Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
Wyszukiwarka pełnotekstowa (kliknij)
Cytaty i parafrazy dla: systemy informatyczne (0 - 18 z 18)
(cytat, str. 59) Zastosowanie systemów informatycznych, od początków rozwoju informatyki stało się jednym z najlepszych narzędzi doskonalenia funkcjonowania organizacji. Zaawansowane technologicznie i dostępne na rynku informatycznym narzędzia są wystarczające dla wspomagania realizacji strategii optymalizacji funkcjonowania organizacji.
Słowa kluczowe:organizacja, systemy informatyczne Komentarze i źródła pierwotne: K.Zalega, System corporate governance a efektywność zarządzania spółką kapitałową, SGH, Warszawa 2001, s. 50, 54-55
(cytat, str. 60) czynności, które można wspomagać za pomocą systemów informatycznych. Są to czynności wykonywane przez strony w ramach wszystkich faz negocjacji. Podzielić je można na trzy klasy: 1. Czynności związane z analizą danych, wykonywaniem obliczeń, analizą przebiegu negocjacji, symulacjami procesu negocjowania, poszukiwaniem strategii i taktyk negocjowania. 2. Czynności związane z utrzymaniem procesu komunikacji, wymianą informacji oraz danych, przedstawianiem ofert i argumentów. 3. Czynności związane z analizą przedstawianych ofert, analizą tańca negocjacyjnego i poszukiwaniem rozwiązania satysfakcjonującego wszystkie strony konfliktu.
(cytat, str. 40) Systemy informatyczne stały się nieodłącznym narzędziem usprawniającym funkcjonowanie służb zatrudnienia. W organizacjach wspomagają procesy biznesowe oraz zawierają informacje użyteczne dla jej członków oraz beneficjentów, a poprzez wspieranie działań administracji publicznej pomagają jej realizować zadania bardziej efektywnie i skutecznie
(cytat, str. 51) Systemy informatyczne w administracji publicznej realizowane są prawie zawsze w wyniku projektów informatycznych. Jeżeli dodatkowo powstają przy wykorzystaniu środków unijnych, wtedy już nieodzownym przedsięwzięciem ich realizacji jest projekt. Projekty takie mają swoje umocowania w programach unijnych, które precyzują cele, jakie powinny być osiągnięte na przykład przez wytworzony system informatyczny. Dokumenty programów finansowanych ze środków unijnych narzucają określony sposób prowadzenia projektów, który może determinować efektywność oraz skuteczność procesów biznesowych wspieranych przez realizowane systemy informatyczne. Dlatego ważne jest, ze względu na temat pracy, określenie definicji projektów, w ramach których tworzone są systemy informatyczne
(cytat, str. 52) Główny cel systemu informatycznego, jakim jest przetwarzanie, przechowywanie i udostępnianie danych realizowany jest przy współpracy wielu elementów, za pomocą wielu mechanizmów, niejednokrotnie bardzo złożonych i wzajemnie powiązanych.
(cytat, str. 60) System ERP wspomaga przede wszystkim zarządzanie przedsiębiorstwem w zakresie planowania, produkcji i dystrybucji oraz umożliwia uzyskanie błyskawicznej odpowiedzi na zmiany popytu przy uwzględnianiu występujących na rynku warunków i ograniczeń.
(cytat, str. 75) System ERP zaczęto również integrować z systemami zajmującymi się współdziałaniem z otoczeniem przedsiębiorstwa . Do najważniejszych z nich można zaliczyć: system zarządzania łańcuchem dostaw (SCM, supply chain management), system zarządzania relacjami z klientami (CRM, customer relationship management) oraz system zarządzania relacjami z dostawcami (SRM, supplier relationship management).
(cytat, str. 86) Jednym z fundamentalnych rozwiązań w ramach koncepcji ECR jest przeładunek kompensacyjny pozwalający wyeliminować konieczność składowania towarów w centrum dystrybucyjnym detalisty.
(parafraza, str. 74) Cechy systemu ERP: otwarty, przyjazny dla użytkownika, elastyczny, innowacyjny, stabilny, działający w czasie rzeczywistym, wspomagający strategię.
(parafraza, str. 88) Technologie wspomagające w ECR możemy podzielić na technologie wspomagające procesy i kontrolę ich efektywności oraz techniki i technologie integrujące procesy.
(cytat, str. 78 - 79) Integrację systemów informatycznych można rozpatrywać w czterech płaszczyznach jako integrację: - organizacyjną - dotyczącą integracji celów i funkcji użytkowych systemu i umożliwiającą racjonalną, twórczą weryfikację struktury organizacyjnej obiektu gospodarczego - informacyjną - związaną z dominującą obecnie technologią baz danych umożliwiającą integrację zbiorów danych i eliminującą redundancję danych - techniczną - mającą na celu powiązanie funkcjonujących w obiekcie środków technicznych informatyki w jeden zintegrowany układ techniczny, a tym samym eliminację aplikacji użytkowych eksploatowanych autonomicznie - konstrukcyjno-technologiczną - dotyczącą przede wszystkim łączenia w spójną całość elementów konstrukcji systemu informatycznego (podsystemów), modułów funkcjonalnych, procesów przetwarzania (podstawowych i pomocniczych) oraz integrację programów przetwarzania danych.
(cytat, str. 85) Organizacja powinna posiadać takie systemy informatyczne, aby jak najwcześniej odbierać nawet słabe sygnały o ile mają lub będą miały wpływ na jej działanie i wyniki.
(cytat, str. 221) Opóźnienie systemowe (system drag): Występuje wówczas, gdy systemy informatyczne firmy nie są w stanie zmieniać się w tym samym tempie, w jakim chciałaby się zmieniać firma w odpowiedzi na nowe potrzeby rynku i klientów. Dochodzi do niego przede wszystkim z powodu nieelastyczności systemów, które nie zostały należycie przemyślane we wstępnej fazie projektu.
(parafraza, str. 31 - 32) Fazy rozwoju systemów informatycznych: Faza I (faza wewnętrznej produkcyjności) - celem było dążenie do uzyskania wewnętrznej wydajności aplikacji. Komputery wykonywały rutynowe i nieskomplikowane zadania (np zadania dot. naliczania listy płac) Faza II - (faza wewnętrznej efektywności) - charakterystyczny był rozwój systemów transakcyjnych na potrzeby zarządzania operacyjnego oraz rozwój Systemów Informowania Kierownictwa. Faza III - uwagę skoncentrowano na integracji dotychczas samodzielnie funkcjonujących, obsługujących wewnętrzne funkcje i zadania, przedsiębiorstw. Wynikiem tej integracji są systemy CIM. Faza IV - charakterystyczne jest rozszerzenie granic przedsiębiorstwa i koncentracja na relacjach zewnętrznych. Wyższą wydajność aplikacji uzyskuje się dzięki sieciom komputerowym, technologii EDI, które umożliwiają wprowadzenie nowych form handlu elektronicznego, tj. zamówień, płatności, specyfikacji produktów itp. Faza V - następuje dalsze skierowanie przedsiębiorstwa na jego otoczenie, co skłania do racjonalizacji procesów informacyjnych i uzyskiwania wyższej efektywności aplikacji komputerowych. Do tego celu w konstrukcji systemów informatycznych zarządzania wykorzystuje się bazy danych, hurtownie danych, bazy wiedzy zaawansowane technologie wyszukiwania danych. Wynikiem są ISWD, GSWD, SWO. Faza VI (zewnętrzna integracja) - prowadzi do korzystania przez przedsiębiorstwa ze wspólnych baz danych, zwierających informacje o surowcach, dostawach, zapasach, cenach, klientach i podejmowanych przedsięwzięciach. Efektem takiej integracji jest powstawanie wirtualnych przedsiębiorstw, elektronicznego biznesu oraz rozwój globalnej ekonomii.
(cytat, str. zrr-2) Celem bezpieczeństwa systemów informatycznych jest znajomość i ochrona danych i serwisów, zgodnie z ich wartością dla zadania, w odniesieniu do stopnia ich poufności, integralności i dyspozycyjności.
Słowa kluczowe:systemy informatyczne Komentarze i źródła pierwotne: Kategoria majątku trwałego w badaniach sfery osadnictwa w Polsce, Maciej Cesarski
(cytat, str. 81) Systemy informatyczne powinny efektywnie wspomagać działania stanowiące istotę funkcjonowania organizacji. Określenie obszarów, gdzie powinny być realizowane projekty służące wdrożeniu zmian, nie może być przypadkowe.