Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
(cytat, str. 77) Wartościowanie stanowisk pracy, postrzegane niegdyś jedynie jako proces wspomagający sprawiedliwy podział płac w firmie, jest w rzeczywistości jednym z kluczowych zagadnień zarządzania zasobami ludzkimi każdego przedsiębiorstwa. Celem tego procesu jest ocena relatywnego znaczenia poszczególnych stanowisk w firmie. Oceny dokonuje się na podstawie starannie wybranych metod, a jej ,, namacalnym'' efektem jest przejrzysta, uporządkowana według znaczenia dla realizacji celów strategicznych organizacji, struktura stanowisk firmy.
(cytat, str. 107) Główny cel stanowiska powinien być ujęty w krótkie, jedno-, dwuzdaniowe przedstawienie powodów utworzenia stanowiska W uproszczeniu można powiedzieć,że sformułowanie głównego celu stanowiska to odpowiedź na pytanie : W jaki sposób utworzenie stanowiska przyczynia się do realizacji celów wyznaczonych firmie przez jej misję i strategię działania?
(cytat, str. 335) "Aby zwiększyć przewidywalność swoich wewnętrznych operacji, organizacje uznają za coraz pilniejszą konieczność dokładne określanie cech różnego rodzaju prac i kwalifikacji niezbędnych do ich wykonywania, tworząc dla różnych grup ludzi odmienne wzorce stanowisk pracy".
(cytat, str. 44) POZIOM III - STANOWISKA PRACY ... Do zmiennych wpływających na efektywność na poziomie stanowiska pracy należą: metody rekrutacji i awansowania, zakresy zadań i obowiązków, stosowane standardy pracy,przekazywane informacje zwrotne, nagrody i szkolenia.
(cytat, str. 99) Jeśli stanowiska pracy nie są zaprojektowane tak, aby wspierać realizację poszczególnych czynności w procesie oraz jeśli całe otoczenie stanowiska nie będzie pozwalało pracownikom na maksymalną poprawę efektywności i wydajności procesu, to nie można liczyć na zrealizowanie celów organizacji i procesów.
(cytat, str. 200) Podczas wprowadzania na stanowisko pracy można stosować następujące metody: 1) coaching, oznaczający pomoc doświadczonego współpracownika (tzw. opiekuna), 2) szkolenia na stanowisku pracy, 3) doradztwo dla nowo przyjętych.
(cytat, str. 34) W sytuacji gdy wymagania w związku z wykonywanym zajęciem łatwo jest przewidzieć i dokładnie określić, a każdy może zdobyć i rozwinąć umiejętności, dzięki którym spełni pożądany standard, dopasowanie osoby do stanowiska pracy nie stwarza szczególnych problemów. Z jednym zastrzeżeniem: jest to scenariusz, który rzadko znajduje realne potwierdzenie, a najrzadziej wśród kadry kierowniczej.
(cytat, str. 41) Termin "rola w zespole" opisuje określone zachowania, osobisty wkład i relacje z innymi osobami w pracy. Ze względów praktycznych należy wyraźnie oddzielić rolę pełnioną w zespole od funkcji, jaka została wyznaczona pracownikowi. Ta ostatnia odnosi się do umiejętności technicznych i wiedzy operacyjnej, którą musi posiadać osoba znajdująca się na danym stanowisku.
(cytat, str. 181) Konstrukcja wielowymiarowej skali funkcjonowania pracownika na stanowisku pracy ma następujące etapy: - generowanie kryteriów-wymiarów oceny; - ustalenie listy wymiarów oraz ich operacjonalizacja; - ustalenie grup osób kompetentnych w ocenie ważności wymiarów dla danego stanowiska pracy; - przeprowadzenie oceny w grupach kompetentnych; - skalowanie wielowymiarowe wag w poszczególnych grupach; - etap analityczny; - synteza skalowania wielowymiarowego wag; - wielowymiarowa ocena funkcjonowania pracownika: wynik profilowy i globalny.
(cytat, str. 81) W projektowaniu stanowisk pracy ważne znaczenie ma prawidłowe rozmieszczenie w przestrzeni wszystkich punktów, które człowiek musi dostrzec (wskaźniki) i na które musi oddziaływać (przyrządy sterownicze). Rozmieszczenie tych przyrządów powinno być takie, aby pracownik mógł dokonywać zmian w działaniu obsługiwanego urządzenia w sposób bezpieczny i niewymagający nadmiernego wysiłku.
(cytat, str. 120) Stanowiska robocze mogą tworzyć linię prostą, układ kołowy, zygzakowaty itp. Rozmieszczenie stanowisk roboczych zależy od kształtu dysponowanej powierzchni, od rodzaju urządzeń transportu międzystanowiskowego, wymogów organizacji procesu produkcyjnego, układu dróg transportowych, układu źródeł zasilania w energię itp.
Słowa kluczowe:stanowisko pracy Komentarze i źródła pierwotne: Za:P.R. Varadarajan, A. Menon, Cause- Related Marketing: A Coalignement of Marketing Strategy and Corporate Philantropy, Journal of Marketing 1988, vol. 52, nr 3.
(cytat, str. 94) Stanowisko pracy jest wydzielone i obejmuje następujące elementy: - cel, który realizuje się na danym stanowisku - wyjścia (realizowana praca na danym stanowisku) - wejścia (informacje, materiały itp.) - otoczenie (warunki społeczne, organizacyjno-techniczne itp.) - wyposażenie (w tym rozplanowanie i sposoby wykorzystania) - czynnik ludzki i stawiane mu wymagania.
(cytat, str. 49 - 50) Zmieniające się wymogi stanowisk pracy wobec pracowników powodują potrzebę rozwijania określonych elementów ich potencjału pracy.
(cytat, str. 186) Rozplanowanie stanowisk pracy 1. Przygotować model(e). 2. Przeanalizować kolejność operacji lub czynności. 3. Wybrać operacje lub czynności o "kluczowym" znaczeniu. 4. Rozmieścić miejsca wykonywania tych operacji lub czynności. 5. Rozmieścić główne przejścia. 6. Rozmieścić pozostałe miejsca pracy. 7. Rozmieścić przejścia pomocnicze. 8. Rozplanować pojedyncze miejsca pracy. 9. Rozmieścić pomocnicze składniki wyposażenia. 10. Ocenić zgodność planu z kryteriami dobrego rozmieszczenia. 11. Dokonać przeglądu terenu w celu zweryfikowania planu. 12. Skonfrontować ze strategią funkcjonowania organizacji.