych potrzeb, te zaś wyrażają się na poziomie języka potocznego w abstrakcyjnych, niesprzecznych ze soba kategoriach takich jak: szczęście, dobro, satysfakcja, samorealizacja.
(cytat, str. 265) System ocen bez odpowiedniego skorelowania z nim systemu motywacyjnego nie spełnia swego podstawowego zadania, nie jest bodźcem do wprowadzania jakichkolwiek zmian zarówno w sposobie pracy, jak i w sposobie myślenia pracowników, pozostaje więc pustym narzędziem.
(cytat, str. 285) Formuła Du Ponta (system of financial control) doczekała się wielu modyfikacji prowadzących do wykorzystania do oceny wielu mierników między którymi występują powiązania przyczynowo-skutkowe.
(cytat, str. 250) Nadmierna liczba wskaźników przyjętych do oceny zakłóca pomiar i utrudnia ich interpretację, zwłaszcza jeśli mierzą one podobne lub te same zjawisko.
(cytat, str. 180) Ocena centrum kosztów powinna się odbywać przy uwzględnieniu kryterium minimalizacji kosztów bądź maksymalizacji efektów przy ponoszonych nakładach.
(cytat, str. 179) System ocen centrów kosztowych musi być tak zbudowany, aby służył analizie ex post w realizacji zadań i dostarczał menedżerom i pracownikom motywacji do jak najlepszego działania.
(cytat, str. 117) Osoby poddane ocenom powinny mieć świadomość, jakie miary mają być stosowane do oceny ich pracy, i powinny uczestniczyć w ich doborze.
(cytat, str. 63) Systemy oceny - możliwe do zastosowania we wszystkich fazach negocjacji - Pozwalają na konstrukcję wariantów decyzyjnych i śledzenie ich konsekwencji. Wykorzystywane są do wyboru najkorzystniejszych ofert i analizy propozycji składanych przez partnera, a także przez jedną ze stron jako specjalistyczne systemy wspomagania decyzji pozwalające na identyfikację strategicznych informacji o partnerze, takich jak jego cele, preferencje, aspiracje czy ograniczenia.
(cytat, str. 127) Inną metodą punktowej oceny ryzyka jest scoring, stosowany zwłaszcza do oceny ryzyka przy udzielaniu kredytów konsumpcyjnych. Podstawą oceny metody scoring są cechy klienta, takie jak: zawód, lata pracy, wiek, status własnościowy mieszkania, posiadanie rachunków bankowych, kart kredytowych itp.
(cytat, str. 135) Ocena - (...) sprawdzanie osiąganych postępów z punktu widzenia przewidywanych wyników. Należy to robić z odpowiednią częstotliwością w zależności od okoliczności, traktując jako sformalizowany, wyraźnie określony element planu wdrażania. W odniesieniu do większości zagadnień, w ciągu około 12 miesięcy należy zaktualizować ocenę, aby stwierdzić, czy problem nie pojawił się ponownie, a także aby zmierzyć osiągnięte korzyści.
(cytat, str. 133) Pojedynczo i zbiorowo spieszymy się, aby zająć się następnym problemem, zagadnieniem czy priorytetem, zapominając o tym, że wszyscy w gruncie rzeczy postępują w ten sam sposób, a w efekcie uzgodnione działania nazbyt często nie następują i problem po cichu powraca, żeby nas znów nękać. Powinniśmy o tym pamiętać i zdawać sobie sprawę, że monitorowanie oraz ocena wyników są zasadniczą, formalną częścią procesu rozwiązywania problemu. Jeżeli się tego nie uwzględni, nie można uznać problemu za rozwiązany.
(cytat, str. 116) Metoda SERVQUAL jest jedną z metod, która pozwala na przeprowadzenie oceny jakości usługi oraz wyrażenie tej oceny w kategoriach ilościowych.
(cytat, str. 363) Ogólnie biorąc, idealna ocena opiera się nie na jednym, lecz na wielu punktach widzenia. Mogą one obejmować samoocenę danej osoby, jak również opinie kolegów, szefa i podwładnych. Taka "360-stopniowa" metoda oceny zapewnia uzyskanie opinii z różnych źródeł i może być prawdziwą kopalnią danych dotyczących kompetencji, które powinny zostać udoskonalone.
(cytat, str. 149) "Gdy ilościowe dane są niedostępne, kierownicy wyższych szczebli muszą dokonywać analiz sytuacji wykorzystując swoją intuicję zarówno na etapie oceny sytuacji, jak i na etapie generowania rozwiązań".
Słowa kluczowe:analiza, ocena, intuicja Komentarze i źródła pierwotne: rozwinięcie w tablicy 7 na str. 77 - tworzenie submarek