Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
Wyszukiwarka pełnotekstowa (kliknij)
Cytaty i parafrazy dla: negocjacje zakupu (0 - 4 z 4)
(cytat, str. 41) Kupowanie zawsze wiąże się z ryzykiem. Istnieje ryzyko spadku tempa produkcji zakłady, który sprzedaje urządzenie. Istnieje ryzyko, że producent nie dostarczy zamówienia na umówiony termin. Istnieje ryzyko , że urządzenie nie będzie działało, albo zepsuje się po krótkim czasie użytkowania. Istnieje ryzyko tego, że producent nie zechce zapewnić serwisu urządzenia. Istnieje ryzyko źle zawartej umowy. Zadaniem sprzedającego jest udowodnić klientowi, że podjęcie transakcji właśnie z jego firmą pociąga za sobą najmniejsze ryzyko - a zarazem, co należy czynić bardzo taktownie, danie klientowi do zrozumienia ogromu ryzyka, jakie wiąże się ze współpracą z konkurencją. Zdarza się, że sprzedający musi uwzględnić w swojej argumentacji ryzyko fikcyjne, które istnieje tylko w wyobraźni nabywcy. Niemniej, dla nabywcy wyimaginowane ryzyko to też ryzyko - a sprzedający musi rozwiać jego nieuzasadnione obawy.
(parafraza, str. 100 - 103) "Śmieszny pieniądz" to kart kredytowe i czeki. Kiedy płacimy gotówką, liczymy pieniądze ostrożnie. Kiedy używamy kart kredytowej lub posługujemy się czekiem, działamy rozrzutnie i nie oglądamy się na ceny. Podobnie sytuacja wygląda w negocjacjach z tym, że role "śmiesznego pieniądza" będą tam pełnić np. darmowe przeszkolenie personelu, darmowa obsługa, darmowy transport, przedłużenie spłaty terminu itp. Innymi słowy, usługi dodatkowe, nad których cenami nie skupiamy większej uwagi podczas negocjacji. "Śmieszne pieniądze" maja jednak to do siebie, że trzeba je bardzo starannie przeliczać (np. na dolary, czy też inną twardą walutę) i bardzo starannie na ich temat negocjować. Jeżeli zamierzamy iść na ustępstwa w kwestii "śmiesznego pieniądza", z góry powinniśmy zaplanować sobie strategię. Przygotować rodzaje przeliczników, które możemy zastosować względem klienta, ale w taki sposób, aby poczuł się maksymalnie usatysfakcjonowany.
(parafraza, str. 183 - 185) Osiem podstawowych zasad dotyczących negocjacji zakupu: - opanować kilka zasad analizy transakcyjnej i programowania neuro- lingwistycznego, aby poznać samego siebie, - poznać sprzedawcę, naszego partner negocjacji, - dobrze poznać potrzeby swojego przedsiębiorstwa, - dobrze poznać przedsiębiorstwo swoje i sprzedawcy, - przygotować dyskusję za sprzedawcą, - dokładnie określić zachowanie w stosunku do sprzedawcy- negocjatora, - umieć kierować rozmową, - umieć zakończyć rozmowę.
(cytat, str. 50) Kiedy celem umowy jest zakup, wymiana lub wytworzenie wartości ekonomicznej, musi być ona skonstruowana tak, żeby po osiągnięciu porozumienia faktycznie można wytworzyć wartość. To, jak obszerna i szczegółowa musi być umowa, zależy od rodzaju transakcji, natury (przyszłych i przeszłych) relacji obu stron oraz tego, jak blisko muszą one współpracować, aby osiągnąć cel umowy. Nie zapominajmy jednak, że taktyki negocjacyjne, które zakładają, że transakcje wykonano w momencie jej podpisania, zazwyczaj nie sprawdzają się podczas realizacji - w momencie, gdy chcesz żeby druga strona zrobiła (albo się od czegoś powstrzymała), a nie zostało to wymienione w kontrakcie.