Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
Wyszukiwarka pełnotekstowa (kliknij)
Cytaty i parafrazy dla: modelowanie system��w informacyjnych (0 - 3 z 3)
(cytat, str. 106) Modelowanie systemów informacyjnych ma na celu minimalizację luki pomiędzy opisem rzeczywistości gospodarczej występującej w danej organizacji a realizacją systemu informatycznego wspomagającego funkcjonowanie tej rzeczywistości.
Słowa kluczowe:modelowanie systemów informacyjnych Komentarze i źródła pierwotne: Dalej 1 strona opisu wątpliwości dotyczących wymienionych założeń.
(parafraza, str. 140 - 146) Modelowanie punktowe oparte jest na uproszczonych wymaganiach dla modeli wymiarowych. Jest to kompletna metoda umożliwiająca ludziom niezwiązanym z techniką tworzenia własnych modeli pojęciowych , które będą odzwierciedlać ich indywidualne postrzeganie własnych przedsiębiorstw w pojęciach wymiarów. Dostarczają ona także strukturalizowanego sposobu konstruowania modelu logicznego(obecnie relacyjnego) na podstawie modelu pojęciowego. Występują trzy podstawowe składniki modelu punktowego: Punkt- reprezentuje fakty. Do faktów stosowana jest nazwa obszaru tematycznego w modelu wymiarowym, Nazwy wskaźników- każdy z wymiarów jest pokazany na modelu i ma nadaną nazwę, Łączniki- łączniki są umieszczone między faktami a wymiarami w celu pokazania wymiarów pierwszego poziomu. Podobnie, łączniki są umieszczone między wymiarami a grupowaniami w celu pokazania hierarchicznej struktury. Użycie modelu punktowego pozwala na wyrażenie „łagodniejszych” wymagań biznesowych nakreślonych w postaci celów biznesowych lub kluczowych wskaźników wydajności, za pomocą terminologii informacyjnej. Dzięki czemu możemy zaprojektować HD tak, aby dostarczała użytkownikom dokładnie tego czego potrzebują.
(cytat, str. 206) Modelowanie procesów nie pozwala bezpośrednio znaleźć rozwiązania optymalnego zadania, ale znacznie ułatwia podejmowanie właściwych decyzji, gdyż pozwala odpowiedzieć na pytania: - ile czasu zajmują poszczególne etapy procesu, - jaki powinien być harmonogram wykonania poszczególnych czynności, gdzie znajdują "wąskie gardła", - jakie są niezbędne dane (wejścia) i wyniki (wyjścia) czynności, - jaka jest dostępność i wykorzystanie zasobów, tj. ludzi, maszyn i urządzeń, - jaki jest koszt przetwarzania jednej transakcji. Dzięki temu projekt może: - znaleźć, co da się ulepszyć w organizacji pracy, - znaleźć błędy, zanim pojawią się one naprawdę, - obliczyć i prześledzić statystki dotyczące czasu pracy, kosztów, wykorzystania zasobów.