Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
Wyszukiwarka pełnotekstowa (kliknij)
Cytaty i parafrazy dla: portfel produkt��w (0 - 9 z 9)
(cytat, str. 103) Ogół produktów, które ma w danym czasie do zaoferowania przedsiębiorstwo, nazywa się portfelem. Jego struktura zmienia się w czasie i jest warunkowana wieloma czynnikami. Podejście marketingowe oznacza, że dokonuje się świadomego zarządzania portfelem produktów, ich wspierania, a także eliminowania z rynku.
(cytat, str. 111) Metody analiz portfelowych pozwalają na właściwe zarządzanie asortymentem produktów w przedsiębiorstwie w danym czasie oraz w przyszłości. Do najczęściej wykorzystywanych metod analizy zalicza się: - macierz BCG, - macierz McKinseya, - macierz Ansoffa.
(cytat, str. 109) Metody portfelowe ukazują w sposób graficzny pozycje konkurencyjne wszystkich elementów tworzących portfel przedsiębiorstwa. Dzięki temu możliwe jest określenie słabych i silnych stron całego portfela w jednolity sposób.
(cytat, str. 138) W analizie portfela firmy zdywersyfikowanej chodzi przede wszystkim o wskazanie tzw. portfela zrównoważonego. Portfel produktów tworzy się, biorąc pod uwagę analizę ich dynamiki i zdolności do generowania dodatniego cash flow.
(cytat, str. 220) Portfel produktowy utworzony na podstawie tej samej technologii i sprzedawany na pokrewnych rynkach byłby narażony na większe ryzyko niż portfel zdywersyfikowany.
(cytat, str. 231) Decyzje kształtowania portfela produktowego muszą uwzględniać wzajemne powiązania między produktami, nawet wytwarzanymi według różnych technologii. Dlatego indywidualny poziom dochodu z produkcji każdego elementu portfela będzie zależeć od kwot zainwestowanych w produkcję innych. Jeżeli relacja ta jest dodatnia, przedsiębiorstwo wytwarza produkty komplementarne, gdy jest ujemna, wówczas substytuty.
(cytat, str. 239) Optymalna decyzja kształtowania portfela polega na wyborze takich inwestycji, które przy określonym poziomie ryzyka będą maksymalizować wartość teraźniejszą dochodu ().
(cytat, str. 236) W odniesieniu do strategii firmy portfolio oznacza zestaw(portfel) produktów(usług) o pewnych cechach, które firma realizuje w określonej proporcji lub realizować zamierza.
Słowa kluczowe:portfel produktów Komentarze i źródła pierwotne: M. Zairi, Business Process Management: A Bounderyless to Modern Competitiveness, "Business Process Management Journal", 1997, vol. 3, no.1, s.64