Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
(cytat, str. 247) "Na podstawie badań wyłoniliśmy 17 błędów, które polscy szefowie popełniają najczęściej. Dla czytelności podzieliliśmy je na dwie kategorie: -twarde (związane zn decyzjami menedżerskimi i strategią działania firmy -miękkie (związane z kierowaniem ludźmi i kulturą organizacyjną). Uporządkowaliśmynlistę błędów od najczęściej do najrzadziej zauważanych. Błędy najczęstsze odnoszą sie do ponad trzech czwartych badanych szefów. Najrzadsze popełnia kilkanaście procent menedżerów."
(cytat, str. 213) JEst kilka powodów dla których warto uwzględniać praktyki ilościowe: - aby uzyskac wiedżę na temat cżęstości, z jaką różne elementy występują w dużych zbiorach danych, - aby uzyskać solidną podstawę dla stwierdzenia, na ile różne wydarzenia czy zachowania są reprezentwoane wśród wyłaniających się kategorii tematycznych; - aby zweryfikować domysł czy hipotezę w sposób bardziej systematyczny, - aby zachować uczciwosć analityczną i chornić wyniki badawcze przed stronniczością.
(cytat, str. 121) " Analiza zasobów ludzkich może być badaniem o charakterze statycznym lub dynamicznym. W pierwszym przypadku obejmuje ona badanie określonych stanów w odniesieniu do jednostek, grup lub całego personelu, w drugim natomiast odnosi się do badania procesów rozwoju w wymiarze indywidualnym, grupowym oraz całego zatrudnienia"
(cytat, str. 86) Większość firm ma dużo zasad, polityk i procedury ukierunkowanych na zwiększenie prawdopodobieństwa trafienia: poprzez badania marketingkowe, ostrożną analizę segmentów rynku, benchmarking konkurencyjny, analizę struktury przemysłu. Jednak badania rynku dotyczące nowych produktów są z reguły niedokładne.
Nadmierny optymizm może stworzyć taką barierę między oczekiwaniami, a rzeczywistymi wynikami, że potencjalny nowy rynelk, produkt czy pomysł jest szybko porzucany.
(cytat, str. 16) - znikomą użyteczność mają wyniki badań naukowych zarówno nadmiernie szczegółowe, jak i nadmiernie ogólne, stan optymalny przypada gdzieś pośrodku, - do uzyskania mało użytecznego wyniku szczegółowego potrzeba ogromnie dużo czasu, a do uzyskania równie mało użytecznego ogólnika wystarcza kilka minut, a więc do stanu optymalnego szybciej i mniejszym trudem dochodzi się od nadmierniej ogólnośći niż od nadmiernej szczegółowości, - rozpoczynając od szczegółów trzeba je zbierać wszystkie, z góry bowiem nie wiadomo, które okażą się wartościowe, natomiast rozpoczynająć od ogólników szuka się tylko szczegółów istotnych, odpowiadających określonym kryteriom analizy.
(cytat, str. 16) Badania podstawowe - są to prace teoretyczne i eksperymentalne, podejmowane przede wszystkim w celu zdobycia lub poszerzenia nowej wiedzy na temat przyczyn zjawisk i faktów, nie ukierunkowane w zasadzie na uzyskanie konkretnych zastosowań praktycznych.
Słowa kluczowe:badania, podstawowe Komentarze i źródła pierwotne: A. Walter, Th. Ritter, H.G. Gemunden, Value Creation in Buyer-Seller Relationships, Industrail Marketing Management 2001, March, Vol. 30, s. 369.
(cytat, str. 16) Badania stosowane - są to prace badawcze podejmowane w celu zdobycia nowej wiedzy mającej konkretne zastosowanie praktyczne.
Słowa kluczowe:badania Komentarze i źródła pierwotne: Zachowanie się kosztów stałych i zmiennych ilustrują rysunki 11.1a i 11.1b na str. 97
(cytat, str. 94) H.Mruk Sposób podejścia oraz traktowania tego, co jest przedmiotem badań, zależy również od przyjętych definicji. W tym względzie natrafiamy na wiele różnorodnych podejść ...
(parafraza, str. 406 - 409) Etapy przeprowadzania badań: 1) Przygotowanie badania: - sformułowanie problemu badawczego i określenie celów badania ankietowego, - opracowanie tekstu ankiety i listu wyjaśniającego, - dobór populacji, 2) Realizacja badania, 3) Prezentacja i interpretacja wyników badania.
Słowa kluczowe:badania Komentarze i źródła pierwotne: Na podanej stronie opisano szerzej każdy z tych czynników.
(cytat, str. 217) Badania marketingowe pozwalając gromadzić informacje o efektach oddziaływania na rynek umożliwiają kumulowanie wiedzy marketingowej przez kompensowanie stanu dotychczasowego.
Słowa kluczowe:badania Komentarze i źródła pierwotne: J.Davidson Frame, Zarządzanie projektami w organizacjach, WIG-Press, Warszawa 2001, s 2.
(cytat, str. 216) Badania rynkowe pozwalają na gromadzenie informacji o zdarzeniach rynkowych i umożliwiają uczenie się na zasadzie prób i błędów.
Słowa kluczowe:badania Komentarze i źródła pierwotne: M. Imai, Gemba Kaizen. Zdroworozsądkowe, niskokosztowe podeście do zarządzania. Wydawnictwo MT Biznes, Warszawa 2006, s. 40.
(cytat, str. 216) Badania mające na celu pozyskanie informacji o otoczeniu mogą być realizowane poprzez badania rynkowe lub marketingowe. Generalnie wybór rodzaju badań zależy od fazy adaptacji danego przedsiębiorstwa do rynku.
Słowa kluczowe:badania Komentarze i źródła pierwotne: J.Tidd, J.Bessant, K.Pavitt, Managing Innovation, John Wilej&Sons Ltd, chichester 2005, s. 17-18.
(cytat, str. 17) problem doboru próby badawczej: błąd przetrwania: Szczególnie nieudolne firmy z zasady szybko znikają z rynku i w konsekwencji zwykle nie stają się obiektem badań naukowych, co sprawia, że bardzo trudno jest określić przyczyny ich niepowodzenia.
(cytat, str. 16) Podstawowym zadaniem badaczy jakościowych ( osoba zajmująca się prowadzeniem jakościowych badań marketingowych) jest uzyskanie odpowiedzi na pytanie: "Dlaczego?", poznanie i zrozumienie przyczyn oraz kierunków zachowań uczestnika rynku, reprezentującego stronę popytu.
Słowa kluczowe:badania Komentarze i źródła pierwotne: Źródło pierwotne: Thayer, L.(ed.)(1970) Communication: General Semantics Perspectives. New York: Spartan
(cytat, str. 51) JEst bezpośrednia korelacja pomiędzy wagą odkrycia naukowego, a poziomem zaskoczenia, które przynosi ono dla jego twórcy. Innymi sławy, przełomowe punkty przyrostu wiedzy, powinny zawsze być przeciwintuicyjne dla tych, którzy monitorują stan badań naukowych na danym polu.
(cytat, str. 233) Praca Geerta Hofstede oparta została na badaniu 106 000 respondentów, ale wszyscy pracowali dla IBM ! Oznacza to, żę całe badanie było jednym dużym CASE STUDY i trudno wyciagać wnioski ogólne na tej podstawie.
(cytat, str. 219) Rolą badań marketingowych jest redukcja niepewnosći związanych z decyzjami podejmowanymi przez kirownictwo.
Zadaniem badań marketingowych jest pomoc w określeniu i dostarczeniu odpowiedniej informacji odgrywającej istotną rolę w podejmowaniu decyzji. Redukują one niepewność i ułatwiają podejmowanie decyzji. Jeżeli pozyskana zostania informacja o problemie, to pewność o słuszności danego rozwiązania odpowiednio wzrośnie.
(cytat, str. 345) Badania marketingowe w przedsiębiorstwie mogą być zorganizowane w sposób scentralizowany ( jeden dział - komórka badań odpowiada za wszystkie badania prowadzone w przedsiębiorstwie oraz za koordynację i kontrolę badań zlecanych na zewnątrz) , względniezdecentralizowany ( np. W postaci odrębnych sekcji badań dla poszczególnych asortymentów , segemntów rynku itd.)
Słowa kluczowe:badania Komentarze i źródła pierwotne: A.Szymonik, Logistyka i zarządzanie łańcuchem dostaw część 2 , Difin, Warszawa 2011
(cytat, str. 51) Zjawiska badane przez nauki przyrodnicze są znane przeważnie tylko specjalistom id latego jest tam łatwiej stworzyć odrębną termninologię. Większośc zjawisk ekonomicnzych natomiast jest szeroko znana ludziom i ma swoje potoczne nazwy.
Gdyby na ich miejsce wprowadzić odrębną termninologię, prowadziłboy to do notorycznych niporozumień i osłabienia więzi nauk społecznych z ich adresatami. Dlatego w naukach ekonomicznych używany jest przeważnie język potoczny, obciążony wadami, jak nieostrość, wieloznaczność, zabarwienie uczuciowe itp.