Encyklopedia Zarządzania :: informacja i marketing
Przeglądanie katalogu (kliknij)
Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
Wyszukiwarka pełnotekstowa (kliknij)
Cytaty i parafrazy dla: informacja i marketing (0 - 4 z 4)
(cytat, str. 69) Podobnie jak w innych obszarach działalności, również w sferze kultury wysokiej często występuje problem źródeł informacji marketingowych w odniesieniu do decyzji związanych z planowaniem strategicznym. Przygotowanie strategii marketingowej wymaga bowiem sformułowania prognoz zmian w otoczeniu instytucji kultury i dopiero na ich podstawie — określenia celów działań marketingowych. Dla instytucji działających w sferze kultury wysokiej wewnętrzne źródła danych marketingowych są podobne do występujących w innych organizacjach. W ramach planów marketingowych konieczne jest jednak przeniesienie zainteresowania na otoczenie zewnętrzne. Głównymi obiektami zainteresowań stają się nabywcy, konkurencja, ogólne warunki otoczenia, mające istotny wpływ na funkcjonowanie instytucji, a także możliwości wykorzystania instrumentów marketingowych. Należy głównie zwrócić uwagę na te cechy rynku upowszechniania dzieł sztuki, które mają duży wpływ na dobór źródeł informacji podczas planowania marketingowego, tj.:
przeważnie lokalny charakter tych działań na rynku upowszechniania dzieł sztuki zasięg oferty artystycznej jest na ogół ograniczony; dotyczy to w znacznej mierze filharmonią oper, teatrów, muzeów działających zazwyczaj w skali określonego regionu czy miasta;
duże usegmentowanie rynku — oferta artystyczna bardzo często jest przeznaczona dla stosunkowo niewielkiego kręgu potencjalnych odbiorców.
(cytat, str. 161) Informacja bywa droga wtedy, kiedy jest unikalna. Definicje niektórych pojęć zawarte w internetowym słowniku PWN, komentarze do nowej ustawy autorstwa znanego profesora prawa, analiza specjalisty od finansów, wywiad z człowiekiem, do którego sam nie byłbyś w stanie dotrzeć — to przykłady informacji, które mają dużą wartość, nie są „generyczne”. Oczywiście, ich powielanie jest łatwe, ale obwarowane paragrafami, które sankcjonują nielegalne kopiowanie — o ile newsa o tsunami nie można zastrzec, o tyle wywiad udzielony konkretnej osobie już tak. To wydaje się jedyny kierunek, w którym będą musiały pójść płatne media — głębsza analiza zamiast „generycznych” newsów.
(cytat, str. zim-2) Celem efektywnego zarządzania informacją i marketingiem jest zapewnienie skutecznej współpracy, w zakresie struktur wewnętrznych i zewnętrznych projektu, w realizacji zadań określonych w projekcie.
Słowa kluczowe:informacja i marketing Komentarze i źródła pierwotne: Andrzej Kozina, Czesław Mesjasz - Kulturowe uwarunkowania negocjacji polskich przedsiębiorstw na rynkach europejskich