Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
(cytat, str. 28) Cykl życia produktu to etapy, przez jakie przechodzi produkt od momentu jego zaprojektowania i wprowadzenia na rynek, przez okres zainteresowania nim klientów, aż do nasycenia rynku i konieczności zaprzestania jego produkcji.
Słowa kluczowe:cykl życia produktu Komentarze i źródła pierwotne: P. Blaik, Logistyka, Koncepcja zintegrowanego zarządzania przedsiębiorstwem, PWE, Warszawa 1999, s. 153.
(cytat, str. 117 - 118) Cykl życia produktu obrazuje zjawisko stopniowego nabywania i utraty zdolności produktu do zaspokajania potrzeb konsumenta, a także proces ponoszenia kosztów związanych z innowacjami produktowymi, ich opracowaniem, wprowadzeniem na rynek i podtrzymywaniem ich obecności na rynku. Cykl życia produktu obejmuje następujące fazy: Faza I - wprowadzenie wyrobu na rynek. Faza II - wzrost sprzedaży produktu. Faza III - dojrzałość i nasycenie rynku. Faza IV - spadek sprzedaży produktu i schodzenie z rynku.
Słowa kluczowe:cykl życia produktu Komentarze i źródła pierwotne: Nieco szerzej w książce.
(cytat, str. 219) Cykl życia produktu obejmuje okres od chwili wejścia produktu na rynek do chwili jego wycofania się z rynku. Długość tego cyklu jest bardzo różna dla rozmaitych produktów i zależy od rodzaju produktu, jego przeznaczenia, oddziaływania konkurencji, podatności na zmiany związane z modą i sezonowością, możliwości wprowadzenia zmian w produkcie i opakowaniu, postępu technicznego itp.
(parafraza, str. 140) Analiza cyklu życia produktu umożliwia nam zrozumienie dynamiki rynku, określenie jaki wpływ ma produkt na rentowność firmy, a także pozwala na zastosowanie odpowiednich elementów marketingowych, które są charakterystyczne dla danej fazy.
Słowa kluczowe:cykl życia produktu Komentarze i źródła pierwotne: Wiesława Gryncewicz, Artur Rot
(cytat, str. 132) To co łączy cykl życia produktu, organizacji z ewolucyjnym rozwojem gospodarczym i społecznym, to gwałtowna dynamika przemian, jaka dokonuje się w ostatnich dziesięcioleciach.
(parafraza, str. 25) Cykl życia projektu zgodny z PCM składa się z poniższych faz: -programowanie -identyfikacja -opracowanie -finansowanie -wdrażanie -ewaluacja i audyt
(parafraza, str. 45) Jeśli poszukujemy produktu w najniższej cenie to powinniśmy wybrać taki produkt, który jest w końcowej fazie cyklu życia produktu.
Słowa kluczowe:cykl życia produktu, cena, produkt Komentarze i źródła pierwotne: Powyższe zależności procentowe przedstawiono na rysunku (rys. 1 Podział na uczciwych i nieuczciwych pracowników wg Comera, 1987
(cytat, str. 76) Wyróżniamy cztery podstawowe fazy składające się na cykl życia produktu: I. Wprowadzania produktu na rynek - produkt jest "znakiem zapytania"; II. Wzrostu sprzedaży - produkt staje się "gwiazdą"; III.Dojrzałości i nasycenia rynku - produkt jest "dojną krową"; IV. Spadku sprzedaży - produkt staje się "kulą u nogi"
(cytat, str. 329) Istnienie cyklu życia oznacza, że: - produkty mają ograniczoną długość życia. - sprzedaż produktu przechodzi przez odrębne fazy, przy czym każda stwarza sprzedawcy inne szanse. - w różnych fazach cyklu życia produktu następuje wzrost lub spadek zysku. - w każdej fazie cyklu życia produktu wymagają odmiennej strategii marketingowej, finansowej, produkcyjnej, strategii zakupów i polityki kadrowej.
(cytat, str. 247 - 248) Cykl życia produktu jest to okres, w którym produkt znajduje na rynku nabywców. W okresie tym można wyraźnie wyodrębnić różne stadia sprzedaży tego produktu. Pierwsza faza obejmuje okres wprowadzania produktu na rynek. Popyt wzrasta bardzo powoli i wymaga zazwyczaj silnego pobudzania przez odpowiednią taktykę i strategię przedsiębiorstwa (np. reklama). W drugiej fazie nazywanej fazą wzrostu, sprzedaż produktu szybko wzrasta. Trzecią fazą jest okres dojrzałości produktu. Sprzedaż ma wprawdzie tendencję rosnącą, ale przyrosty ulegają wyraźnemu zmniejszeniu. W fazach czwartej i piątej następuje początkowo powolne, a następnie gwałtowne obniżenie się popytu na dane dobro.
Słowa kluczowe:cykl życia produktu Komentarze i źródła pierwotne: Investors in People, Work-life Balance Model, Investors in People, London 2003.
(parafraza, str. 203) W koncepcji międzynarodowego cyklu życia produktu można wyróżnić trzy fazy: 1. produktu innowacyjnego 2. produktu dojrzałego 3. produktu standaryzowanego.
(cytat, str. 201) Produkty będące przedmiotem wymiany utrzymują się na rynku przez określony krótszy lub dłuższy czas. Przechodzą przy tym pewne fazy, które składają się na cykl życia produktu. Produkty są wprowadzane na rynek, wzrastają i dojrzewają, a następnie są wycofywane z rynku. Cykl życia produktu wyraża zależność między wielkością sprzedaży a długością okresu sprzedaży. Produkty oferowane na rynkach zagranicznych przechodzą przez cykl życia w skali międzynarodowej. W przypadku działania przedsiębiorstwa na kilki rynkach narodowych jego produkty mogą się znajdować w różnych fazach cyklu życia rynkowego, np. telefony komórkowe w USA i Niemczech mogą być w fazie dojrzałości, a w Polsce w fazie wzrostu.
(cytat, str. 203) W koncepcji międzynarodowego cyklu życia produktu można wyróżnić trzy fazy: 1)produktu innowacyjnego 2)produktu dojrzałego 3)produktu standaryzowanego
(cytat, str. 30 - 31) Cykl życia produktu – obejmuje on pięć podstawowych faz: a. Wprowadzenie na rynek – w tej fazie produkt jest nowością budzącą zainteresowanie, które przekształca się w efektywny popyt; oczywiście zdarzają się smutne dla wytwórców przypadki braku takiej reakcji potencjalnych nabywców i „śmierci” produktu niemal natychmiast po jego rynkowym starcie; b. Wzrostu sprzedaży – w tej fazie potencjalni nabywcy przekonują się o zaletach produktu w porównaniu z poprzednimi lub o jego przydatności – jeśli jest to produkt nowy; c. Dojrzałość – w tej fazie popyt na produkt stopniowo osiąga punkt kulminacyjny i skutecznie broni się przed konkurencją; d. Nasycenie – w tej fazie widoczne jest ograniczenie zainteresowania nabywców, część produktów staje się „nie modna” i wyraźnie odczuwa się brak dalszych możliwości wzrostu popytu; e. Spadek popytu – w tej fazie produkt ustępuje nowym ofertom konkurencji lub nawet tego samego producenta i stopniowo jest wycofany z rynku.
(cytat, str. 83) W analizie cyklu życia produktu wyróżnia się zazwyczaj cztery fazy: - wprowadzenia produktu na rynek (faza I), - wzrostu sprzedaży produktu (faza II), - dojrzałości i nasycenia rynku produktem (faza III), - spadku sprzedaży produktu (faza IV).
(cytat, str. 49) Umownie przyjmuje się, że niemal każdy produkt na rynku dojrzewa w pięciu podstawowych fazach: - fazie wprowadzenia na rynek, - fazie wzrostu sprzedaży, - fazie dojrzałości, - fazie nasycenia, - fazie spadku popytu.
(cytat, str. 82) Koncepcja cyklu życia produktu zakłada, że dany produkt przechodzi przez określone stadia cyklu życia na rynku. Najczęściej wyodrębnia się następujące fazy: 1) wprowadzenie na rynek (introduction), 2) stadium wzrostu (growth), 3) stadium dojrzałości (maturity), 4) stadium regresu (decline).
(cytat, str. 77) Cykl życia wyrobu rozpoczyna się ustaleniem założeń nowego produktu wraz z następującą po nich fazą I - prac rozwojowych i przygotowania produkcji. Po tej fazie nakładów pojawią się fazy zwrotu inwestycji: II - wzrostu sprzedaży, III - dojrzałości i IV - schyłku sprzedaży.
(cytat, str. 73) Kierując się zasadą efektywności, przedsiębiorstwo powinno zmierzać do skracania faz wprowadzenia i schyłku życia produktu, a wydłużania faz wzrostu i dojrzałości. Wybór sposobów regulowania cyklu życia produktu zależy od działań stosowanych przez konkurentów.