Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
Andrzej Balicki,
Analiza rynku. ,
Wydawnictwo Wyższej Szkoły Zarządzania w Gdańsku, Gdańsk 2002, ISBN: 83-913162-1-1 (34+0)
(cytat, str. 93) () zasoby oraz stopa deprecjacji poszczególnych dóbr pojawiają się jako czynnik kształtujący aktualny i przyszły popyt na dobra trwałe, obok takich czynników, jak: wielkość dochodów i innych zasobów (np. oszczędności), rozmiary gospodarstwa domowego (), wiek głowy rodziny, miejsce zamieszkania.
(cytat, str. 254 - 255) Wycena zasobów stwarza wiele poważnych problemów związanych z: - opracowaniem dla instytucji jednolitej metody wyceny zasobów, które z natury są bardzo różnorodne i najczęściej niemożliwe do przedstawienia w postaci kwot pienieżnych, -uwzględnieniem efektów propagacji i kumulacji wartości cząstkowych w modelu, -uwzglęðnieniem efektu obniżania się wartości na skutek powielarności zasobu lub łatwości jego odtworzenia, - wyrażeniem skomplikowanych i nie w pełni poznanych zależności między zasobami.
Wartość zasobu zależy od: - kosztów nabycia i utrzymania zasobu, - potencjalnych szkód dla zadań biznesowych na skutek utraty wartości wyrażonych przez atrybuty zasobu.
(cytat, str. 14) Przy operatywnym planowaniu, kontroli i kierowaniu punktem wyjścia są istniejące możliwości (zasoby). Zaliczamy do nich istniejący program produkcji i sprzedaży, wyposażenie przedsiębiorstwa w maszyny, aktualne kwalifikacja pracowników i będący w dyspozycji kapitał finansowy.
(cytat, str. 14) Controlling operatywny zajmuje się procesami jednego roku gospodarczego i wobec tego za punkt wyjścia przyjmuje się istniejące zasoby.
(cytat, str. 66) Strategia informuje, w jaką działalność się angażować, jak korzystać z możliwości twórczej współpracy (synergii) pomiędzy różnymi jednostkami i w jaki sposób rozdysponować wśród nich zasoby.
(cytat, str. 68) Znajomość celu, do którego dąży firma, i określenie kierunku, w którym będzie zmierzało wykorzystania zasobów posiadanych przez organizacje, jest konieczne do tego, aby poszczególne jednostki nie podejmowały decyzji sprzecznych z interesem całej organizacji.
(cytat, str. 74) Celem budżetowania jest zapewnienie efektywnego zagospodarowania z reguły ograniczonych zasobów, jakimi dysonuje przedsiębiorstwo, przez ukierunkowanie decydentów na ustalone cele i zobowiązane ich do odpowiedzialności za uzyskane wyniki.
(cytat, str. 106) Na niewłaściwą realizacje planu składają się: nie dążenie do ustalonego celu, nie wykorzystanie planowanych zasobów bądź nie wykonanie ustalonych działań.
(cytat, str. 87) Gdy kompetencje są uwięzione, ludzie, którzy je posiadają, nie są przypisywanie do ekscytujacych zadąń i możłiwości, a ich umiejętności zanikają.
(cytat, str. 37) Zasoby są aktywnymi stosowanymi w działaniach i procesach w organizacji. Aktywa takie mogą być zarówno materialne, jak i niematerialne. Można uzyskać je z zewnątrz od dostawców działających na rynkach zasobów lub też można je wygenerować wewnętrznie. Zasoby generowane wewnętrznie są wyjątkowe dla danej organizacji, podczas gdy zasoby uzyskiwane z zewnątrz są dostępne dla danej organizacji.
(cytat, str. 13) Gospodarowanie zasobami środowiska naturalnego jest współcześnie działalnością zorganizowanego społeczeństwa, którego celem jest jak najlepsze zaspokojenie jego wzrastających potrzeb. Jest więc ważnym procesem, wymagającym sprawnego nim zarządzania. Służy temu systematyczne, kompleksowe monitorowanie wszystkich czterech jego segmentów, które umożliwia diagnozowanie zachodzących w środowisku przemian, rozpoznając ich przyczyny i skutki. Stanowi to też podstawę do prognozowania i planowania dalszego rozwoju każdego nowoczesnego społeczeństwa.
(cytat, str. 39) Pojęcia zasoby naturalne i bogactwa naturalne były wcześniej traktowane równoznacznie. Obecnie przyjmuje się, że zasoby naturalne są pojęciem szerszym, które oprócz bogactw naturalnych (powietrza, wody, gleby, flory, fauny i minerałów - wydobywanych spod ziemi) obejmują jeszcze takie elementy, jak: grawitacja, odpływy, przypływy, prądy morskie, wiatry itp. i takie walory środowiska, jak: mikroklimat i krajobraz. Bogactwa naturalne są zasobami wyczerpywalnymi, natomiast siły i walory przyrody traktuje się jako zasoby niewyczerpywalne.
(cytat, str. 7) Projekt- rozdzielenie zasobów w ustalonych ramach czasowych oraz koordynowanie powiązanych wzajemnie zdarzeń w celu osiągnięcia wyznaczonego celu, przy jednoczesnym podejmowaniu zarówno przewidywalnych, jak i zupełnie nowych wyzwań.
Słowa kluczowe:projekt, zdarzenie, zasoby Komentarze i źródła pierwotne: American Marketingg Association 1985, na podstawie: Ch. Hacley, Marketing. A Critical Introduction Sage Publications, London 2009, str. 32.
(cytat, str. 65) Czynniki lokalizacyjne, zgodnie z teorią lokalizacji, możemy podzielić na trzy grupy: zasoby naturalne, zasoby ludzkie oraz zasoby materialne. Dodatkowo można wyodrębnić grupę czynników, które nie przyjmują postaci materialnej, ale w istotny sposób wpływają na podejmowanie decyzji inwestycyjnych. Są to: popyt i rynek zbytu, możliwości kooperacyjne oraz aktywność władz samorządowych w budowaniu środowiska proinwestycyjnego.
(cytat, str. 82) Dostarczane przez przyrode zasoby naturalne, takie jak ziemia, wody, złoża minerałów, stanowią nakłady, które są zużywane w procesie produkcji dóbr i usług.
(cytat, str. 207) Przez zasoby marketingowe zdaniem autorki należy rozumieć wszystkie materialne i niematerialne wytwory firmy służące zdobyciu przez nią trwałej pozycji rynkowej, wywołaniu satysfakcji u nabywców oraz wzbudzeniu ich lojalności.
(cytat, str. 209 - 210) Na podstawie dotychczasowych rozważań, zwłaszcza zaś dysfunkcji zidentyfikowanych przez autorkę podczas badań pierwotnych, można powiedzieć, że do najważniejszych zasobów marketingowych firmy należą: 1)umiejętność rozpoznania potrzeb nabywców, 2)umiejętność szybkiego i poprawnego diagnozowania zachodzących w nich zmian oraz ich przyczyn, 3)umiejętność identyfikowania warunków panujących w firmie oraz w jej bliższym i dalszym otoczeniu marketingowym, 4)umiejętność ich szczegółowego analizowania, 5)umiejętność wnioskowania, 6)umiejętność właściwego wykorzystania wyciągnietych wniosków w procesie decyzyjnym, 7)umiejętnosć przewidywania przeobrażeń rynkowych mogących zaistnieć w przyszłości, 8)umiejętność odpowiednio szybkiego reagowania na zidentyfikowane zmiany i ich wyprzedzania.