Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
Wyszukiwarka pełnotekstowa (kliknij)
Cytaty i parafrazy dla: modelowanie proces��w (0 - 7 z 7)
(cytat, str. 35) Modelowanie procesów jest bardzo istotnym elementem w projektach budowania organizacji zorientowanej na procesy, pomaga definiować, opisywać, analizować i dokumentować procesy.
(cytat, str. 184) Modelowanie procesów służy różnym celom, które można ująć w dwie grupy: celów związanych z kształtowaniem organizacji i celów związanych z kształtowaniem oprogramowania (systemu) użytkowego.
(parafraza, str. 242 - 243) Narzędzia modelowania procesów - ten typ narzędzi wywodzi się z koncepcji Business Process Modeling i odpowiada na potrzebę graficznej prezentacji procesów biznesowych. Wykorzystuje się je w szczególności w celu: optymalizacji i monitorowania efektywności procesów, planowania struktur organizacyjnych z opisem stanowisk pracy, prowadzenia rachunku kosztów procesów oraz wdrażania norm jakości. Narzędzi te mogą służyć jedynie prostej wizualizacji procesów lub modelowaniu połączonemu z możliwością symulacji procesów. Przykładem narzędzia modelowania procesów jest system zarządzania procesami biznesowymi Adonis, którego teoretyczne podstawy powstały na Uniwersytecie Wiedeńskim. Program Adonis pozwala również na: analizę i symulację ścieżek, analizę nośników kosztów, generowania dokumentacji itp.
Słowa kluczowe:modelowanie procesów Komentarze i źródła pierwotne: Więcej informacji na str.225-230
(cytat, str. 83) Modelowanie procesów jest sposobem określenia architektury poszczególnych procesów, niezbędnych przedsiębiorstwu do realizacji jego celów. Dostarcza odpowiedzi na pytanie, jak powinny wyglądać procesy, aby cele całej firmy i klientów, poprzez cele procesu, mogły być jak najlepiej zrealizowane*.
(cytat, str. 101 - 108) Modelowanie procesów ma na celu odwzorowanie, za pomocą przyjętych symboli, procesów zachodzących w przedsiębiorstwie, w celu ich udokumentowania lun analizy pod określonym kątem.
Modelowanie procesów biznesowych ma za zadanie dostarczyć odpowiedzi na następujące pytania: -Jak działa nasza organizacja? -Jakie procesy są realizowane przez naszą firmę? -Czy realizowane procesy są wystarczająco efektywne i wydajne? -Czy możliwe jest usprawnienie realizowanych procesów? -Czy procesy realizowane przez naszą firmę są zgodne z założeniami strategicznymi? Głównym celem modelowania jest zrozumienie, w jaki sposób funkcjonuje przedsiębiorstwo, a także przeanalizowanie jego działania oraz zaproponowanie możliwych rozwiązań.
Odpowiednie modelowanie oznacza, że procesy: -mają zminimalizowaną liczbę wąskich gardeł, -są zoptymalizowane pod kątem kosztów transportu, przechowywania, tak aby czas wykonywania oraz zasoby systemowe były przewidywalne i możliwe do oceny w perspektywie czasu, -wykorzystują w pełni zalety i możliwości rozwiązań technologicznych, dostępnych w przedsiębiorstwie; odpowiadają na potrzeby klienta, -zawierają obsługę wyjątków i sytuacji niestandardowych, -wspierają procesowe podejście do organizacji, co oznacza, że nie trzymają się ściśle podziałów organizacyjnych, a raczej traktują przedsiębiorstwo jak zachodzące na siebie podprocesy.
(cytat, str. 206) Modelowanie procesów nie pozwala bezpośrednio znaleźć rozwiązania optymalnego zadania, ale znacznie ułatwia podejmowanie właściwych decyzji, gdyż pozwala odpowiedzieć na pytania: - ile czasu zajmują poszczególne etapy procesu, - jaki powinien być harmonogram wykonania poszczególnych czynności, gdzie znajdują "wąskie gardła", - jakie są niezbędne dane (wejścia) i wyniki (wyjścia) czynności, - jaka jest dostępność i wykorzystanie zasobów, tj. ludzi, maszyn i urządzeń, - jaki jest koszt przetwarzania jednej transakcji. Dzięki temu projekt może: - znaleźć, co da się ulepszyć w organizacji pracy, - znaleźć błędy, zanim pojawią się one naprawdę, - obliczyć i prześledzić statystki dotyczące czasu pracy, kosztów, wykorzystania zasobów.