Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
Wyszukiwarka pełnotekstowa (kliknij)
Cytaty i parafrazy dla: porozumiewanie si�� (0 - 12 z 12)
(cytat, str. 19) Podstawowym i jednocześnie uniwersalnym sposobem rozpoczęcia współpracy jest nawiązanie dobrego kontaktu i stosowanie reguł konstruktywnego porozumiewania się.
(cytat, str. 31) Aby rozmowa była konstruktywna, musimy wejść w kontakt z drugą osobą i dobrze się porozumiewać. Każdy z nas wykorzystuje swoje umiejętności interpersonalne w kontaktach z ludźmi i w negocjacjach. Jednak w sytuacji konfliktowej, gdy rośnie napięcie i wzbudzają się silne emocje - często zapominamy o podstawowych zasadach skutecznego komunikowania się.
(cytat, str. 39) Potrzeba efektywnego porozumiewania się nie znika za drzwiami firmy. Komunikacja ważna jest w domu, szkole, w kościele, nawet w przybytkach nauki. Wszędzie, gdzie człowiek spotyka się z człowiekiem, porozumienie odgrywa kluczową rolę.
(cytat, str. 41) Największy błąd popełniany przez tradycyjnych menedżerów polega na tym, że ich zdaniem komunikacja biegnie tylko w jedną stronę - od nich. Nie rozumieli tego, że porozumiewanie polega na dzieleniu się własnymi myślami i słuchaniu tego, co mają inni do powiedzenia.
(parafraza, str. 246) Dobra umiejętność porozumiewania się jest kamieniem węgielnym wszystkich umiejętności społecznych. Wśród menedżerów odróżnia wyraźnie gwiazdy od przeciętnych i słabych; brak tej zdolności może podkopać morale pracowników.
(cytat, str. 173) Negocjacje można również traktować jako dwustronny proces komunikowania się, którego celem jest osiągnięcie porozumienia, gdy przynajmniej niektóre interesy zaangażowanych stron są konfliktowe.
(cytat, str. 89) W komunikacji bezpośredniej mniej niż 35% informacji przekazują sobie ludzi w sposób werbalny, a ponad 65% informacji przekazywanych jest niewerbalnie. Zatem komunikacja pozasłowna odgrywa znaczącą rolę w porozumiewaniu się między ludźmi. Szczególnie ważna jest w pierwszych chwilach rozmowy, w których rozmówcy wyrabiają o sobie opinię. Jest to tak zwane pierwsze wrażenie, które jest tworzone w 55% przez zachowania niewerbalne, w 38% przez ton głosu i tylko w 7% z tego co się mówi.
(parafraza, str. 88) Akty niewerbalne: - mimika - gesty - spojrzenie - układ ciała - ton głosu - dźwięki parajęzykowe - dystans interpersonalny - przestrzeń, w której prowadzi się rozmowę
(cytat, str. 15) Skuteczne porozumiewanie się nie jest wiedzą, którą można zdobyć, lecz sztuką, w której konieczna jest praktyka. Potrzeba porozumienia jest przyrodzoną cechą istot ludzkich - począwszy od krzyku niemowlęcia, sygnalizującego matce: "nakarm mnie", do powodów, które decydują o zakupie tego, a nie innego samochodu.
Słowa kluczowe:porozumiewanie się Komentarze i źródła pierwotne: Maria Sławińska Akademia Ekonomiczna w Poznaniu Katedra Przedsiębiorstw Handlowych
(cytat, str. 16 - 17) Porozumiewanie się to spotkanie umysłów w celu osiągnięcia zgody. To obustronna wymiana zdań, wymagająca zrozumienia punktu widzenia drugiej strony, jej problemów i priorytetów, co można osiągnąć tylko wtedy, kiedy dokonuje się obustronnej wymiany informacji. To dynamiczny (nie bierny) proces, który pomaga unikać kwestii spornych.
Słowa kluczowe:porozumiewanie się Komentarze i źródła pierwotne: Paweł Zeller Akademia Ekonomiczna w Poznaniu Katedra Usług
(parafraza, str. 114 - 116) W książce autor przedstawia kilka pomocnych rad w skutecznym porozumiewaniu się. Są to: -okazanie zainteresowania słuchającemu, -planowanie i układanie swoich komunikatów, -bycie zwięzłym, -punktualność, -dokładność, -odnoszenie swoich myśli do drugiej osoby, -planowanie swoich prezentacji.
Słowa kluczowe:porozumiewanie się Komentarze i źródła pierwotne: T. J. Peters, R. H. Waterman, In Search of Excellence. Lessons from America's Best-Run Companies, Harper Collins, New York 1992, s. 8-19. Rozwinięte na str. 64-66.