Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
(cytat, str. 90) Wizerunek (image) firmy jest sposobem postrzegania organizacji przez jej publiczność, jest "subiektywnym wyobrażeniem firmy, które powstaje w umysłach ludzi". Wizerunek przedsiębiorstwa jest zatem składową dwóch czynników: - obiektywnych cech danej organizacji, - postaw, wartości i doświadczeń podmiotów otoczenia postrzegających firmę.
(cytat, str. 325) "Image" oznacza stworzenie zamierzonego wizerunku firmy, który będzie później stopniowo utrwalany w wyobraźni odbiorcy.
Słowa kluczowe:image, wizerunek Komentarze i źródła pierwotne: Rozdział: Systemy zarządzania wiedzą-nowy paradygmat czy wyzwanie? Autorzy: Wiesław M.Grudzewski Irena Hajduk
(parafraza, str. 19) Image przedsiębiorstwa spełnia wobec nabywców kilka funkcji: - Identyfikacyjną - Upraszczającą - Wspomagania decyzji - Minimalizacji ryzyka - Kształtowania lojalności wobec firmy
David Begg,
Makroekonomia. ,
Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 1992, ISBN: 978-83-208-1644-0 (46+0)
(cytat, str. 45) "Łacińskie imago oznacza tyle co wzór, pierwowzór, wizerunek, wyobrażenie, urojenie, marzenie senne, toteż nietrudno wytłumaczyć, dlaczego stosowane w naukach i praktyce ekonomicznej pojęcie image nie było fachowcom dane, lecz zadane. Było to szczególnie potrzebne w public relations, gdzie chodzi przede wszystkim o image całej organizacji".
(cytat, str. 44) "Image to wyobrażenie, jakie jedna lub wiele publiczności ma o osobie, przedsiębiorstwie lub instytucji; nie jest to obraz rzeczywisty, dokładnie i szczegółowo nakreślony, ale raczej mozaika wielu szczegółów, podchwyconych przypadkowo, fragmentarycznie, o nieostrych różnicach".
(cytat, str. 53) " Wizerunek rynkowy firmy, czyli jej image stanowi istotny czynnik wpływający na decyzje wyboru marki przez konsumentów. Dzieje się tak dlatego, że dla konsumentów image to walory dodatkowe, które są trudno wymierne, gdyż w sensie fizycznym są nieuchwytne".
(cytat, str. 42) Wizerunek (image) firmy jest sposobem postrzegania organizacji przez otoczenie, jest swego rodzaju obrazem firmy w świadomości osób, które się z nią stykają.
(cytat, str. 136) Tworzenie lub utrzymanie zaufania inwestorów do firmy wpływa na kształtowanie jej wizerunku. Zadaniem public relations jest budowanie, zwłaszcza w tej grupie, image’u przedsiębiorstwa solidnego, postępującego zgodnie z przesłankami ekonomicznymi i społecznymi, co ma służyć tworzeniu lojalności akcjonariuszy oraz utrzymaniu i podnoszeniu wartości firmy w długim okresie. Taki jest bowiem podstawowy cel funkcjonowania przedsiębiorstw.