Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
(cytat, str. 90) Promocja, czwarte narzędzie marketing mix,obejmuje różne rodzaje czynności, jakie podejmuje przedsiębiorstwo aby poinformować o cechach merytorycznych produktu i przekonać docelowych nabywców, aby go kupili.
(cytat, str. 245) Marketing-mix obejmuje zbiór środków, którymi przedsiębiorstwo lub inna instytucja może równocześnie oddziaływać na rynek docelowy. Do podstawowych elementów marketingu-mix należy zaliczyć: produkt stanowiący przedmiot sprzedaży: promocję tego produktu na rynku docelowym, a w szczególności wszystkie sposoby aktywizacji sprzedaży, ceny i marże oraz kontakty z pośrednimi lub finalnymi odbiorcami (kanały rynku).
Słowa kluczowe:marketing-mix Komentarze i źródła pierwotne: Wiktor J.W., Promocja. System komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2001, s. 40.
(cytat, str. 90) Podstawowym narzędziem marketing mix jest produkt, który stanowi faktyczną ofertę rynkową przedsiębiorstwa, obejmującą jakość, wzór, parametry techniczne, markę (nazwę handlową) i opakowanie.
(cytat, str. 90) Dystrybucja jest kolejnym kluczowym narzędziem marketing mix. Obejmuje ona rożne rodzaje czynności, jakie przedsiębiorstwo podejmuje, aby uczynić produkt łatwo dostępnym dla klientów.
(parafraza, str. 17) Klasyczna koncepcja miksu marketingowego sformuowana jako koncepcja 4P, rozpisywana jest na następujące elementu: - produkt (product), - dystrybucja (place), - cena (price), - promocja (promotion). Wraz z rozwojem usług dopisano trzy kolejne obszary, wzbogacając miks marketingowy do siedmiu elementów: - pracownicy (people), - proces świadczenia usług (proces), - świadectwo materialne (phisical evidence).
(cytat, str. 171) Marketing zindywidualizowany oznacza różne traktowanie różnych klientów. To, co go wyróżnia, to dążenie do osiągnięcia wysokiego stopnia personalizacji wszystkich instrumentów marketingu-mix. Przedsiębiorstwo może stosować marketing one-to-one, gdy spełnia następujące warunki: dysponuje bazą danych klientów (na bieżąco uzupełnianą i modyfikowaną), jest zdolne do całkowicie zindywidualizowanej komunikacji klientem, ma możliwość dostosowania produktu bądź usługi do potrzeb każdego z nabywców (w sposób rzeczywisty lub pozorny).
(cytat, str. 152) 'Marketing-mix, to:" wewnętrznie zintegrowana struktura marketingu, za pomocą, której następuje oddziaływanie przedsiębiorstwa na zjawiska rynkowe."'
(cytat, str. 153) "W procesie poszukiwania i wyboru wariantowych koncepcji marketingu-mix należy uwzględniać: - Wszystkie instrumenty i działania, które mogą być wykorzystane przy kształtowaniu struktury marketingu. - Intensywność oddziaływania na zjawiska rynkowe, towarzyszącą poszczególnym instrumentom i działaniom. - Znaczenie (udział)poszczególnych instrumentów i działań w osiąganiu założonych celów."
(cytat, str. 154) "Marketing-mix, rozumiany jako zestaw wzajemnie powiązanych instrumentów oddziaływania na rynek, uzyskuje w technologii informacyjnej istotne wsparcie. Projektując instrumenty marketingu-mix niezbędne jest włączenie w proces projektowania elementów technologii informacyjnej. Sprawność marketingu uzależniona jest od sprawności systemu informacyjnego. Sprawnie działający system informacyjny podmiotu podnosi konkurencyjność podmiotu i zwiększa jej szanse na powodzenie rynkowe."
(cytat, str. 10) "Narzędzia realizacji strategii marketingowej na rynkach międzynarodowych zarówno w fazie wejścia przedsiębiorstwa na rynek zagraniczny, jak i w procesie jego obsługi tworzą klasyczną kompozycję marketingu-mix, ujętą przez E.J. McCarthy'ego w postaci 4P: produktu(rozdział 6), cen(rozdział 7),dystrybucji(rozdział 8) i promocji/komunikacji marketingowej(rozdział 9)"
(cytat, str. 100) Specjaliści ds. marketingu na rynku dóbr konsumpcyjnych na ogół kładą większy nacisk na reklamę niż na sprzedaż indywidualną, podczas gdy specjaliści ds. marketingu na rynku instytucjonalnym postępują odwrotnie.
(cytat, str. 67) Marketing mix jest zespołem zintegrowanych elementów, za pośrednictwem których przedsiębiorstwo oddziałuje na procesy rynkowe. Elementy te są nazywane zmiennymi decyzyjnymi, ponieważ przedsiębiorstwo może je odmiennie kształtować w zależności od sytuacji rynkowej i innych okoliczności.
(cytat, str. 67) W ujęciu klasycznym, wykreowanym na bazie ogólnej teorii marketingu wyodrębnia się cztery podstawowe elementy marketingu mix, tworzące tzw. kompozycję 4P1: - produkt, - cenę, - dystrybucję, - promocję.
(cytat, str. 68) Tak zwana koncepcja marketingu mix 5P stanowi o specyfice marketingu usług, a w jej skład wchodzą: - produkt-usługa, - cena usługi, - dystrybucja usług, - promocja usług, - personel.
(cytat, str. 69) Zgodnie z nowymi podejściami do marketingu mix proponuje się uzupełniać lub nawet zastąpić dotychczasową strukturę 4-, 5- czy 7-elementową nowym rozwiązaniem, tj. koncepcją skierowaną bezpośrednio na konsumenta. Podstawowymi elementami tej koncepcji, zwanej 4C, są: - wartość dla klienta, - koszt, - wygoda nabycia, - komunikacja, dialog z klientem.
(cytat, str. 36) Cztery podstawowe instrumenty marketingowe: produkt, cena, dystrybucja i promocja, nazywane w skrócie od ich angielskich odpowiedników 4P (product, price, place i promotion). Produkt, czyli przedmiot sprzedaży, należy rozpatrywać nie tylko w kontekście cech fizycznych, lecz także na tle oferty konkurencji. Cena wyraża nie tylko rzeczywisty koszt zakupu produktu, lecz także jest punktem odniesienia do promocji itp. Dystrybucja jest to, ogólnie mówiąc, sposób rozmieszczania produktu na rynku. Jej istotą jest dostarczenie potencjalnym nabywcom produktów lub informacji o nich. Promocja obejmuje działania, które mają na celu informowanie o zaletach produktu w zamiarze skłonienia klientów do zakupu.
(cytat, str. 155) Kompozycja instrumentów oddziaływania na rynek, zmiennych decydujących o osiągnięciu zamierzonych celów ekonomicznych poprzez zaspokojenie potrzeb klientów, nosi nazwę marketing-mix. Koncepcja 4P uwzględnia produkt, cenę, promocję i dystrybucję.
(cytat, str. 55) Mieszanka marketingowa to proces definiowania produktu, opakowania, promocji, ceny oraz systemu dystrybucji. Fachowo nazywa się to mieszanką 5P, bo po angielsku znaczy to: PRODUCT(produkt), PACKAGING(opakowanie), PRICING(decyzje cenowe), PLACING PRODUCTS(umieszczanie produktów w kanale dystrybucji), PROMOTION(promocja).