Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
(parafraza, str. 27 - 28) Podłożem kształtowanie się różnorodnych zachowań konsumentów są potrzeby i ich hierarchia. Z jednej strony podaż towarów i usług na rynku może przyczyniać się do kształtowania potrzeb czy też ich hierarchii lub preferowania jednych produktów a odrzucania innych. Z drugiej, zachowanie w procesie konsumpcji wpływa na przekształcanie się potrzeb w popyt na określoną ilość i jakość dóbr.
(parafraza, str. 235) Osoby o niższym wykształcenia, ze względu na brak świadomości ekonomicznej są narażone na bankructwo. Mimo to, nie zgłaszają zainteresowania instytucją upadłości konsumenckiej.
(parafraza, str. 207 - 209) Ciekawy model procedury upadłościowej proponuje B. Świecka. Wyróżnia ona procedurę 2-wariantową składającą się z części przedsądowej/polubownej (próba osiągnięci kompromisu z wierzycielami) i sądowej/rekomendacji. Wskazuje jednak na fakt realności jej wprowadzenia jedynie w krajach o wysokim wskaźniku zamożności społeczeństwa, gdzie istnieje duża możliwość ściągania należności z majątku dłużnika. Przykładem kraju, w którym obowiązuje powyższy system jest Francja, gdzie nawet jeżeli dłużnik nie porozumie się z wierzycielami, jego dobra niezbędne do minimum socjalnego nie ulegają likwidacji. Organami zajmującymi się próbą porozumienia dłużnika z wierzycielem są Komisje ds. Zadłużeń. Przykładem upadłości konsumenckiej, którą zajmują się wyłącznie sądy, są Stany Zjednoczone, gdzie zadłużona osoba składając wniosek wszczęcie procedury upadłościowej, przedstawia swoją sytuację finansową i majątkową, na podstawie której zostaje skierowana do jednej z dwóch form upadłości konsumenckiej: postępowania likwidacyjnego (pozbawienie majątku dłużnika w celu spłaty wierzycieli już nawet po ok. 4 miesiącach) lub postępowania ugodowego (reorganizacja długu w tym wydłużenie czasy spłaty nawet do 5 lat i/lub umorzenie części długów). Złożenie wniosku i upadłość skutkuje wpisaniem dłużnika do Rejestru Upadłości Konsumenckiej na kilka lat. We Francji okres ten wynosi 8-10 lat i skutkuje często wykluczeniem społecznym wyrażającym się niemożnością otwarcia konta w banku lub blokadą otworzenia jakiejkolwiek działalności.
(cytat, str. 305) Tajemnicą stworzenia i prowadzenia działalności w długim ogonie można krótko określić w dwóch następujących punktach: 1. Konsument musi mieć szeroką możliwość wyboru towaru. 2. Konsumentowi trzeba pomagać znaleźć coś dla siebie
(cytat, str. 125) struktura branży, która dawniej stanowiła monolit, w którym autorzy tworzyli produkt, a amatorzy byli jego konsumentami, przyjmuje obecnie formę rynku dwukierunkowego, w którym każdy może się w dowolnym momencie znaleźć w dowolnej grupie. Jest to tylko przykład ilustrujący skalę zmian, jakie zachodzą na skutek upowszechnienia się narzędzi wytwarzania i dystrybucji.
(cytat, str. 96) zachodzi przemiana struktury odbiorców z biernych konsumentów na aktywnych wytwórców, współuczestników procesu tworzenia oferty, Co więcej, u podłożem naszych działań leżą zainteresowania i wola kreacji, a nie chęć zarobku (słowo amator po łacinie znaczy kochanek, pochodzi od bezokolicznika amore - kochać).
(cytat, str. 217) Konsumentów dzieli się na segmenty biorąc pod uwagę różne ich charakterystyczne cechy i zachowania, które można zaklasyfikować do kryteriów: demograficznego, geograficznego, ekonomiczno-społecznego i psychologicznego.
(cytat, str. 44) Jeżeli w reklamie znajdujemy elementy sztuki, to w żadnym razie nie jest to sztuka bezinteresowna, ale taka, która została podporządkowana jednemu nadrzędnemu celowi: zdobyciu konsumenta.
(cytat, str. 171) Przeciętny polski konsument podświadomie stawia znak równości między reklamą dobrą i oryginalną (...) szuka w niej bowiem bardziej okazji do rozrywki niż rzetelnej informacji.
(cytat, str. 33) etnocentryzm konsumencki to przekonanie podzielane przez konsumentów na temat zaniechania zakupu produktów pochodzenia zagranicznego w kontekście powinności i moralności
(cytat, str. 57) Konsument chętnie będzie płacił za dane dobro, jeżeli z tego zakupu osiągnie indywidualne korzyści, natomiast jeżeli korzyści płynące z takiego dobra dotyczą wielu obywateli czy całego społeczeństwa, to konsument nie będzie zainteresowany przeznaczeniem swoich dochodów na ten zakup.
(cytat, str. 60) Tak jak zmieniają się sposoby wydawania pieniędzy, tak zmienia się relatywny koszt towarów i usłu. Właśnie z powodu tych zmian ekonomicznych, Wspólnota zaczyna tworzyć politykę konsumenta. Bodźcem do takiego kroku jest otwarcie rynku dla towarów ze wszystkich krajów członkowskich. Tworzac nową politykę, trzeba wziąć także pod uwagę ochronę konsumenta. Zarówno polityka konsumenta, jak i ochrona konsumenta powinny mieć pozytywny wpływ, zwiększając pewność i świadomość w podejmowaniu decyzji nabywczych oraz zapobieganiu barierom pozacelnym,wznoszonym w imię ochrony konsumenta.
(cytat, str. 55) Strategia przyciągania polega na kreowaniu popytu za pomocą intensywnej promocji produktu wśród konsumentów, którzy "przyciągają" produkt znajdujący się w kanałach dystrybucji.
(cytat, str. 126) Wartość konsumencka - definiuje się ją jako zbiór korzyści, jakie otrzymuje klient (konsument) wraz z oferowanym produktem i obejmuje ona cztery ich kategorie: 1. Korzyści odniesione do cech i właściwości oferowanego mu produktu. 2. Korzyści związane z jego obsługą. 3. Korzyści wynikające z dodatkowych udogodnień. 4. Korzyści czerpane z prestiżu i zaufania do producenta.
(cytat, str. 47) Konsument to podmiot, który zużywa nabyte produkty. Dana osoba zużywa buty, a przedsiębiorstwo zużywa np. energię elektryczną. Zużycie może mieć charakter fizyczny lub moralny.
(parafraza, str. 51) Etapy procesu zakupu przez konsumenta: 1. Rozpoznanie problemu. 2. Zdobycie informacji. 3. Ocena informacji i możliwości. 4. Decyzja zakupu. 5. Zachowanie po zakupie.
(cytat, str. 47) Klient to będzie podmiot, który może być zainteresowany produktem przedsiębiorstwa. Dobrym przykładem będzie sklep z odzieżą, do którego wchodzą różni klienci. Niektórzy z nich zakupią oferowane w sklepie produkty i będą ich konsumentami, stając się tym samym nabywcami. Część z nich być może zakupi odzież dla dzieci, które są w domu, i wtedy dzieci będą konsumentami nabytych produktów. Może ktoś zakupi przez internet książki, które inna osoba odbierze albo w domu, albo w wyznaczonym sklepie.
(cytat, str. 70) Media społecznościowe powodują, że zmienia się tradycyjny model zakupu przez konsumenta. Po dotarciu bodźca do konsumenta (np. nowy model łączący funkcję wielu urządzeń) odwiedzał on jeden lub więcej sklepów, w których zbierał informacje o nowym produkcie. Nazywano to „punktami prawdy” ( ZMOT – Zero Moment of Truth), pozwalającymi poznać potrzeby i opinie konsumenta. W dobie internetu, po wystąpieniu bodźca, konsument zbiera informacje w sieci (www.zeromomentoftruth.com). W USA jest to 10,4 różnych kontaktów (strona producenta, blog, wyszukiwarka, porównywarka), zanim dojdzie do zakupu (często w internecie, a nie w tradycyjnym sklepie).W przypadku tych zmian zarówno producenci, jak i agencje marketingowe mają coraz mniej informacji o czynnikach, które poprzedzają etap zakupu.