Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
Wizerunek firmy w oczach klienta jest tworzony przez handlowców. To od nich w głównej mierze zależy jak klienci będą postrzegać firmę. Co znacznie ważniejsze- handlowcy poszukują klientów dzięki którym generowane są przychody. Bez nich firma generuje wyłącznie koszty.
(Stachowicz-Stanusch A. 2007, s. 73)
Wizerunek rynkowy sprzyja tworzeniu pozytywnej reputacji organizacji. Reputacja jest opłacalna z punktu widzenia przedsiębiorstwa nawet z czysto ekonomicznego powodu.
(Opolski K. (red.) 2002, s. 15)
Reputacja przedsiębiorstwa, silnie wykreowany wizerunek firmowy poprzez markę produktu, działania PR i spójna tożsamość wizualna, pomaga również klientowi w ocenie jakości samego produktu. Jest to szczególnie ważne w przypadku usług, które nie występują w postaci materialnej. Produkt materialny sam w sobie może być wyznacznikiem jakości. Usługa nie.
(Opolski K. (red.) 2002, s. 15)
Można zatem twierdzić, że wizerunek rynkowy-ta osobowość rynkowa instytucji, pozwalająca każdej organizacji stworzyć własny niepowtarzalny styl i tym samym wyróżnić się wśród wszystkich innych podmiotów rynkowych-jest nieodzownym instrumentem jakości.
(Opolski K. (red.) 2002, s. 15)
Wizerunek organizacji jako narzędzie jakości ma trzy podstawowe funkcje: -jest nośnikiem jakości produktu i stanowi czynnik wpływający na decyzje o wyborze oferty przez klientów, -wizerunek rynkowy stanowi dla klientów dodatkową korzyść związaną z zaspokojeniem potrzeby prestiżu, -wizerunek jest podstawowym czynnikiem realizacji strategii dyferencjacji.
(Opolski K. (red.) 2002, s. 15-16)
Teoria krystalizacji kraju pochodzenia. Na temat krystalizacji wizerunku kraju pochodzenia można mówić dopiero wówczas, gdy na rynku jest obecnych kilka marek danego produktu pochodzących z jednego kraju. Sytuacja taka może wystąpić tylko w fazach późnego wzrostu lub dojrzałości cyklu życia wizerunku kraju. W fazie przed wprowadzeniem na rynek, kiedy występuje tylko efekt halo oraz w fazie wprowadzenia na rynek i wczesnego wzrostu, kiedy zazwyczaj jest wprowadzana tylko jedna marka danego produktu, wizerunek kraju jest silnie skrystalizowany. W tym okresie jednak sprzedaż jest na stosunkowo niskim poziomie. Fazy wzrostu i dojrzałości są bardziej istotne ze względu na wzrost sprzedaży i czas obecności marek na rynku. Wtedy bowiem marki pochodzące z tego samego kraju i konkurujące ze sobą, próbują uplasować się w percepcji konsumenta jako samodzielne jednostki.
(Figiel A. 2004, s. 84-85)
Wizerunek marki można zidentyfikować jako zestaw wyobrażeń, które są reakcją konsumentów na markę. Natomiast wizerunek przedsiębiorstwa jest to kompozycja osobowości przedsiębiorstwa, wyrastająca z jego filozofii, strategii, stylu kierowania, reputacji oraz zachowania się pracowników i innych przedstawicieli firmy. Jest to projekcja osobowości firmy, którą ludzie postrzegają, z którą się identyfikują i wobec której wyrażają własne opinie i odczucia.
(Figiel A. 2004, s. 77)
Trzy sposoby postrzegania wizerunku: - wizerunek pożądany - dotyczy on wizerunku zamierzonego i stanowi wynik planowania strategicznego firmy; - wizerunek rozproszony - praktycznie zawsze różni się od pożądanego i obejmuje wizerunek wynikający z wprowadzenia w życie planu strategicznego; - wizerunek zarejestrowany - dotyczy sposobu postrzegania firmy przez konsumentów i osoby niezainteresowane.
(Figiel A. 2004, s. 77)
Twój wizerunek własny oraz sposób postępowania, czyli znane, ale obco brzmiące pojęcie image’u , stanowią czynniki, które w znacznym stopniu wpływają na promowanie twej osoby zarówno w firmie, jak i na propozycję pracy otrzymywane z zewnątrz. () Twój wizerunek własny, styl i zarządzania i sposób, w jaki jesteś postrzegany- oto czynniki mające wpływ na to, jak daleko zajdziesz i czy odniesiesz sukces w pracy. Nasze kariery nie zależą wyłącznie od instytucji, , w której pracujemy, lecz również od naszego postępowania.
(Sampson E. 1996, s. 9)
Bez względu na to, co składa się na wizerunek zawodowy, zawsze będą istniały pewne ograniczenia związane ze specyfiką danego zawodu, codzienna presją oraz z oczekiwaniami i sposobem postrzegania tej profesji.
(Sampson E. 1996, s. 57)
Istnieje sześć oczywistych powodów, dla których wizerunek własny stanowi podstawowe narzędzie w rozwoju kariery: -osobisty styl ma wpływ na osoby podejmujące decyzje dotyczące kariery, - wierzymy w to, co widzimy, - mamy z reguły mało czasu i opieramy się na pierwszym wrażeniu, - każdy dziś pracuje w jakiś sposób w sprzedaży i musimy działać jak ambasadorzy naszych zawodów bądź instytucji, - jak inaczej można dostrzec perłę w morzy identycznych osobników, - dobrze, jest dobrze wyglądać.
(Sampson E. 1996, s. 19)
Charakterystyczne cechy twojego wyglądu oraz temperament są dziedziczone i do pewnego stopnia niezmienne. Sposób, w jaki chodzisz, siadasz czy stoisz, jest wynikiem praktyki, temperamentu i różnych uwarunkowań, ale to jak się ubierasz, jest już wynikiem twojego własnego wyboru. () Nie tylko ubrania składają się na wizerunek. Twój wizerunek to wypracowana mieszanka czynników wewnętrznych i zewnętrznych określających wizerunek własny, wizerunek widziany i wizerunek pożądany.
(Sampson E. 1996, s. 14-15)
" Na drodze do kariery wiele zależeć będzie od tego , jak otoczenie oceni twój wygląd, zachowanie, skuteczność komunikowania się z przełożonymi i współpracownikami. Są to elementy, które można i należy doskonalić. Często zwykła drobnostka, jakiś szczegół może przekreślić wszystko już na poczatku. Jeśli masz jakijkolwiek braki w tym względzie, lecz wykonasz świadomy wysiłek,żeby je usunąć, na pewno osiągniesz spodziewany rezultat i bardzo wzmocnisz swoje szanse na sukces."
(Fritz G. 1997, s. 64)
"Wizerunek jest sprawą bardzo ważną. Żeby był wiarygodny, nie musi być nawet dobry,wystarczy, że będzie prawdziwy. Niestety niewielu ludzi dba o swój wizerunek. Za szczególnie brzydkie cechy uważam chęć przypodobania się wszystkim i przesadną uprzejmość graniczącą ze służalczością. Nikt nie jest przecież w stanie zadowolić wszystkich."
(Fritz G. 1997, s. 63)
"Ubiór jest dla człowieka jednym ze sposobów wyrażenia siebie. Przede wszystkim sygnalizuje pozycję społeczną. Po wyglądzie można rozpoznać , czy mamy do czynienia z poważnych biznesmenem, urzędnikiem na kierowniczym stanowisku, szeregowym pracownikiem przedsiębiorstwa, robotnikiem, intelektualistą czy kontestującym artystą. "
(Fritz G. 1997, s. 64)
"Badania wykazują, że: - decyzja o zatrudnieniu kandydata na pracownika zapada już po 4 minutach pierwszego kontaktu- w 80% zostaje podjęta, zanim kandydat odezwie się po raz pierwszy; - atrakcyjnym ludziom jesteśmy skłonni przypisać bardziej pożądane cechy niż osobom nie tak szczodrze wyposażonym przez naturę; - widząc kogoś po raz pierwszy, już po 10 sekundach wiemy, czy go lubimy, czy nie; - dobry wizerunek ubiegającego się o prac e jest ważniejszy od dyplomu ukończenia uczelni."
(Mruk H. (red.) 2004, s. 301)
Komentarze i źródła pierwotne: Wykorzystanie nowoczesnych technik informacyjnych w doskonaleniu procesów w przedsiębiorstwie- K.Kąpa-Kejna
"Na wizerunek składa się wiele elementów, spośród których najważniejsze to: - umiejętności komunikowania się (werbalnego i niewerbalnego, prezentacje publiczne), - wygląd zewnętrzny (właściwy ubiór, obuwie, dodatki, makijaż, fryzura), - higiena osobista (dbałość o czystość, zadbane paznokcie, zęby, zdrowa cera) - kultura osobista."
(Mruk H. (red.) 2004, s. 302-303)
Komentarze i źródła pierwotne: Zarządzanie informacją w procesach wytwarzania-M.Dudek,Z.Mazur,W.Waszkielewicz
"Image" oznacza stworzenie zamierzonego wizerunku firmy, który będzie później stopniowo utrwalany w wyobraźni odbiorcy.
(Domański T. 1994, s. 325)
Komentarze i źródła pierwotne: Rozdział: Systemy zarządzania wiedzą-nowy paradygmat czy wyzwanie? Autorzy: Wiesław M.Grudzewski Irena Hajduk
Kształtowanie właściwego wizerunku firmy wymaga bowiem nie tyle wysokich nakładów finansowych ile głębokich przemyśleń na temat, jak pragniemy, aby nasza firma była odbierana przez otoczenie.
(Domański T. 1994, s. 360)
Komentarze i źródła pierwotne: Rozdział: Systemy zarządzania wiedzą-nowy paradygmat czy wyzwanie? Autorzy: Wiesław M.Grudzewski Irena Hajduk