Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
Wyszukiwarka pełnotekstowa (kliknij)
Cytaty i parafrazy dla: mapa proces��w (0 - 15 z 15)
(parafraza, str. 55) Do sporządzania mapy procesów i dalej ich opisu najczęściej w praktyce stosuje się podział na trzy grupy procesów, a mianowicie: procesy operacyjne (główne), procesy wspomagające (pomocnicze), procesy systemowe.
(cytat, str. 53) Punktem wyjścia w zarządzaniu procesami biznesu do uzyskania obrazu procesów na dość wysokim poziomie abstrakcji jest mapa procesów. Mapa procesów w postaci wizualnego zestawienia procesów przypomina pracę nad mapami tworzonymi na podstawie zachodzących na siebie zdjęć lotniczych. Dysponując mapą - podobnie jak w przypadku mapy generowanej ze zdjęć lotniczych - uzyskuje się w pierwszej kolejności ogólny pogląd na strukturę procesów, aby następnie, zależnie od potrzeb, dokonać bardziej szczegółowej analizy etapów procesów, subprocesów i działań składających się na procesy.
Słowa kluczowe:Mapa grup strategicznych, mapa procesów Komentarze i źródła pierwotne: Adam Stabryła - Kierunki poszukiwania strategii organizacyjnej firmy
(cytat, str. 59) Procedura sporządzenia mapy procesu obejmuje cztery fazy: 1. Gromadzenie danych. 2. Strukturalizację danych. 3. Prezentację. 4. Komunikację.
(cytat, str. 59 - 60) Gromadzenie danych to nic innego jak pozyskanie informacji o elementach procesu realizowanego w ramach projektu logistycznego poprzez studiowanie dokumentacji wewnętrznej przedsiębiorstwa, źródeł wtórnych (książki, czasopisma) oraz rozmowy z pracownikami firmy oraz, w zależności od procesu, który się planuje zmapować, jej klientami i dostawcami. W ramach tej fazy przeprowadza się także konsultacje z ekspertami wewnętrznymi i zewnętrznymi (jeśli wymaga tego sytuacja).
(cytat, str. 61) Mapowania procesu zwykle nie realizuje jedna osoba (chociaż jedynym tutaj ograniczeniem co do liczby osób biorących udział w mapowaniu procesu jest czas, wielkość przeznaczonych na to zasobów i obszerność o raz stopień komplikacji mapowanego procesu). W praktyce jest to zwykle pewna grupa osób realizujących wyodrębniony projekt, realizowany w ramach firmy z własnym kierownikiem projektu i interdyscyplinarnym zespołem projektowym, ewentualnie zespół taki funkcjonuje jako zespół podprojektu realizowanego w ramach większego projektu.
(cytat, str. 61) Koszty mapowania procesu stanowią integralną część kosztów projektu, a więc w budżecie projektu należy zaplanować odpowiednie wydatki związane z nakładami na operacje związane z mapowaniem, zasoby (komputery, biura, inne materiały) i osoby (koszty pracy), przy czym centrum kosztu jest projekt, w ramach którego realizowane jest dane mapowanie procesu.
(cytat, str. 61) Zaprojektowanie dokładnej mapy procesu (rozumiane jako jej odwzorowanie na jakimkolwiek nośniku, a później jej publikacja i zawarcie w materiałach projektu) jest przedsięwzięciem wieloetapowym i jego przebieg jest warunkowany dwoma podstawowymi pytaniami: 1) czy dany lub podobny proces był realizowany już w firmie lub w jakimkolwiek projekcie realizowanym w przedsiębiorstwie, 2) czy chce się zmienić istniejący proces.
(cytat, str. 69) Mapa procesu po realizacji danego projektu powinna znaleźć się, wraz z teczką projektu, w materiałach archiwalnych dotyczących realizacji tego projektu. Poza tym, powinna być na bieżąco dostępna w bazie danych przedsiębiorstwa. Dlaczego jest to takie ważne? Po upływie pewnego czasu przedsiębiorstwo, nie zachowując mapy procesu, nie będzie potrafiło odtworzyć danego projektu w całości z jego wszystkimi praktycznymi uwarunkowaniami.
(cytat, str. 70) Zgodnie z zasadą mówiącą, że papier jest cierpliwy, można dokonać symulacji wielu wariantów procesu i ewentualnie po stwierdzeniu, iż przy przyjętych założeniach nie jest możliwa realizacją danego procesu, odstąpić od jego realizacji ograniczając jedynie koszty do relatywnie niskich nakładów na prace studialne.
(cytat, str. 106) "Mapowanie procesu polega na wizualizacji fizycznych i informacyjnych przepływów obecnie istniejących w przedsiębiorstwie poprzez ich odwzorowanie na kartce papieru."
(cytat, str. 25) Sporządzanie mapy procesów dostarcza jasnych informacji o przebiegu procesów i osobach odpowiedzialnych za ich realizację. Skupienie się na procesach prowadzi do podważenia dotychczasowego podziału na funkcję i specjalizację na rzecz wielofunkcyjnych zespołów pracowników, które są powoływane na potrzeby konkretnego procesu i cechują się znaczną autonomią wy wypełnianiu zadań mających na celu wypracowanie rozwiązań zaspokajających wymagania klienta.
(cytat, str. 31) Mapy procesów - oddając przebieg wszystkich czynności w przedsiębiorstwie i wskazując osoby odpowiedzialne za realizację procesów - określają stan zarządzania przedsiębiorstwem (zarządzania jakością) i pozwalają odszukać ewentualne niedoskonałości procesów, tzw.białe plamy.
wybór procesów kluczowych dla funkcjonowania organizacji,
przygotowanie map procesów uwzględniających wzajemne zależności oraz sekwencję procesów zachodzących w organizacji.
Identyfikacja procesów obejmuje dokonanie wyboru: procesów podstawowych, pomocniczych i zarządczych oraz mapowanie procesów (wizualizacja graficzna). Mapa procesów pokazuje procesy na najwyższym poziomie ogólności, przedstawia, jakie procesy występują w wyznaczonym obszarze działalności oraz zależności pomiędzy nimi (np. które procesy są nadrzędne względem innych procesów).
Cele identyfikacji procesów biznesowych* -Zwiększenie efektywności działań według kryterium wartości dodanej -Strukturalizacja działań (zdefiniowanie czynności, decyzji, dokumentacji) -Opis przebiegu procesu w organizacji w układzie dynamicznym (czas, jakość, koszty) -Opis przebiegu procesu w organizacji w układzie przestrzennym (jednostki organizacyjne) -Wprowadzenie zasady wewnętrznego urynkowienia Słowa kluczowe:mapa procesów, Identyfikacja procesów
(cytat, str. 39) Mapa procesów biznesowych - tworzy się ją dla procesów elementarnych i składa się ona z kroków procesu ułożonych w pewne sekwencje. Wyróżniamy dwa typy takich map: mapa procesów "jest" oraz mapa procesów "powinno być"